Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Kilenc (oda)

2007.10.22. 15:24 | bonifac | 1 komment

Címkék: román tahó felezővonal 4 es

Szombaton igazából semmi extrém nem történt. Persze azért jött szembe a 45-ösön úgy egy hülye, hogy az előtte menő pótkocsis teherautó mögül próbált kibújni egy szűk (neki) jobbkanyarban, én meg jöttem szembe, aztán majdnem összementünk. Okos.

Az olyan barmokkal, akik meg átlógnak a felezőn, és le sem húzódnak, mert "énvagyokanagyobbhúzódjlete", azokat be kéne zárni, nem a jogsijukat elvenni meg büntetgetni. Ilyen mentalitással nem kéne szabadlábon lenni eleve.

Szolnokon a vasútállomásnál mekkorát remekelt egy picsa egy kis kék Pandában. Bekanyarodik jobbra az állomás/parkoló felé (egyirányú az út), befordul a parkoló bejáratához, majd kitolat, és visszamegy a tilos irányba. Ott ismét jobbra kanyarodik, ahová szintén behajtani tilos van (kivéve busz). Én mentem egyet körbe szabályosan, de mire odaértem, eltűnt. Keresett még egy behajtani tilost biztos. Na ez a tipikus szőkenő. Táblákat nem nézem, mit érdekel, nehogymá'.

A románok meg hozzák a formájukat. Amin az agyam dobtam el: A 4-es Szolnokot elkerülő szakaszán, két Szolnokra letérő között van egy felüljáró (vagy híd, de nem a Tisza híd), korláttal mindkét oldalán, a 4-es itt már csak kétsávos. Na annak a tetején megállt egy román kisbusz, vészvillogóval, és kiszálltak tájat nézni vagy mittudomén. Mintha egy lószállító utánfutó lett volna rajta, de nem tudom elhinni, hogy tényleg lerobbant, mert simán le tudott volna gurulni a felüljáróról, és lejjebb megállni a padkán és akkor nem állta volna el a 4-est, ezáltal egysávosra szűkítve azt. Egyszerűen hihetetlen, hogy miket művelnek, és a rendőrök meg nem is foglalkoznak velük.

Pedig meg lehetne csinálni, hogy akár csak Szolnoktól Deberecenig minden második falu elejére lerakok egy radart/traffipaxot, majd a falu végén, ha van hely, megállítom a gyorshajtókat. Elméletileg, mivel Unió, már "hazaviszik" a büntetést, de ha nem, akkor is szépen komótosan, akkurátusan igazoltatni kell őket, kocsit/furgont/kamiont műszakilag átvizsgálni, a lényeg, hogy legalább egy félórát feltartsuk. A büntetésre nagy valószínűséggel úgyis szarik, de ha a határig megállítom vagy hatszor, minden alkalommal egy félórára, akkor talán még a sötét román is elgondolkozik rajta, hogy most ő elbukott 3 órát, ha viszont betartaná a sebességkorlátozást, akkor csak egyet bukna a 'lassúságán'.
(Egyszer megállítani nem érdemes, mert utána még gyorsabban fog menni, hogy behozza a késést.)

És azt nem lehetne bevezetni, hogy ne a sofőr fizesse a büntetéseket, hanem a szállítmányozó cég? (Előtte azért nem ártana felszorozni a tarifákat a kamionokra legalább 100-zal, hogy meg is érezzék.) Hiszen így a cégnek lenne érdeke, hogy a sofőr betartsa a sebességhatárokat, ha nem, akkor meg levonják a béréből, vagy kirúgják, mert túl sokba van nekik.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr28203813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2007.10.24. 08:11:49

Én is voltam a hétvégén Szolnokon (kocsival most először, de amúgy se nagyon ismerem a várost) és teljesen elégedett voltam. Tetszett, hogy van bőven körforgalom (azt hiszem az összesen végigmentem :), az emberek többnyire betartották az 50-et és szépen ki van táblázva minden, stb.

Természetesen a szolnoki túrához tartozott némi 4-es főút is, ami most is kalandos volt :) Hála az égnek én nem futottam bele a felüljáró tetején parkoló román kisbuszba, bár volt egy fehér Suzuki, akinek sikerült félig a forgalmi sávban parkolnia, miközben a leállórészen is bőven elfért volna.

A hétvége királya a cukorrépát (?) szállító teherautó volt előttem. Beértem és megláttam, hogy púposan meg van rakva, ponyva meg minek, úgyhogy elkezdtem lemaradni mögötte, hogy majd egy szép hosszú egyenes szakaszon távolról indulva megelőzöm. Ez bölcs döntésnek bizonyult, mert alighogy elvettem a gázról a lábam, egy 2-3 kilós cukorrépa elszállt a kupac tetejéről és az úton megpattanva porrá tört. Igy csak 10-15 dekás darabok csapódtak a kocsimnak, amik nem is hagytak rajta nyomot, szerencsére a sebességünk is nagyjából egyforma volt a teherautóval. Ha elbambulok vagy előzés miatt közelebb vagyok a teherautóhoz, biztos, hogy bejön a szélvédőn.
süti beállítások módosítása