Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Mit nem tudunk: odafigyelni

2008.01.16. 12:30 | bonifac | 1 komment

Címkék: gumi tompított sofőr

Az odafigyelés alatt több dolgot értek.

Először is egy kicsit a kormánytekergetésen és pedálnyomogatáson kívül más dolgokra. Pl. hogy ég-e a lámpa (tegnap este láttam egy Volvo S40-et a Szillérin tépni töksötéten, és hiába villogtak rá), vagy hogy nem felejtettük-e lekapcsolni azt a kurva ködfényszórót a múltheti köd óta. Meg erre: http://vezetek.blog.hu/2007/12/14/tudatlansag_2, 45§/2.
Nem ártana használni a visszapillantó tükröt sem, el tudom képzelni mennyit néz hátra az, akinek összefüggő mocsok borítja a hátsó ablakát, de nem törölne rajta.

Másodsorban az autóra. Nem ártana néha megnézni, hogy nem égett-e ki izzó (pénteken is Szandaszőlősön ment egy kocsi előttem kettővel, hátul semmi nem égett neki. Aztán seggen csókolja valaki, és majd mérges lesz). De nem egyszer láttam olyat, hogy a féklámpa nem égett, még jó, hogy a pótféklámpa még igen. Az sem rossz, csakúgy mint a kiégett tolatólámpaizzó, de szóltam már olyannak is, akinek pont ellenkezőleg, folyamatosan égett a tolatólámpája, aztán csak hálálkodott.

Azt sem ártana megnézni néha, hogy a fényszóró nem az égbe világít-e véletlenül (vasárnap este a hódmezővásárhelyi Shell kútnál jött egy mama egy fehér Poloval, aminek a jobb lámpája légvédelmi reflektornak is elmehetett volna), akkor értenénk, miért villognak ránk, amikor nem is ég a reflektorunk. Egyre több autónak áll nagyon rosszul a lámpája - és most éppen nem a xenonról beszélek - vagy esetleg meg kéne találni a fényszórómagasságállító kapcsolót. És még többnek van van "félszeme".

Korábban az emberek még odafigyeltek ezekre a dolgokra. Szerintem most is odafigyelnének, ha a RENDŐRÖK BÜNTETNÉNEK ÉRTE! De szarnak azok mindenre. Miért nem szednek ki ilyennel a sorból? Legalább figyelmeztethetnének, ha már a helyszínen nem lehet kicseréltetni mint régen, mert lehet, hogy a marha nem is tudja.

Nehéz is ám megnézni. Én pl. kb. kéthetente, amikor a garázsajtót nyitom, körbejárom a kocsit, és megnézem a világítást. Az indexeket látom a központi zár zárásakor. A tolatólámpát a garázsba beálláskor észrevenném, ha nem égne, csakúgy, mint valamelyik oldali féklámpát a falon, amikor beértem. És én még egyedül állok be, öt másodpercembe kerül, és némi odafigyelésbe.

Mert ugye ezek szerint a sok kiégett lámpás autótulajdonos mind magányos, szomorú ember, és nem ér rá az asszony/férj/gyerek egy percre amikor kiszáll a kocsiból, hogy ránézzen, nem kéne-e izzót cserélni.

Vagy pedig ezek a rohadt égők hetente többször is kiégnek. Az anyjukat! (Ebben van igazság, a H7-ek tényleg gecik, meg bizonyos típusoknál ez tényleg típushiba. Dehát te vetted, ilyet, ez van. törődj bele, cserélgesd. Nem mentség.)

És Itt lehetne megemlíteni még pl. a megfelelő keréknyomást, vagy a téli gumit. Utóbbi már elcsépelt téma, az előbbinél meg nem ártana tudni, hogy ha tojunk rá, akkor végül is csak a gumi élettartama csökken, az úttartás lesz katasztrofális, a fogyasztás megy fel akár literekkel is és a sebesség/gyorsulás lesz rosszabb. Ennyi. Nem férne bele egy hónapban egyszer egy benzinkútnál rászánni azt az öt percet?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr20296748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsimazsola 2008.07.10. 14:56:29

Kedves Szerző!

Egyetértek a leírt problémákkal.
Magamról gyorsan annyit, hogy nem véletlen a névválasztás, mazsola vagyok, most tanulok autót vezetni, avagy a jogsi-szerzés rögös útjára jártam. Még csak a kresz-vizsga van meg, a rutin most jön majd.
Tehát, van némi fogalmam, hogy elindulás előtt mit kéne megtenni, megnézni, ellenőrizni. Mert számonkérik rajtam, de csak a vizsga erejéig fontos, mint oly sok minden. Egyszer kérik, egyszer tudom, aztán többet nem, elfelejtem, ahogy ez az iskolában is szokás volt dolgozatoknál.
És ez a gond. Sokan lehetnek így, mert én is tapasztaltam - szerény 20 éves autóban eltöltött év után -, hogy vannak láma júzerek (bocsánat a kifejezésért - de dühítő dolgok jutnak ilyenkor eszembe az ilyen emberek megnevezésére). Pl: mentőt vasúti átjáróban még csak véletlenül sem engedem el, pedig már átmentem rajta, és csak le kéne húzódnom...
De nem baj, lehet én is ilyen leszek, sőőőt, én is biztosan nem fogom tudni mit kell ellenőrizni a keservesen összeguberált pénzből megvett autómon...
Ez ma a magyarországi közlekedési morál...
Másra ne, csak magamra - néha még arra se - vigyázzunk!!!

Tisztelettel:
Kicsi Mazsola
süti beállítások módosítása