Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Protozoon

2010.03.15. 16:48 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: tahó sofőr

Ma délután, Szeged és Hódmezővásárhely között futottam össze egy komplett idiótával.

Lássuk először szigorúan a tényeket.

Kopáncs után, az algyői híd előtt kb. egy kilométerrel értem utol a külső sávban kb. 80 km/h-val haladó VW Polot, mögötte egy fekete Mondeo ment ugyanennyivel. (Az út legnagyobb részben négysávos, így van, aki 160 körül is megy.) Én mentem olyan 95 km/h-val, szépen be belsőbe, el mellettük. Aztán a tükörben láttam, hogy a Mondeo is megelőzi. Jött a híd, itt egy sávra szűkül az út.
Látom ám, a Polo padlógázzal be a belsőbe, megelőzi a Mondeot, majd engem, ekkor már a forgalomtól elzárt területen, majd még valakit eggyel előrébb, és bevág. Majd fékez - a hídon 60-as sebességkorlátozás van, de ilyenkor, napsütés, szép idő, 70-80-nal szoktak átgurulni rajta - lassít 55-re, és megy át a hídon.
Utána rögtön négy sávra bővül újra az út, az előttem lévő bement Algyőre, én megint utolértem a Polot. Hát jó, előzzünk újra.
Gyorsítok, ő is, még-még, legalább 110-ig, anyád, menjél, elengedem a gázt, motorfék, lassítok. Körforgalom jön - algyői MOL kút - , lassít, fékez, át a körforgalmon, majd megint csak 80-90-nel megy. Közben került közénk egy autó, az kihúzódott a külsőbe, megint én kerültem a Polo mögé. Elértük az M43-as építését, ott 60-as tábla, lassít, fékez, 55. Aztán be Szegedre. Végig olyan 5-10 km/h-val a megengedett alatt gurult - az országúton is - , én maradtam mögötte, gondoltam, inkább hadd legyen szem előtt az elmebetegje.

Elértük a Budapesti körutat, ő jobbra ment, én egyenesen. Az én sorom rövidebb volt, előrébb kerültem, benéztem a kocsijába, ki ez az ökör. Aztán a tükörből láttam, hogy tapsol. Aztán neki hamarabb váltott a lámpa, mellettem elhaladva ő is feltűnően benézett, én kedvesen utána(be)intettem.

Nem tudom hova tenni a dolgot. Ha simán valaki egy kabóca szintjén áll agyilag, azt még összerakom, értem. De hogy ő most mit gondolt, miért tapsolt? Azt hitte, ő volt az akció hőse? Én voltam a rossz? Ő büntetett jogosan? Mert megelőztem, amikor 80-nal gurult?

Hátul ült még valaki, idősebb nőnek néztem. Talán az anyukája. Ahogy én gondolom, biztos anyu megkérte, fuvarozza egy kicsit. Ő meg otthonhagyta az ültetett, sportkipufogós, nagyzenés, körbefóliázott, lexuslámpás Corradot/Golfot, amiben ilyen stílusban szokott vezetni. Nehogy már valaki megelőzze. Aztán meg büntet, azzal, hogy lassabban megy.

Ja igen: Az autó egy ötajtós, ezüst színű VW Polo, rendszám JVM-351, semmi különleges nem volt rajta. A sofőr egy 20 év körüli, suhogópufikabátos, hegesztőnapszemcsis, kétkilónyi hajzselével tüsire borzolt hajú metroszexuális suttyó volt.

Őszintén kívánom neki, hogy kisded játékait egyszer próbálja ki egy ideges és fáradt román kamionoson. Aztán majd hátha felfogja az a csótányéval vetekedő agykezdemény, hogy ki is a bunkó. (Amit ő csinál, az simán belefér a közúti veszélyeztetés kategóriájába.)

Ha esetleg olvassa ezt, szívesen várom az ő verzióját, feltéve, hogy a gyógyszerét bevette előtte és ismeri a betűket.

A temetésére szívesen kimegyek. (De virágot nem vagyok hajlandó vinni.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr51841638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása