Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Nyertem

2011.01.22. 18:40 | bonifac | 5 komment

Címkék: totalcar

Nyertem. (?!)

Először úgy tűnt, elnézték, hogy ki írta be a jó megoldást hamarabb. Majd kiderült, hogy egy rossz megoldást hisznek jónak

Aztán Tibby írt, hogy tévedtek, enyém a jó megoldás, és küldik a nyereményt.
Később Ommm írt, hogy küldik a vigaszdíjat. Küldtem címet, kérdeztem, hogy most mégis vigaszdíj? Ommm válaszolt, hogy helyreteszik, küldik.

Megérkezett. Vigaszdíj. Örüljek? Szomorkodjak?


Az eredeti nyeremény egy 308-as egér és két Peugeot autómodell. A kisautókkal még nincs aki játsszon nálunk (még kell hozzá pár év), a polcon jól mutatnának (miután kiéltem magam velük :-)) vagy unokaöcsémnek adtam volna őket. Az egeret anyámnak szántam karácsonyra, aki öregkorára számítógéphez ült. Kezdő még nagyon, egy jó egér segíthet. De a fotó alapján vezetéknélkülinek nézem az egeret, ami nem olyan jó, mivel abba elem/akku kell, ami lemerülhet, egy kezdőnél meg egyszerű és biztosan működő technika kell. (Bár használhattam volna laptophoz, és ami ahhoz van, azt odaadom anyámnak.)

A vigaszdíj (egy TC DVD, egy TC bögre, és egy Dension egér, ilyen, csak BMW-s)  lehet, hogy többet is ér, mint az eredeti nyeremény. De az egeret nem adhatom anyámnak (hiába vezetékes), nem könnyen kezelhető, inkább gyereknek való. A TC DVD-t pedig már láttam :-), bocs, fiúk. Nincs meg, csak láttam. (Csikós-hajtincset meg nem kaptam mellé.)
A bögre az jó, az asszonynak is tetszeni fog.


Akkor meg miért morgok itt, amikor talán még jobban is jártam? Hát, hogy hiába én nyertem, mégsem a nyereményt kapom, hanem vigaszdíjat. A vigaszdíjat az éppenhogy nemnyertesek, második/harmadikok szokták kapni.  Az elvvel van bajom, a nyeremény és a vigaszdíj anyagi és eszmei értékétől, gyakorlati használhatóságától teljesen függetlenül.

Talán csak egy bocsánatkérést hiányolok, mert értem én, hogy biztos elküldték a nyereményt a nemnyertesnek, és már nem lehet visszakérni (ezt én sem akarnám) -  ő vajon tudja egyáltalán, hogy rossz válasszal nyert?! - , és ezért nekem már csak vigaszdíj jut, de  belefért volna egy 'elnézésteztelcsesztük' is.  Ha már egyszer a politikában is meg lehet oldani mindent ennyivel...

Vagy ha mondjuk dedikált lenne a TC DVD....

 


A részletes megoldás: Az Astra Tourer teszt második lapján, a videoban. A sebességmérő kb. 00:57-nél látható, 73 km/h-t mutat. Az autó rendszáma GG-BU 139.

A 139 prímszám. És NEM csonkolható balról. (Az a balról csonkolható prímszám, aminek ha balról elhagyom az első számjegyeit, akkor továbbra is prímszám marad. Például ilyen volna a 137. A 37 prímszám, és a 7 is. A 139 nem, mivel sem a 39, sem a 9 nem prímszám, vagyis NEM csonkolható balról. Erről bővebben itt és itt.)

A helyes megoldás: 73, prímszám, nem csonkolható.
Ezt én írtam be elsőnek, 18:44:38-kor.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr942510371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.21. 21:36:23

Az asszonynak tetszik a bögre. És azt mondja, ne morogjak. Persze, igaza van, én vagyok ilyen morgós, kákáncsomót fajta.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.22. 21:22:27

Azt mondja az asszony, hogy mivel csak vigaszdíjat kaptam, ezért nekem vigaszdíj járna. Hát nincs igaza?

ganxta77 2011.02.24. 13:48:08

Szeva,

na ezért utálom pont a TC-t. Ha megnézed, 18.44-kor adtad a jó választ. 19.15-kor írt a felvidéki, hogy megy a vigaszdíj. 31 perc alatt becsomagolták és postára/futárnak adták. Aha. Persze. Ühüm.

Ja nem is, mert 18.52-kor hirdettek nyertest. Akkor 23 perc. Ez az új világrekord.

Hiteltelenek, mint mindenben.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.03.21. 20:47:23

A Dension-os BMW egeret elcseréltem - egy BMW fannal - egy egyszerű sima Logitech-re. Ami végre megy anyámnak. TC DVD-t valaki? :-)
süti beállítások módosítása