Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Atekurvaanyádat

2018.06.05. 12:00 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: szeged bicikli kresz gyilkos gyorshajtás

A címre még visszatérünk.

Tegnap majdnem elgázoltak. Hosszú, lakott területen belüli egyenes út, rajta négyes kereszteződés, jobbra és balra mellékutca, elég nagy forgalommal, elsőbbségadás táblákkal a mellékutcák végén.

Tekertem az egyenesben, balra akartam befordulni (a mellékutcába), kicsit be is húztam már közép felé. Hátranéztem, volt még vagy 100 méter a kereszteződésig, elég gyorsan jött egy autó, ezért inkább visszamentem szélre, és lassítottam, hadd előzzön meg. Mögém ért, de mint kiderült, nem akar megelőzni, jobbra akart befordulni a mellékutcába.

Hát akkor mégis befordulnék, jeleztem balra, elindultam a felező felé, és hopp, jött egy autó, amelyik már elkezdte őt előzni. Kurva nagyot fékeztem, a bringa majdnem orraállt, a vázcső megütötte a seggem rendesen (szerintem farkcsontrepedésem lehet, alig tudok ülni). Az előző autó is megállt. Adrenalin mindenkiben, egyben voltam, mindenki gyorsan menekült, ki merre látott.

Utána gondolkoztam, hogy ki lehetett a hibás. (Lapozás után kiderül.)

Külső szemlélőnek úgy tűnhetett, hogy ez a hülye biciklis asse tudja, hová akar menni. Pedig nem. Lehet, hogy rosszul döntöttem, de szerintem érthető, hogy amikor balra akarok kanyarodni, és egy autó nagy sebességgel jön hátulról, akkor az életösztön erősebb, mint a KRESZ szabály, és inkább lehúzódok. Az, hogy biciklivel voltam, nem számít, ha egy kisebb autóval lettem volna, a mögöttem lévő autó eltakart volna így is úgy is (valami fekete Opel egyterű volt, hála ez egyterű/SUV divatnak, ezek mindent eltakarnak), az őt előző autó annyit láthatott csak, hogy egy autó jobbra indexel, és lassan megy. Ha autóval vagyok, elég nagy eséllyel összeütközünk. A KRESZ szerint balra kanyarodásnál meg kell győződnöm róla, hogy nem kezdtek-e el megelőzni, de az előző autós nem engem előzött, hanem a mögöttem lévőt, akitől nem láthattam.

Az előző autó hibás. Lásd KRESZ 34. § 8/e: Tilos előzni útkereszteződésben ill közvetlenül előtte. (Kerékpárt és motort szabadna, de ő egy másik autót előzött. Illetve szabad, ha főútvonalon vagy olyan úton előz, amelyiken kirakták az Útkereszteződés alárendelt úttal táblát. Hogy a mellékutcán lévő macisajtok önmagukban elegek-e, vagy bizony itt hiányzik egy tábla, az jó kérdés, a probléma amúgy gyakran előkerül, lásd itt vagy itt pl.)

A KRESZ szabályaitól függetlenül én bizony a mögöttem érkező autó miatt kerültem veszélyhelyzetbe. Ha ő nem túl gyorsan érkezik, hanem csak a megengedett ötvennel, akkor szépen behúzódtam volna középre, és kanyarodni kezdek. Az ő gyorshajtása miatt döntöttem úgy, hogy inkább elengedem (amire még lett is volna helye!), de ő inkább úgy döntött, hogy tötymörög mögöttem, és utána kanyarodik jobbra. Ez a kiszámíthatatlan viselkedése vezetett a majdnem balesethez.

Tőle kaptam a cím kedvesen együttérző mondatát, az meg sem fordult a fejében, hogy az ő 'szeszélyes' vezetési stílusa miatt gázoltak engem majdnem el. (Vajon, ha elgázoltak volna, belémrúg vagy leköp?)

Szóval a cím neki szól: a te kurva anyádat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr3814024780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása