Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Utolsó kommentek:

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2017.03.22. 11:52:30

@titan: A felfelé jövő forgalom miatt nem annyira szerencsés. Ha megállnál a zebránál, simán belédjönnek hátulról (az emelkedő miatt érthető módon kicsit jobban nyomják a gázt).

Bejegyzés: Gyerekgyilkos

titan 2017.03.22. 11:35:19

Hát itt megoldás az lenne, ha kialakítanának egy zebrát.
Elég kretén forgalmi szituáció

Bejegyzés: Gyerekgyilkos

titan 2017.03.01. 12:32:14

50 km/h korlát mellett 60-nal nem fogsz kapni bünteti (azt hiszem 65-től van)
Ez is azt mondja:
kalkulatorlap.hu/gyorshajtas_buntetes_kalkulator.html

Bejegyzés: Aljas trükk?!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2016.11.11. 07:45:56

@promontor: De Zách Dani szerint igen. Ő egy másik cikkben erre hivatkozva írta, hogy zebrán bringázni tilos. Próbáltam érvelni ellene, Petőre hivatkozott.

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.11.10. 20:21:21

@bonifac: Igen, ismerős a szöveg. ;-) De szerintem Pető pont nem mond olyat, hogy az 54-es alapján tilos lenne zebrán kerékpározni.

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2016.11.10. 16:37:42

"én még soha nem hallottam, hogy bárki az 54. § (1)-re hivatkozott volna, ez nekem új."

Pető Attila KRESZ-oktató.
kreszklub.hu/jogi-esetek/bicajos--hol-a-helyed-/

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.11.10. 15:23:43

@bonifac: Én csak a poszt 2. pontjára reflektáltam, azaz arra, hogy a 54 kizárja-e a kerékpárosokat az útról. Nem, indoklás ld. fent.

Ami a zebrát illeti, egyetértek Veled, én is a "szabad bicajozni (ésszel!), de nincs elsőbbséged, mert az csak gyalogosként van" állásponton vagyok.

Ellenérvként egyébként én még soha nem hallottam, hogy bárki az 54. § (1)-re hivatkozott volna, ez nekem új.

A 25. § (2)-re annál inkább szoktak mutogatni, merthogy az azt írja elő, hogy "Járművel az úttesten ... annak menetirány szerinti jobb oldalán ... kell közlekedni" és ugye ha áttekersz a zebrán, akkor nem az úttest jobb oldalán közlekedsz.

De persze ez az érv is hülyeség, a 25. § (2) az úton való haladás módját szabályozza (jobbra tarts) de nem zár ki semmilyen speciális közlekedési műveletet (megfordulás, keresztezés stb.), azaz ebből nem vezethető le semmilyen tiltás azokra nézvést.

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2016.11.10. 15:06:26

@promontor:De ha a KRESZ 25§/2. érvényes a bringásra, és az 54§ kiegészít, és ezzel érvelek, hogy azért nem lehet bringázni a zebrán, mert a kieg-ben nincs felsorolva, akkor az azt jelenti, hogy autóval lehet zebrán nyugodtan. Illetve arról sehol nincs szó, hogy keresztben vagy hosszában értendő a zebrán közlekedés.

Logikusan nyilván azért, mert keresztben ugye a gyalogosok elsőbbségét hivatott biztosítani minden egyéb járművel szemben, hosszában - 'gyalogirányban' - meg olyan a járműveknek, mintha ott sem lenne, hiszen számukra nem ad elsőbbséget.

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.11.10. 13:24:44

Az én értelmezésem szerint a Kreszben nincs ellentmondás ezügyben, bár már mástól is hallottam ezt a felvetést. (Néha egy-egy hülye autós kiordibál az autójából, hogy mit keresek az úton, miért nem megyek - a több száz méterre lévő - kerékpárúton.)

A "megfejtés" az, hogy a kerékpárra, ugyanúgy, mint a többi járműre vonatkozik a Kresz IV. részének I. fejezete (A járműközlekedés általános szabályai, úgymint Elindulás, Haladás az úton, Sebesség, Elsőbbség stb.), azon belül is konkrétan a 25. § (2), ami ugye azt mondja, hogy a járművek az úton haladnak, azon belül is a jobb oldalon. Tehát a kerékpár is.

Az 54. § (1) a IV. fejezetben van, ami az egyes járműfajtákra vonatkozó speciális szabályokat tartalmazza. Ezek csak kiegészítik az I. fejezet szabályait. Azaz akkor, ha van pl. kerékpárút, leállósáv, padka, stb. akkor ott kell menni. Ha nincs, akkor mehetsz az az úton a 25. § (2) szerint.

Bejegyzés: A zebra és a kerékpártolás művészete (ráadás)

titan 2016.07.08. 08:59:14

Ez nem pofátlanság, ez téves szabályismeret némi öntudattal megízesítve.
Egy ideig ugye az úttesten megtűrt személy volt a gyalogos, ami nem jó, mert bizonyos helyzetekben egyértelmű elsőbbségük van, ráadásul ez azt jelenti, hogy nemhogy nem akadályozhatják az átkelésben, de még csak nem is zavarhatják.
Aztán elkezdődött az öntudatra ébredés, néhány OBB-s reklám, csak elfelejtették azt megmondani, hogy a jogok pontosan meddig érnek, és hol kezdődnek a kötelességek.

Bejegyzés: Gyalogbarmok

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2016.04.03. 10:10:00

@emili16: Erre most így négy év távlatából nem emlékszem pontosan, talán meg sincs már a modell.Feltétezem azért, mert a neve alapján holland volt, de műszakilag egyáltalán nem.
Én nem a hollandokat félteném annyira, a cruiserek kedveltebbek. Mármint a tolvajok körében. Is.

Bejegyzés: Holland nagymama

emili16 2016.04.01. 20:25:45

Szia!

totál amatőr vagyok, a Neuzer miért totál felejtős?
A Gepida ilyen jellegű bringáit nem merném bárhol otthagyni Budapesten :( (sem semmilyen más drágább biciklit)

Bejegyzés: Holland nagymama

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.08.01. 07:56:10

És még rátesznek egy lapáttal. www.delmagyar.hu/szeged_hirek/tolni_kell_a_biciklit_a_zebran_szabalyt_sert_aki_atteker/2392202/ A rendőrség azért is ismételgeti a légből kapott hülyeséget, miközben továbbra is képtelen azt alátámasztani/bizonyítani/indokolni, ráadásul félrevezetéssel vádolja meg a kerékpárosklubost. Ez totál abszurd, siralmasan röhejes. Semmi szakmai indoklás, semmi racionális magyarázat, kresz hivatkozás, csak repetitív agymosási próbálkozás. "A rendőrség és a szakmai szervezetek álláspontja egyértelmű. Szabályosnak az tekinthető, ha a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a kerékpáros tolja a járművét." DE MIÉRT? CSAK? Ja, ez alapján hosszában is tolni kell, ugye, okosok? (Pontosan ugyanannyira indokolt az is.)

Bejegyzés: Meddig megy még a hülyítés?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.12.03. 12:54:06

Változások a fenti rendeletben:

- a kerékpár lámpái villoghatnak
- nem kell egyszerre kapcsolhatónak lenniük
- lehetnek a biciklisen is.

- továbbra is csak az első keréken, de KÉT küllőprizma kell. He? Majd átrakom a hátsót előre...

Ennyi a lényeg. Többit lásd a Magyar közlöny 2013/200-as számában.

Bejegyzés: Írjuk újra

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.10.14. 10:05:57

Ma reggel jön szembe a kerékpárúton velem szemben a robogós, közben tőlünk 10 méterre, az úttesten, velem egy irányban haladva a vadiúj Skoda Rapid rendőrautó. Természetesen semmi nem történt.

Szolgálunk és védünk, mi?

Bejegyzés: Fáj a csőröm