Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Van Isten

2008.07.31. 07:25 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: bicikli zebra

Kell hogy legyen. Ha nem lenne, nem ennyi gázolás lenne, hanem tízszerennyi. Csak Ő sem tud mindenhová figyelni egyszerre. :-)

A héten már a harmadik süket banya esetem volt.

Megyek biciklivel, Petőfi sgt-n (a bicikliút teljesen külön van a járdától, nem egy elválasztott sáv, van közte vagy két méternyi bokros-füves), megy előttem a mama gyalog a kerékpárúton. Utolérem, lassítok, pont ott, ahol mindkettő keresztez egy zebrát célzó járdát, elémlép, blokkolóra fékezek. De azért sem megy át előttem, megy tovább egyenesen. Rácsengetek, a füle botját sem mozgatja, hátra sem néz!!!

A másik a hídról lefelé vezető kerékpárúton, lámpa után, lejtő, ahol minden kerékpáros gyorsít, gurul. Mama keresztül a zebrán. Elsőbbsége van, OK. De oldalra sem néz, semmi szemkontaktus, csak megy előre.

Ott egyébként az Oskola utcán rendszeresen találkozom olyan gyalogosokkal, akik csak egyirányba néznek, mivel az autók számára egyirányú az utca. De a kerékpárosoknak NEM!!! Rengeteg majdnemgázolást láttam már.

(De a fent emlegetett Petőfi sgt-n is szoktak kisutcákból úgy kijönni autóval, hogy csak az egyik irányba néz mereven - eddig csak nő volt a sofőr, érdekes ;-) - holott ott minden kétirányú.)

 

Persze nem a süket banyákon van a hangsúly, nem is akarom megbántani az öregeket, értem én, hogy lassúak, meg rosszak a reflexeik, nem látnak, és nem hallanak jól, de ezt akkor sem lehet. NEM LEHET úgy közlekedni, hogy nem veszek tudomást a többi körülöttem közlekedőről. Egyszerűen nem lehet!!!  Ezért mondtam, hogy kész csoda, hogy nincs jóval több gázolás.

De hogy ne csak a gyalogosokat szidjam, hadd említsem meg azt a suttyó taknyos tizenkét év körüli kölyköt, aki úgy ment előttem át a Zrínyi utcán, majd a Toldin is biciklivel, hogy egyáltalán nem lassított, és szét sem nézett. Ő mint gondolt, hogy a villamos majd megáll neki? De láttam már főúton, ahol este a busz száguldozik, keresztben, hasonlóképp lassítás és szétnézés nélkül átszáguldani két srácot, kivilágítatlanul.

Bandi bácsi, volt kreszoktatóm, Isten nyugosztalja, egy dolgot belénk vert. Elsőbbséged akkor van, ha megadják. Pont. Majd vigasztalhatod magadat a kórházban, hogy a másik volt a szabálytalan. (Főképp, ha ő autóval volt, te meg gyalog, vagy bicklivel.)

Én biciklivel minden kereszteződésben lassítok, fülelek, figyelek. Még ha elsőbbségem is van. Mert mindig jöhet egy marha.

És ezt a süket banyák is felfoghatnák. Aztán belőlük lesz a bulvárhír, hogy szegény öreg hölgyet elütötte az aljas kerékpáros/autós. Ja.

És takarodjanak le a bicikliútról. Köszönöm.

 


 

* Még mielőtt beleköt valaki. Igen, a Petőfi sgt egy szakaszán le van zárva a járda, ott TUDOM, hogy átjön a gyalogos a kerékpárútra, és SZÁMÍTOK is rá. Az más. Megértem, látom, hogy miért jön át. Nem gond, nem szólok, nem csengetek, lassítok, várok, türelmes vagyok. De aztán, ha vissza tud menni, ugyan legyen már szíves.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr20593417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása