Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Vivaldis

2018.12.18. 14:48 | bonifac | 1 komment

Címkék: tél gumi

Azaz négy évszakos. Dilemmáztam rajta sokat, de végül a második autóra négyévszakos gumit rakattam. Az autókereskedő és a gumis is csak a fejét csóválta, és pár éve még teljesen egyetértettem volna velük. De az utóbbi években egyre jobbak a négyévszakos gumik.

Persze nem valók mindenkinek. Az én szempontjaim a következőek voltak:

1. Városi autó, 50-60 km/h max. sebesség. Autópályázni sosem vennék négyévszakost, de rendszeres országúti közlekedésre sem.

2. Alföld, télen jellemzően takarított utak. Hegyen lakóknak, vagy 'nagyon vidéken', ahol hókotrót sosem látni, a négyévszakos gumi könnyen lehet, hogy kevés.

3. Talán a legfontosabb: Második autó. Szélsőséges időjárásban simán otthon marad. Akinek mindennap, mindig mennie kell autóval, nem teheti csak úgy le, nem jó választás a négyévszakos.

Szokták még érvnek felhozni: aki keveset autózik. Ez szerintem nem feltétlenül állja meg a helyét. Aki sokat autózik, vehet négyévszakost - a fentiek teljesülése esetén - legfeljebb hamarabb kopik el, és hamarabb vesz újat, amikor is anyagilag nem biztos, hogy megérte (maximum a cserélgetés maceráját spórolta meg). Mert bizony a négyévszakos gumi (legalábbis a "winter bias") nyáron jóval gyorsabban kopik, mint egy nyári, azaz, lehet, hogy 3-4 év után már kuka. (A Michelin Cross Climate inkább "summer bias", egy inkább nyári gumi, ami télen is jó, amit én vettem az fordított: inkább téli gumi, ami nyáron is jó.)
Úgy mondanám, hogy aki NAGYON keveset autózik, annak megérheti a négyévszakos, mivel elég sok évig kitart, és nem kell cserélgetni/tárolni a nyári/téli garnitúrát.

A fentieken kívül nekem is szempont volt a tárolási probléma, meg az, hogy szezon végén nem kell sorbanállni a gumisnál.

Nexen-t vettem. Drága sem volt, és a tesztek alapján nem is rossz.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/05/17/adac_negyevszakos_gumik_tesztje_2018/
https://www.autonavigator.hu/cikkek/meglepeteseket-es-balesetet-okozhat-a-forro-aszfalt/
Ha tudsz angolul: https://www.youtube.com/watch?v=pe-gkTCOs7E

Az autóról lekerült téli gumi a tesztek alapján télen kb. annyit tud, mint a Nexen. (Illetve már valószínűleg kevesebbet, mivel az 6 éves.) Nyáron meg majd kiderül. Most volt pár napig hó és hideg, egyelőre nem volt probléma.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr8214498496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2019.01.13. 09:25:32

Az eddigi tapasztalatok: hóban és fagyott havon meglepően jó, rosszabbat vártam. Száraz aszfalton viszont zajos, 'zúgós'.
süti beállítások módosítása