Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Szabaccság

2007.11.30. 16:28 | bonifac | 21 komment

Címkék: szeged parkolás

Kiskundorozsmán a Malomnál jártam tegnap délelőtt. Négy sáv, lámpával. Ki van téve a várakozni tilos, mert különben eldugul a négy sáv, és semmi értelme.

Hát persze, hogy azért is állt a lottózó előtt egy KKT-s rendszámú bordó Ford Galaxy (előző generációs, de VW Sharan is lehetett, ezek olyan egyformák :-)) De nem is lehúzódva, csak úgy megállt a szélső sávban. 10-15 percig biztos bent volt - buszra vártam a kereszteződés túloldalán, azért tudom - eztán kijött és elment.

Közben emezen az oldalon is jött egy bácsika kocka Ladával és utánfutóval, megállt a lámpás kereszteződés után 3 méterrel, bele a buszmegállóba - nameg a várakozni tilosba - , és átkocogott a gazdaboltba, ami szemben van. (De nem ám a 3 méterre lévő zebrán - amin ő is átjött, csak úgy sántikálva-botorkálva az autók között.) 4-5 perc múlva kijött, és ment a dolgára. Persze ezalatt itt is anyáztak többen, akik a szélső sávban bedugultak, és várniuk kellett, hogy besorolhassanak.

Ami az alábbi képet illeti:



























Jól látszik, hogy az áruszállító teherautó szépen eltakar egy elég fontos táblát. (Forgalmi rend változás, a négy sáv kettőre szűkül.)

A tököm kivan, annyi ilyen nyavalyás áruszállító, vészvillogós tuskót látni, akik megállnak bárhol és bármikor, szarnak megállni tilosra, várakozni tilosra, elállnak főbb utakat, mert "ők csak kiugranak", meg "kipakolni csak ki kell". És? Rájuk nem vonatkoznak a közlekedési szabályok? Ők kivételek, bármit megtehetnek? Túl sok amerikai filmet néznek, gondolom ismerős az "én csak a munkámat végzem" szöveg. Szóval ha én is a munkámat végzem, az felment mindenféle szabály és törvény betartása alól, vagy mi? Erre hivatkozhatok, és kész?

Egy mentségük lehet, semmi más, a "Kivéve áruszállítás" kiegészítő tábla. De ennek hiánya abszolút nem érdekli őket.

Más írta egy másik fórumban:
"Nem kötelező a bolt előtt megállni, ha 50 méterre van lehetőség a fél város akadályozása nélkül. Ha valakinek olyan helyen van boltja, ahol semmiképpen nem lehet megállni, ott marad az éjszaka, amikor a kanyarodó sáv elfoglalása sem okoz dugót. A boltosnak és a szállítónak kell ezt megoldani, nem a sok száz autósnak kell eltűrnie a szivatást. Vagy az áruszállítókra nem vonatkozik a kresz? Olyan különleges emberek? Mint a taxisok, a rokkant helyre beállók, a nem indexelők, a járdán parkolók, meg mindenki, aki azonnal meg tudja indokolni valami bicskanyitogató ostobasággal, hogy miért nem tartja be a kresz-t és a társadalmi szabályokat. Ezért néz így ki az ország."

---------------------------------------------------------------

A belvárosba tartva busszal is találkoztam sztereotípiáim közül nem is eggyel.

Volt a fenti - használtcipőt - kipakoló emberke, elállva a József Attila sgt-t (megállni tilos), új Renault Espace-szal. Volt VW Passat, aki egy a megállóban álló busz mellé beálló, balra bekanyarodó furgont követve - mert hát miért is ne? - beszorult középre, mert a busz elindult, naná - a gyámoltalan buszsofőr meg eleve alkalmatlan - , így a barom Passatos, aki egyenesen ment volna, ottmaradt középen elállva mindkét sávot, míg a csuklós busz el nem haladt teljesen mellette és be nem tudott sorolni mögé, ahol eleve lennie kellett volna. De még ő villogott a szembejövőknek...
És volt még a mentőautó mögött pofátlankodó tolakodó hölgyemény, amikor a busz megállt az elé szirénával kihajtó mentőnek, akkor a kedves dáma is kivágott a mentő mögött, hiába a busznak volt igencsak elsőbbsége. Nem sokon múlt, hogy el nem tolta a busz, de nagyon megérdemelte volna. Bár akkor gyalogolhattam volna. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr77248017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RogerNyul 2007.11.30. 19:50:30

Megint egy autósblog. Szegedi-e vagy?

Lámpavas 2007.11.30. 20:10:06

Videokamera, vontató. Teherautó esetén kamionvontató. (Előre be kell szerezni telefonszámokat.) Vontatási költséget rájukver.

Budapesti példa: Oktogon. Eleve buszmegálló, és megállni tilos tábla. Ehhez képest a McDonaldsba szállító a nagyteherautó "természetesen" itt parkol, nehogy 50 m-t kelljen húzni a békát. És az még természetesebb, hogy a már eleve tilosban parkoló teherautó mellé másodiknak (tehát már a rendes külső forgalmi sávon) megáll egy személyautó, amiből az üzletházba vagy épp a Mekibe ugrottak be.

Ilyenkor érzek kedvet páncélozott lánctalpassal közlekedni.

Warthog 2007.11.30. 20:54:38

Mit várunk, ha a Tudományos Akadémia elnöke este, hazafelé a 12. kerületben úgy ugrik be a közértbe, hogy az Audival nem áll be az üres parkolóba, hanem megáll úgy előttük vészvillogóval az úttesten úgy, hogy elállja mindhárom helyet.

Sárközi Dávid 2007.11.30. 21:05:15

A várakozni tilos táblánál meg szabad állni 5 percre. A teherautó a várakozni tilos táblánál a rakodás ideje alatt várakozhat KORLÁTLAN IDEIG. A képen látható teherautó szabályosan várakozik, (persze csak ha korábban megállni tilos nem volt, mert ott nem lehet sem megállni, sem várakozni).
Általában ahol kifejezetten nem tilos, ott meg lehet állni, lehet várakozni.
A hozzászóló nagyfokú kresz nem ismeretről tett tanubizonyságot - más kérdés, hogy az Ő egóját bosszantja, ha egy autó valahol megáll. SZerencsére Ő busszal utazik.

Mucka 2007.11.30. 21:06:31

Ki most az akadémia elnöke? Tudnom kéne? :-/

kujon 2007.11.30. 21:18:06

jaj, de jó, hogy előkerült ez a téma.Nemtom ti hol, melyik városban éltek, én pesten voltam kiszállító úgy kb 6 évig, mindennap a napi hardkór forgalomban.
De valahogy egyszer sem volt pofám pl az üllőin, vagy a körúton, kib@szni a vészvillogót, oszt nekiállni pakolni.Mindig tudtam keresni parkolót és a nálam lévő kézikocsin becígölni a sok szart.Ezért tudnám széjjel bazookázni az összes tapló g@cit, aki nem így csinálja
Mewg olyat is látni elég soxor, hogy pl a 3 sávos legbelsőjében állva széjjelfelé villog; valszeg télleg lerohadt a kocsija; de nem venné a fáradtságot, hogy 10m-t tolva letolná a vackát a rákba az útról...
mért van az hogy szinte csak nekem az az első, hogy ha bajom van, legalább másokat ne tartsak fel?!?

Zozi 2007.11.30. 21:44:17

Kujon: 2 embert kellene seggbebazookazni es rend lenne - a rendorkapitany es a polgarmester. Ha ez a ket majom eszrevenne magat akkor lenne minden fo utvonalon egy mopedes kozteruteletes, aki szepen osztana az ilyen parkoloknak a cedulat. Ha biztos lehetne benne a jatekos hogy egy ilyen huzas utan belibeg egy csekk mondjuk 5000 Ftrol akkor meggondolna hogy hol parkoljon, es nem szivna mogotte a fel varos. Az elso idokben esetleg kellene melle adni egy rendes rendort, hogyha nagyon ugat a parkolo kocsi tulaja akkor szepen bevigye kocsiert meg johet a darusjatekos 30 000-ert.

A csucs melleparkolasbol eddig a Csalogany uti (egysav+ parkolo Moszkva terre vezeto utca, reggel 7 - rendesen volt forgalom) kis gumisnal volt. Gumis elott ahol dolgozni szoktak teherauto rakodik mert hoztak az uj arut. Nagyeszu liba jon. Gumis szol neki hogy varjon amig a teherauto elmegy, mert nem tud beallni. Liba persze nem tud varni, beall a teherauto sarkahoz a masodik sorba. Szemelykocsik meg elcentiztek mellette, jott egy teherauto, az mar nem fert el. Liba all, teherautos nez hogy mi a repa van, sor gyulik mogotte. Szolok neki hogy talan esetleg arrebb kellene menni mert ugye. Liba erre leugat, hogy o dolgozo no es lefoglalta az idopontot a gumisnal. Na erre kossetek csomot.

bubu 2007.11.30. 21:52:56

Hozzászólók!

Egyébként mi a megoldás az árufeltöltésre?

Nyomasek 2007.11.30. 22:08:15

Sárközi Dávid: Ha már ilyen könnyen odatalálsz a Kreszhez, esetleg lapozd át a zárt kocsiszekrényű teherautókra vonatkozó részeket, különös tekintettel a közlekedési táblák kitakarásával járó várakozásokra (ami a fényképen is szerepel). Mielőtt beszólsz, hozd magad tisztába a saját úrvezetői Kresz-nemismereted mélységeivel! [Hivatásos jogsim van, 11 tonnás Volvót vezetek.] Egyébként a hozzászólásokban említett Oktogonos részt ismerem, ott MEGÁLLNI tilos van (és buszmegálló, még ha csak az éjszakai is használja), nem VÁRAKOZNI tilos. Tudod, két piros csík, nem egy.

bubu: Az a megoldás, ami nálunk boldogabb országokban van. A belvárosból napközben ki van tiltva MINDEN áruszállító, kivéve a saját földalatti mélygarázsos áruátvevővel rendelkező bótok. Igen, tényleg drágább éjszakai műszakot fizetni az áruterítőknek és az árufeltöltőknek. De az még többe kerül az országnak, ha sokezer ember áll az ilyen köcsögök miatt a dugóban, aztán költhetjük a tb-t az agyvérzésük és infarktusuk kezelésére. Én speciel jobban is szeretem az éjszakai fuvart, amikor nem kell dugóban araszolnom.

stoti · http://mozgasserult.blog.hu 2007.11.30. 23:02:37

Jól megkéne őket baszni pár 100 000forintra és majd nem elakadásjelzőznek. Az én kedvenceim a rokkantparkolóban parkoló pöcsök. Mindenki azthiszi, hogy a mozgássérülteknek flancból kell a közeli parkoló, mert nemtudnak 20méterrel többet gyalogolni. De azt senki se nézi, hogy a rokkantparkolók jóval szélesebbek, hogy belehessen szálni kerekesszékből is. És ezzel a éppek autóját is védik, mert egyszer mellém egy nagyokos BMW-s és nem foglalkozott a csíkkal. Én meg tojtam rá és rárajzoltam a beszálás folyamán pár édi csíkot.
Hogy mi lenne a megoldás?
Csak olyan boltoknak adni működési engedélyt akik megtudják oldani az árúfeltöltést, úgy hogy a teherautók nem zavarják a forgalmat. Vagy ha válalja a bolttulajdonos és tudomásul veszi az ilyennemű árúfeltöltés rilalmát, akkor működhet de hordja oda a cuccot talicskán, vagy ahogy akarja egy közeli parkolóból. És akkor majd nem nyitnak bútoráruházat a körúton, egy 300nm-es boltban.

kicsilAAny · http://shoetime.blog.hu 2007.11.30. 23:24:30

pesten sokszor van olyan, hogy nem kis forgalmú, egyirányú utcában zárják el a forgalmat, ha a cba mellett nincs közel parkolóhely, és szépen rakodnak naponta többször 10-15 percig.

geri 2007.12.01. 00:04:31

tetszik a téma...jó példa pl. a Kossuth Lajos úton, az Erzsébet-híd előtti gyros büfé: minden nap megállnak a buszsávban az üzlet előtt, csak mert nekik nem frankó feljebb menni a Városház u.-ba, és onnan békázni a csirkehúst meg a pitát...szerencsétlen 7es buszok nem győzik (ha kiengedik őket egyáltalán) előzgetni az amúgy is elég szűk úton a baromarcúakat...nem jár arra soha egy rohadt rendőr, hogy jól megbüntesse???!! vagy lehet, hogy a rend őreit is a három testvér eteti?:)))

elmoro 2007.12.01. 00:12:42

Gerilla módszer: veszel egy doboz tojást. Otthon kifújod a belsejét. Lágy viasszal lezárod az egyik lyukat. Injekciós tű felhasználásával jó sűrű fáradtolajjal megtöltöd az üres tojáshéjat. Ha megtelt lágy viasszal lezárod. Tojátartó dobozba visszateszed, azt az autóban karnyújtásnyira elhelyezed. Ha tahót látz ilyen helyen parkolni, ablakot leengeded, könnyed karmozdulattal egy (esetleg kettő) "tojást" a szélvédőre ejtesz. Fáradtolaj lefolyik. Teherkocsi vezetője anyázik, majd reflexszerűen az abalktörlőt használja. Ekkor függöny - az olaj ugyanis nem törlődik, hanem szétkenődik. Esetleg a tojás szélvédőn való "elhelyezésekor" a kocsidból kiszállva egy otthon nyomtatott, "Ön elnyerte a nap legtahóbb autósa címet és a velejáró aranytojás díjat" szövegű oklevelet az ablaktörlő alá tűzhetsz. Hatás garantált. Merészebbek - kellő körültekintéssel - az épp tahón közlekedőket is megkínálhatják egy tojással, de ezzel csak csínján, mert az ablaktörlő bekapcsolása utáni függöny létrejöttekor a vezető elveszti látását, így súlyos, esetenként halálos közúti balesetet okozhat/szenvedhet el, amely balesetben ártatlanok is érinettek lehetnek... :-)

Vaszics · http://ingyenajandek.freeblog.hu 2007.12.01. 00:15:35

ti tényleg nem látjátok "kedves" autósok, hogy mit tesztek a gazdag luxuskényelem/beleszarok/zúzokmindent/viszemgyerekemha későbbmegdöglikaszmogbanakkoris? persze, hogy nem. nézzétek meg a delmagyar.hu-t. az a mai főcím, hogy a túlszaporodott autósok miatt a tömegközlekedés lassan lehetetlenné válik szegeden, át kell szerkeszteni a menetrendet, mert állandóak a késések. persze anyáztok, és nem tudjátok, hogy miről is hablatyolok itt. (dehogyisnem...) aki még eddig a seggébe dugta a slusszkulcsformájú fejét, hamarosan ő is megtudja... én leszarom. ünnepeljétek a demokráciát, mert mindent szabad. túlszaporodni, Földet kinyírni, emberiséget kinyírni ( ez utóbbiért mondjuk nem kár...) VEGYETEK MÉG TÖBB AUTÓT ÉS DÖGÖLJÜNK MEG!!! HURRÁÁÁÁ (lufik a magasban)

Desctuct 2007.12.01. 00:47:46

elmoro: van ennél gerillább is. négy darab 100asszög elővesz, menetirány szerint előről a gumi és az aszfalt közé támaszt. de legalább egy elhelyezhető nagy tömegben is, cipőfűzést imitálva. igaz, hogy tovább akadályozza a forgalmat, de talán tanul belőle.

elmoro 2007.12.01. 02:05:35

Destuct: Ja, persze. De ez olyan brutális, nem kifinomult és nem látványos. Ráadásul nem a helyszínen veszi észre, mert a szög beleáll a gumiba és benne is marad. Így lassan ereszti le a kocsi abroncsát, talán két napig is eltart. Ő meg elmegy. És egy ilyen tapló nem köti m össze a szerinte teljesen rendbenlevő eseményta defekttel. Ráadásul sokba kerül, míg a tojás a parkoló autón nem. Csak ha menet közben kapja, de akkor nagyon sokba fáj! :-)

Ja, és ha elsőre tolatni kezd? És ha beszállás előtt észreveszi? A 100-as szög nagy ám!

Lakos 2007.12.01. 09:52:39

Szerintem túlreagáljátok.

A belvárosban napközben nem találni parkolóhelyet, mert tele van minden azokkal, akik Budáról, Budaörsről, vidékről és egyéb "élhetőbb" helyekről kocsival jönnek be dolgozni és ügyet intézni. Erre megoldás lehetne, hogy ott is legyen munka, ahol élnek (persze, azt megvétóznák, mert őket zavarná).

Ha épülnének parkolóházak, ha nem volna csak 500 Ft az utcán parkolás a helyi lakosoknak, ha az új házakban lakók megvennék a ház alatti garázshelyet is (tisztelet a kivételnek), amire nem fizetnének horribilis építményadót (vagy mifenét) és közös költséget, ha a MÁV és a BKV olyan szolgáltatást nyújtana, hogy szívesen választanánk közlekedési eszközül, akkor nyilván találnának a teherautók és magánautósok is parkolóhelyet a rakodáshoz. Ja, és ha létezne több olyan parkolóház, amibe a mienknél nagyobb autók is beférnek (Hyundai H1-es kisteherautó).

Nekünk 500 Ft (belső Ferencváros) az egész éves (!) parkolócédula a kocsi szélvédőjére, amivel bárhol megállhatunk a kerületben. Mégis egy két férőhelyes garázshelyet vásároltunk az egyik új ház alatt, mert az a tuti. Pl. Nem húzzák meg az iskolások (az amúgy szabályosan) parkoló autóinkat, nem lopják el az egész lámpatestet a kocsi elejéről, és nem szórják tele szeméttel az ablaktörlőt. Tényleg, milyen alapon mer valaki a kocsimhoz nyúlkálni? Ja, és nem kell körözgetni, hogy végre valamelyik vásárló vagy munkavállaló elálljon az ablak elöl.

Ennek ellenére mindketten (igen, a férjem is!) BKV-val járunk a városban, bár szoktunk nyaralásból megjöve másodikként parkolni, amíg a járdára pakoljuk a böröndöket... Bocs!

Nem kell ítélkezni!

Ja, nem tudom ki írta az éjszakai áruszállítást, de én soha nem pampogok az áruszállítókon - pedig elég sokat moroghatnék a SPAR szokásai miatt, amikor nem csak a járdát, de a parkolóház bejáratát és a fél utcát, ráadásul a túloldali villamossíneket is beleértve elfoglalják - mert örülök neki, hogy ha bemegyek, találok majd mindent, amit szeretnék vásárolni.

trigi 2007.12.01. 10:56:08

Tegnap du a körúton nekem is muszáj volt villogva megállnom. Parkolóhely nincs, kijelölt árurakodó helyen zöld suzuki, vezetője sehol. Várhattam volna, míg a "beállásomat haladéktalanul lehetővé teszi". A következő fordulónál - kb. másfél óra múlva- még mindig ott állt! Semmi büntetés a közteresektől! Ki a tuskó?

A pöcsöző mozgássérültnek: sajnos nagyon sok az ilyen BMWs, Mercis... de maradva a rakodásnál, a kresz nem tiltja a rokkantparkolóban történő rakodást, viszont a rakodóhelyen nem várakozhat mozgássérült, ha jön a teherautó, hiába mutogatja a kártyáját. Volt ilyen esetem is, de én nem rajzoltam össze az autóját a kézikocsival, és nem csak méltányosságból nem.

Egyébként az is érdekes, hogy minden belvárosi, autóval rendelkező lakos kaphat egy, az adófizetők pénzéből fenntartott közterületi parkolóhelyet, szinte ingyen. Mélygarázsokban, parkolóházakban kellene ezt megoldani, kötelezővé tenni, hogy minden újonnan épülő házban a lakások arányában 150-200%-nyi férőhely legyen. Akkor több hely lenne az utcán.

Éjszakai áruszállítás? Támogatom! Hol kell aláírni? :)
De aztán ne legyen az, hogy miért ilyen drága a házhozszállítás "Hisz csak kirakja, és már megy is" (by szőke nő pincsivel) :D


egy nyavalyás áruszállító, vészvillogós tuskó, aki szarik a várakozni tilosra

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.12.02. 16:21:15

Na, akkor szépen sorban:

RogerNyul: Igen.

Sárközi Dávid. "A teherautó a várakozni tilos táblánál a rakodás ideje alatt várakozhat KORLÁTLAN IDEIG." Ezt nagyon nem hiszem, hogy így van, de ne csak mondd, bizonyítsd. KRESZ megfelelő paragrafusa? Javaslom kezdd, a 15-össel, annak is az 1b és 6. pontjával. Aztán gyere vissza. És csak most járok busszal, lásd a Tél című bejegyzést.

elmoro: Írtam kevésbé gerilla ötleteket: vezetek.blog.hu/2007/08/31/addig_all_a_kocsog_az_utra

Pistabá 2007.12.01 00:20:22: kimoderáltam, egyrészt mert semmi köze az egészhez, másrészt jártam régen gyakran He_J_őpapin, és naná, hogy nincs 8 sáv és lámpa.

Desctuct: lásd te is vezetek.blog.hu/2007/08/31/addig_all_a_kocsog_az_utra

Csirke Úr 2007.12.01. 11:18:10. Szintén kimoderálva. Mivel Pista bá hozzászólása hasonló sorsra jutott, így okafogyott lett, meg a nyelvezete is b....ta a csőrömet. (Ettől még lehetett jogos. Elnézést.)

titan 2010.01.28. 14:54:00

@trigi: "a kresz nem tiltja a rokkantparkolóban történő rakodást" huh, nemtom még olvasod-e, de érdekel: ebben biztos vagy?

@bonifac: Dávidnak abban tényleg igaza van, hogy nincs korlát ha a rakodás folyamatos, azaz a rakodás idejére, sőt még talán a befejezése után 5 percig is maradhat, tehát nem számít bele az alap 5 percbe. Abban meg neked van igazad, hogy nem szabad megállni, ha eltakarja a jármű a közúti jelzést.
süti beállítások módosítása