A technika mai állása mellett simán meg lehetne valósítani az alábbiakat:
- Automata világításkapcsoló (ez már ugye van, de még feláras, és nem is mindig működik jól), kombinálva a sebesség érzékelésével, pl. 60 km/h óra felett (ezt lehet tetszés szerint változtatni, akár országonként) automatikusan bekapcsolná a világítást, akár fényes nappal is, így nem lennének kint az országúton kivilágítatlan autók. (Természetesen kézzel felül lehet bírálni.)
- Légtömeg és páratartalommérő (nem értek hozzá, lehet, hogy hülyeséget írtam), ami érzékelné, hogy már nincs köd, és automatikusan leoltaná a ködfényszórót és ködzárófényt. Itt is nyilvánvalóan kézzel vissza lehetne kapcsolni.
- Automatikus fényszórólekapcsolás (helyzetfény marad), ha az autó áll, mondjuk 10 perc után, manual override-dal itt is.
- A rádió/CD hangerőkorlátozása. Csak sebességfüggően lehetne hangosítani. Nem az a a bajom, hogy utálom az ablakrengetően zajosan közlekedőket, a nagyobb gond az, hogy a nagyon hangos zenével egyik érzékünket tulajdonképpen kikapcsoljuk. Márpedig a forgalomban részvételhez nemcsak a látás kell, hallani is kéne. (Az érzékkikapcsolásról jut eszembe, azok a barmok, akik fél négyzetméteres matricát ragasztanak a hátsó ablakra, nem ugyanazt teszik, mintha én letörném a belső visszapillantó tükrömet? Márpedig az utóbbit nem tehetem, akkor az előbbit miért hagyják?)
- Ha a biztonsági öv nincs bekötve, az autót nem lehetne csak egyesbe és hátramenetbe tenni pl. (De lehetne akár elektronikus sebességkorlátozás is, mint a németek 250 km/h-ja, itt mondjuk 50 km/h.)
Meg azért lassan illene valamit csinálni azzal a sok tízmilliós autóval, amiben gyárilag nincs index, meg hamutartó (ez az olcsóbbakban sincs elég gyakran).....
Utolsó kommentek