Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Sötétben

2010.01.17. 22:41 | bonifac | 2 komment

Címkék: javítás rendőr kresz tompított

A héten többször is azzal töltöttem az időt, hogy azt néztem az utcán, mennyi kiégett izzóval mászkálnak az autósok.

Az, hogy az egyik tompított kiégett, azt már nem is említem. Az még jobb, ha ugyanaz oldali helyzetfény is. Láttam kiégett féklámpát, kiégett hátsó izzót, nem működő indexet (ami ugye könnyű észrevenni a szaporább villogásból, mellesleg ugyanezen autón nem működött az egyik féklámpa sem), talán a rekorder pedig egy régi piros ötajtós Passat volt, aminek egyik féklámpája sem égett (!). (Hogy honnan tudom? Az utólagosan felszerelt pótféklámpája az égett, igaz, hiányosan, volt már benne kiégett LED.) Azért díjaznám, ha egy ilyen kiégett féklámpást megkínálna hátulról egy kamion. Megérdemelné.

Bevallom, nem értem, hogy nem lehet észrevenni pár napon belül. Mindig egyedül közlekedik minden sofőr, és nincs garázsa? Én amikor a garázsba beállok, azonnal kiszúrnám a helyzetfény, hátsó izzó, rendszámvilágítás hiányát, sőt, amikor betolatok, a tolatólámpa, féklámpa hasonló problémáját is. (Tükörből látszik a hátsó garázsfalon.)

De akinek nincs garázsa: mondjuk amikor az asszony/haver/gyerek kiszáll vagy beszáll, vethetne rá hátul egy pillantást, esetleg a fékpedált is be lehet nyomni a kedvéért.

És biztos, hogy nem az utolsó két napban égett ki mindenkinek.

Ja, hogy a rohadt kocsi a hibás, a nyavalyás feszültségszabályozó? Akkor talán meg kéne nézetni szervizben. Vagy az a szuper +200%-os fényerejű izzó, aminek a fényerővel fordítottan arányos az élettartama? Hát az meg saját probléma.

Ha lenne valami online elérhető adatbázis, a rendőr figyelmeztetné az autóst, bejegyezné, majd ha három nap múlva megállítja egy (másik) rendőr, az le tudja kérni, hogy most figyelmeztették, és most sem ég az izzó. Lenne még egy esélye,  aztán ha mondjuk két héten belül harmadjára állítanak meg ugyanazért, akkor már jön is a bírság. (És nem kicsi.) Merthogy ne mondja senki, hogy két hét alatt háromszor égett ki, meg azt sem, hogy nem vette észre. (Ha mégis, akkor tényleg baj van a kocsival.) Merthogy a világítás az autón nem karácsonyi dekoráció, hanem szükséges a közlekedéshez.

A fene a sok sötét állat pofáját.

(Most láttam, hogy mást is zavar ez. Szerintem rosszabb a százalék, én nem 20%-ot mondanék, ha mindenféle izzókiégést nézünk, szerintem - Szegeden - sajnos eléri a 35-40%-ot is.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr31680765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rcfan 2010.01.17. 23:10:26

Nem kell neki 3 esélyt adni. Ha nem cseréli ki 2 napon belül, akkor lehet büntetni.

És hogy kiégett közben - meg hasonló magyarázkodások?
Éppen ugyanaz és nem egy másik a sok izzó közül? No ennek az esélye elég kicsike ...
süti beállítások módosítása