A mopedautók magyarországi kálváriáját talán ismeritek. A lényege az - hogy most kinek mennyire szimpatikus a mopedautók jelenléte az utakon, más lapra tartozik - , hogy az EU-s szabályozásra ívben szarnak a magyar törvényhozók, és nálunk csakazértis autónak számít, kötelező biztosítással, rendszámmal, stb.
Viszont! Az EU-ban külön kategóriák vannak az elektromos motorral hajtott kerékpároknak. Az egyik, amelyiknél az elektromos motor csak rásegít, és ha nem tekerjük a pedált, leáll (sőt, 25 km/h felett mindenképp lekapcsol), és 250W-ot nem éri el a teljesítménye. Ez a pedelec, erre nem kell bukósisak és biztosítás.
A másik az e-bike, amit nem kell tekerni, akkor is gurulsz a motor segítségével, 250W feletti a teljesítménye, és KELL rá biztosítás és bukósisak. Sőt, egyes források szerint jogosítvány is, mivel segédmotoros kerékpárnak, mopednek minősül. (De elég józan paraszti ésszel belegondolni, rá lehet jönni, hogy ezek tényleg elektromos robogók. És nem kerékpárok. A robogóra meg kell jogsi.)
DE NEM NÁLUNK! Mi itt is szarunk az EU-s szabályozásra, és utóbbiakat lehet megvenni minden barkácsáruházban, kerékpárboltban, és ezekkel száguldoznak a nyugdíjas nénik, teljesen gátlástalanul.
Olvasnivaló:
http://www.gepida.sk/hun-slo/termektamogatas/gyakran-feltett-kerdesek/
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws#Europe
http://www.hercules-bikes.de/de/Hercules-Ebikes-und-Pedelecs-156,388.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/5079164/Man-to-travel-round-world-on-electric-bicycle.html
Utolsó kommentek