Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Jogsértés oda-vissza

2010.03.05. 21:16 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: bicikli kresz

A mopedautók magyarországi kálváriáját talán ismeritek. A lényege az - hogy most kinek mennyire szimpatikus a mopedautók jelenléte az utakon, más lapra tartozik - , hogy az  EU-s szabályozásra ívben szarnak a magyar törvényhozók, és nálunk csakazértis autónak számít, kötelező biztosítással, rendszámmal, stb.

Viszont! Az EU-ban külön kategóriák vannak az elektromos motorral hajtott kerékpároknak. Az egyik, amelyiknél az elektromos motor csak rásegít, és ha nem tekerjük a pedált, leáll (sőt, 25 km/h felett mindenképp lekapcsol), és 250W-ot nem éri el a teljesítménye. Ez a pedelec, erre nem kell bukósisak és biztosítás.
A másik az e-bike, amit nem kell tekerni, akkor is gurulsz a motor segítségével, 250W feletti a teljesítménye, és KELL rá biztosítás és bukósisak. Sőt, egyes források szerint jogosítvány is, mivel segédmotoros kerékpárnak, mopednek minősül. (De elég józan paraszti ésszel belegondolni, rá lehet jönni, hogy ezek tényleg elektromos robogók. És nem kerékpárok. A robogóra meg kell jogsi.)
DE NEM NÁLUNK! Mi itt is szarunk az EU-s szabályozásra, és utóbbiakat lehet megvenni minden barkácsáruházban, kerékpárboltban, és ezekkel száguldoznak a nyugdíjas nénik, teljesen gátlástalanul.

Olvasnivaló:
http://www.gepida.sk/hun-slo/termektamogatas/gyakran-feltett-kerdesek/
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws#Europe
http://www.hercules-bikes.de/de/Hercules-Ebikes-und-Pedelecs-156,388.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/5079164/Man-to-travel-round-world-on-electric-bicycle.html

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr271812503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása