Legyen még egy ráadás, azokról, amikről eddig nem esett szó.
Az egyik az, hogy alapvetően ott a hiba, hogy a kerékpáros gyakran nem azért szabálytalan, mert nem száll le a zebrán, hanem ahogyan addig eljutott, az volt szabálytalan. Merthogy járdán érkezett. (Ami a legtöbb esetben bizony tilos.)
A másik az, hogy jó volna, ha a közlekedésszervezők valami egységes rendszert összehoznának végre. Ugyanis tucatnyi példát tudok akár én is arra, hogy a tábla/felfestés/lámpa* hármas teljesen ellentmond egymásnak - és egyéb szabályoknak - , tetszés szerinti kombinációban. Hogyan várják el a szabályosságot, amikor káosz van az szabályozásban?
A valóságban pedig az autósok rühellik, amikor leszállok, és áttolom a biciklit. Mert meg kell állniuk. Mert várniuk kell. Ők tökéletesen elégedettek, ha van szemkontaktus, ha lassítok, és bizony nagyon gyakran elengednek (csak elveszik a gázt, én meg átsuhanok), pedig nem kéne nekik. Én meg nem veszem zokon, ha nem engednek el. Ilyen egyszerű. Mivel nincs elsőbbségem.
* Tábla: Kerékpárút vége, elsőbbségadás kötelező (az utóbbi tábla eleve felesleges, mivel a biciklisnek ugye nincs elsőbbsége a zebrán).
Felfestés: kerékpáros átvezetés, KRESZ 18§. (1) p/2. Nehezen értelmezem, de "az utat keresztező kerékpárút" számomra olybá tűnik, mintha itt mégis elsőbbsége lenne a kerékpárosnak.
Lámpa: A közlekedési lámpa maszkjában gyakran ott a kerékpáros, amikor nem kéne, vagy nincs ott, amikor igen.
Utolsó kommentek