Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Link 5.

2007.09.06. 11:23 | bonifac | 13 komment

http://www.vezess.hu/magazin/parasztul_vezetunk_meghalunk/11284/
Ehhez nem sok kommentár kell.

Egy mégis: A biztonsági övet nem kell erőltetni. Aki hülye, haljon meg (Érdemes megnézni itt a filmben miket mondanak). Egyszerűen nem tudok rá mit mondani. Az ő élete, ha nem érdekli, akkor mit csináljunk vele?

Tudatalattira kéne hatni, dehát mi pont az ellenkezőjét tesszük. (Autós jelenetekben mindig bekötni övet pl., nem kell hozzá szöveg, csak rögzüljön a kép a néző tudatalattijában. De magyarok vagyunk, így pl a Meseautó c. magyar filmben (2000) SOHA nem kötöttek be egy övet sem. De a Kisváros c. sorozatban sem.)

Ja, egy kivétel van: ha a hátul ülő nem köti be az övet, ő fogja megölni az előtte ülőt. Ezt nem ártana tudni. Erről láttam régen egy kisfilmet, amiben azt mutatták be, hogy ütközés esetén a hátul ülő olyan erővel nyomja szét az előtte ülőt, mintha elefántnyi súlya lenne.
Csak egy ilyet találtam: https://www.youtube.com/watch?v=kcJVOu8WTAI

De ez a kettő is megéri azt a pár percet:
https://www.youtube.com/watch?v=zWvNeJXE_cY
https://www.youtube.com/watch?v=VUG9ur5Azko

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr3156247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxi 2007.09.06. 19:11:11

... mint ahogy azt sem ártana tudni, hogy bármilyen helyes is Fifike a hátsó ülésen (netán félig kilógva az ablakon, szélben lefegő fülekkel), egy nagyobb fékezésnél simán megölheti a drága jó gazdit. Még csak ütközni se kell.
Ugyanígy életveszélyes a kalaptartón tárolt ez-meg-az (kivéve, ha tollpárna vagy plüssmackó), vagy a kombiautóba rögzítetlenül beládolt komplett háztartás (szerszámosdobozzal együtt).

Az első videó amúgy nagyon durva, kár, hogy akik nagy ívben tesznek az övre, azokat ez se hatja meg. És ami a legdurvább: bár hihetnénk, hogy IQ-függő a dolog, nem az! Bizonyítottan értelmes emberek autóba ülve ugyanúgy hülyék tudnak lenni.

ihatethisindapassthingy 2007.09.07. 08:33:47

Maxi, kapaszkodj, de az oktatóm se kötötte be soha az övét. Ha mondjuk én kezdtem nála reggel, mindig úgy kellett előráncibálni a hátulról bekötött övet. Igaz, ő azt is eljátszotta, hogy rövidebb távokon az anyósülésről vezette a kocsit, rendesen forgalomban :)

Mindenesetre nem járt elől jó példával, de nem indulok el anélkül, hogy mindenki be lenne kötve a kocsiban. Ha kedvesem felrakja a lábát a műszerfalra, arról is lebeszélem, stb.

cuebler 2007.09.07. 08:39:31

nekem anno 2001-ben a lágyéki csigolyám bánta, hogy nem voltam bekötve. fiatal vagyok és egészséges, a csontok szerencsére jól összeforrtak. de azóta bekötöm magam. talán mindenkinek át kéne esnie a "tűzkeresztségen".

Maxi 2007.09.07. 16:00:04

ihatethisindapassthingy, az oktatód azért nem kötötte be magát, mert a KRESZ szerint neki nem volt kötelező (igaz, a kivétel csak oktatás közbenre vonatkozott, de ld. taxisok). Mint ahogy a taxisok is kivételt képeztek az övbekötés alól, persze csak akkor, ha taxi üzemmódban mentek (hehe, mikor nem???). Egyébként, bár a vizsgabiztosokra ez a kivétel már nem volt érvényes, köztük is volt jópár, aki nem kötötte be magát vizsgán. Sőt (szigorúan pletykaszinten persze!), kering egy sztori olyan vizsgabiztosról, aki a rutinpályán vizsgáztatva ismerkedett meg behatóbban a sebességváltóval az "intenzív gyorsítás - intenzív fékezés" feladat bemutatását követően...

A kedvesedet meg jó is, ha lebeszéled a műszerfalra pakolt lábról, mert egy komolyabb fékezés után nem biztos, hogy össze tudják még rakni a csípőjét. Ha légzsák van a kocsiban és nyílik (nyílna), akkor meg pláne.

Maxi 2007.09.07. 16:04:18

Cuebler, tisztelettel kérdezem, hogy a magukat mindig, minden körülmények között bekötők mentesülhetnének-e netán a tűzkeresztség alól? :o)

cuebler 2007.09.07. 16:53:15

kedves maxi, természetesen rosszul fogalmaztam. ...mindenkinek - aki nem köti be magát - át kéne esnie a tűzkeresztségen.

temkiraly 2007.09.07. 17:48:09

Az első videóban 3:49-nél eszméletlen, hogy milyen szánalmas a srác. Még megmagyarázza, hogy nem is kell biztonságiöv, mert ő ütközött frontálisana múltkor egy kamionnal és semmi baja nem lett, amúgy is ott a légzsák...
Ezek okozzák a baleseteket is, ha ilyen hozzáállása van a biztonsági övhöz, milyen lehet a kreszhet?
Bele se merek gondolni, hogyan vezethet egy ilyen?!

ihatethisindapassthingy 2007.09.11. 11:48:55

Maxi, valóban, de ő a vezetőoldalon tartotta az ülés mögött bekötve az övet, azaz reggel öv nélkül vezetve érkezett, hacsak nem brahiból már reggel az anyósülésen vezetve jött be :)

NoNAME 2007.09.11. 23:55:20

való igaz, hogy az ő baja. de csak egyszer bambulsz el, nekimész egy ilyennek, akinek amúgy övvel semmi baja nem lenne az ijedtségen kívül most viszont mondjuk gerinctörés.
mi történik?
mivel kötelező az öv, ezért nem felelsz, ha tudod bizonyítani, hogy az megvédte volna. ha nem lenne kötelező, akkor viszont irány a börtön...
szóval örüljünk, hogy kötelező és használja akinek van esze...

Vibi 2007.09.12. 19:49:20

NONAME, teljesen igazad van. Amikor még tanítottam KRESZT, akkor mindig megkérdeztem a hallgatókat, hogy szerintetek magánügy-e, hogy bekapcsoljátok az övet, vagy sem. Általában mindenki azt válaszolta, hogy magánügy. Én is mindig a Te példádhoz hasonlóval bizonyítottam az ellenkezőjét. Ha egyszer elbambulsz, - aki vezet, dolgozik, az tévedhet is - és nekimész egy autónak, amelyben be van kapcsolva az öv, és ezért megússzák a balesetet, akkor nem tudsz pár napig, hétig nyugodtan aludni, hogy milyen kárt okoztál. És ha nincs bekapcsolva az öve a vétlennek, és esetleg belehal, akkor Te SOHA többet nem tudsz nyugodtan aludni!! Tehát nem magánügy!!! És ezeket képekkel illusztrálva elég hatásos volt az óra. Ha csak egy két embert megtudtam győzni, akkor már megérte.
Egyébként most már az oktatónak is kötelező az öv használata. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy semmilyen jogszabály nem tiltja, hogy a jobb egyesből vezesse az autót valaki. :)

Maxi 2007.09.21. 23:07:50

Vibi, ha nagyon szigorúan vesszük, akkor azért a zavarás fogalmát kimeríti a J/1-ből vezetés. :o)
(kéretik nem kukacoskodni a jobbkormányos autókkal, természetesen nem arról van szó...)

vibi 2007.09.22. 16:06:44

Maxi, teljesen igazad van, tényleg meglepődött, aki hirtelen ránézett az ilyen autóra, de azért a jobbkormányos láttán is oda szoktuk kapni a tekintetünket :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.01.31. 17:41:09

2008.01.31. 13:15 · Maxi: Ez megint off lesz (legalábbis ehhez a bejegyzéshez), de most nincs kedvem előkeresni a biztonsági öves postot.

Hír a lánglovagok.hu oldalról:
"Meghalt annak a személygépkocsinak a sofőrje, mely fának csapódott és felborult szerdán este az M5-ös autópályán. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság, valamint a dabasi tűzoltóság tájékoztatása szerint a Kecskemét felől Budapest irányába tartó Ford Focus az inárcsi lehajtó és az ócsai lehajtó között, a 34-es kilométernél a jobb oldali árokba hajtott, nekiütközött a szalagkorlátnak, a segélykérő oszlopnak, és két fának is nekicsapódott. Az autó végül felborult és fejtetőn állt meg. A Focus sofőrje kirepült a kocsiból. A 39 éves férfi a helyszínen életét vesztette."

A férfit Selmeczi Rolandnak hívták. Egyetlen (elmaradt) mozdulaton múlt az élete: nem kötötte be az övet. Nyilván nem úszta volna meg karcolás nélkül, de szinte biztosra veszem, hogy élve szedik ki a kocsiból. :o(
süti beállítások módosítása