Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Tervezési hibák

2007.09.15. 18:26 | bonifac | 7 komment

Címkék: design

Vezettem tegnap egy autót (nem az enyémet), és bár a váltó a manapság oly divatos helyen, megemelve a középkonzolon volt (és valóban kényelmes, mármint a kezemnek, mert a jobb lábamnak alig volt helye a konzoltól), de több nagy tervezési hiba miatt is szenvedtem.

(Az autó típusát nem írom le, nem akarok felesleges vitát, mindössze pár éves konstrukció, most volt faceliftje.)

Amin kiakadtam, hogy mennyire nagyon rossz a pedálrend. 70-ről, ötödikben, kb. 1500-as fordulatnál, tehát alig benyomott gázpedálnál  emeltem le a lábam a pedálról - jobbra akartam letérni egy település főútjáról - fékezés szándékával, de simán a fékpedál oldalába ütöttem a lábam. Elég nagyot kellett emelnem a lábfejemen, hogy fékezni tudjak. Ez jó pár tizedmásodperc és jó pár méter késedelem. Nem értem, hogy jöhetnek ki autók manapság, amelyek ekkora tervezési hibákkal bírnak. Valami mérnők elrontott valamit a végén, aztán azt mondták, jó lesz ez így...

Ha az EuroNCAP teszten azért levonnak pontot, mert nincs a biztonsági öv bekötetlenségére figyelmeztető jelzés, akkor erre miért nem? Ez sokkal nagyobb, az aktív biztonság terén egy nagyon balesetveszélyes hiba.

Ugyanígy nem értem, hogy hogyan dobhatnak olyan új autókat a piacra, amiből hátra alig látni ki. Persze szép nagyon, meg minden, de nehogy már az legyen a fő szempont. (Ide is írhatnék konkrét típusokat, de nem fogok. :-))

Ugyanúgy el lehetne végezni egy kilátási tesztet (és a pedálrend pontozásához sem kell beindítani az autót). Vonjanak le ezekért a hibákért is keményen pontokat.

Persze lehetne mondani, hogy adjanak alapfelszerelésként tolatóradart hozzá. Csakhogy a tolatóradar NEM helyettesíti a tükörhasználatot. Csak kiegészít és segít(het).

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr31166283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cuebler 2007.09.16. 07:57:35

igazából nem értem, hogy miért is fontos a hátra kilátás. én előrefelé szoktam menni, csak parkoláskor tolatok. ennyiből korlátozni lehetne a szürke és sötét színű autók forgalmazását is... esetleg a külső visszapillantó tükrök minimális méretét meghatározni... szerintem a tervezői szabadságot már így is rendesen korlátozzák az autóiparban (költségcsökkentés, gyalogosvédelem, környezetvédelem, stb), nem kellene újabb ötleteket adni...
ha kipróbálok egy kocsit és nem tökéletes, nem veszem meg. szvsz a piac úgyis eldönti, hogy jó-e így az autó vagy sem.

autóipar 2007.09.16. 22:05:18

Nyugodtan írhattál volna típust, így a postnak nincs túl sok értelme...pont ez a lényege a blogoknak, hogy ha valami jó vagy szar, akkor arról fésületlen, alulnézeti infot kapsz hús-vér bloggerektől, legyen szó autóról vagy üdítőről vagy akármi.

vibi 2007.09.16. 22:17:30

Cuebler: Tényleg nem érted, hogy miért fontos a hátra kilátás????? Ha csak parkoláskor tolatsz, akkor már nem is fontos a hátra kilátás?? És ha akkor szalad a kocsid mögé egy kisgyerek, vagy a nagymami, akkor azt el lehet ütni? Borzasztó a CSAK tökörből való tolatás...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.09.17. 12:43:24

Hátra nem kilátás: új Fiat Bravo. (Az első autó azért mindegy, mert nem egyedi a probléma.)

cuebler 2007.09.17. 14:32:48

kedves vibi: ha én tolatok, azt szigorúan 10 km/h alatt teszem. és azért teszek így, mert két kisfiam (5 és 7 évesek) van, valamint anyukáméknál egy kutya is... feltételezem, hogy nőként idegenkedsz a tükörből való tolatástól, elvégre a tükrök révén többet látsz tolatáskor, mintha "simán" nézelődsz.

vibi 2007.09.21. 17:33:31

Kedves cuebler!
Örülök, ha csak 10 km/h alatti sebességgel tolatsz, de Te is tudod, hogy ezt nem mindenki teszi így. A hátranézésnek meg a lényege abban van, hogy a perifériás látómező segítségével hamarabb észreveszed az oldalirányból közeledő gyalogost, kerékpárost, ugyanis a tükrökből csak egy aránylag keskeny sávot látsz be. Természetesen ez lassúmenetben elég lehet, de mégegyszer mondom, ne csak magadból indulj ki.
Miből gondolod, hogy nő lennék??? A nők is tudnak vezetni, és vannak férfiak, akik nem.... Egyébként a "vibi" név arra utal, hogy közúti járművezetői vizsgabiztosként dolgozom, előtte 18 év oktatói előéletem volt minden kategóriában, évente kb 12 ezer km-t motorozom, az autózás mellett. Épp ezért nagyon tetszik ez az oldal, fontosnak tartom, hogy beszéljünk róla és rendszeresen követem az itteni eseményeket. Sok sikert kívánok és széles utat mindenkinek!

Maxi 2007.09.21. 23:25:32

Jaj, az annyira műmacsó dolog, hogy csak tükörből tolatunk, "csak mert" alapon... Egyrészt, mint azt Vibi is leírta, akkora a holttér, hogy ott simán elfér 1-2 bicikliző/labdázó kisgyerek, akit ha 10 km/h sebességgel meglöksz, akkor annak tudnak komoly következményei lenni. Az ugyanis neked kevés, de a gyalogosnak sok! Pár éve az egyik ismerősömet egy éppen tolatni kezdett Trabi kaszált el így. Igaz, nem ő volt a vétkes, berohant mögé az illető, de lényeg, hogy kb. 2-3 (!!!) km/h sebességgel lökte csak meg, mégis akkorát perecelt, hogy 5 öltéssel stoppolták össze a homlokát. (igen, esni is tudni kell, de ez talán rossz hivatkozási alap...)
A másik, hogy az utcán se úgy mész előre, hogy hátrafelé nézel. Akkor tolatáskor miért hátra mész és előre nézel??? Sokkal könnyebb pontosan tolatni úgy, hogy az ember hátra néz, és tükörből ellenőrzi a széleket.
Arról nem is beszélve, hogy az oldalsó tükrök csalnak. Elvileg pont azért, hogy minél szélesebben belásd a melletted lévő sávot, de ezáltal távolabbinak is mutatja a tereptárgyakat, csak erre hagyatkozni tolatáskor nagy botorság.

Azt a szexista szöveget meg, hogy "persze, mert nő..." jobb elfelejteni, mert egyrészt vannak nagyon jól, dinamikusan, biztonságosan vezető nők (sőt, vannak női oktatók is...), másrészt én ismerek olyan pasit, akire a többiek vigyáznak. Huszonvalahány éve szerzett és rendszeresen használt jogsival úgy vezet, hogy simán megbukna a rutinpályán is. Férfi létére ő az, aki képtelen tartani a sávot, normálisan bevenni egy kanyart, tisztességesen parkolni, stb. És nincs ezzel egyedül!

süti beállítások módosítása