Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Pesti köd

2020.01.25. 10:29 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: köd autópálya

Volt szerencsém újév első napjaiban keresztülmenni az országon. Kétszer. M5-M0-M31-M3. Majd vissza. Odafelé az M3-on már köd volt, visszafelé meg lényegében végig, plusz már sötét is.

Az M3-on visszafelé az autók kb. 20-30 %-án égett ködfényszóró/ködzárófény. Még nem volt teljesen sötét, szerintem nem volt teljesen indokolt, de abszolút megértem, ha valaki tart attól, hogy nem veszik észre időben elölről vagy hátulról, és óvatosságból inkább felkapcsolja.

Gödöllő környékén én is felkapcsoltam mindkettőt. (A ködzárófényt csak úgy lehet, ha a ködfényszóró fel van. Gyári megoldás.)  Az M31-re érve, de az M0-n meg aztán végképp elkezdődött. Utolér, de mielőtt megelőzne, villog. A ködzárófény miatt. Azt később le is kapcsoltam, mert volt akkora forgalom, nem száguldozott senki (tömött azért nem volt a pálya). Ez sem volt elég. Megelőz, elém beáll, felkapcsolgatja a ködzárófényét, aztán elhúz. (A ködfényszóróm világított. És köd volt még mindig.)

Elértem az M5-öt. Addigra már az autók 80-90%-n fel volt kapcsolva, ami csak lehetett. Mert köd volt. És senki nem villogott az M5 teljes hosszán (!!!), hogy kapcsoldmárle. Mert köd volt! Vagy csak azért, mert elhagytuk Pestet?!

Én személy szerint sosem értettem, hogy miért zavar ködben bárkit is a ködzárófény vagy a ködfényszóró. Az előbbi túl lent van, hogy zavarjon, különben is ez a célja, hogy mivel lent ritkább a köd, az út szélét jobban lehessen látni, ezáltal biztonságosabban haladni ködben. A ködzárófény pedig pont olyan erős, mint a féklámpa (21W). Akit a ködzárófény zavar, az városi forgalomban folyton sikoltozik a dugóban, amikor a féklámpák felizzanak? Mert kivájja a szemét a sok piros fény? (Ráadásul a féklámpák feljebb vannak, hogy jobban látszódjanak.)

Csak a fővárosnál csinált ebből bárki is ügyet. Ez valami kényszeres kompenzálás lehet, hogy mivel a sok dugóban álláskor a féklámpák miatt mégsem lehet villogni, meg ordítani, ezért jobb híján a ködzárófényre vetítjük át a problémáinkat.

Jártam én már igazi ködben éjszaka (nyékládházi tavak), amikor országúton hatvannal, lábujjhegyen próbáltam az előttem gomolygó tejfölbe meresztve a szememet, görcsösen kapaszkodva a kormányba az úton tartani az autót. Az az a szitu, amikor ha utolérsz valakit, akkor nem előzöd meg, hanem szépen beállsz mögé, és vonatoztok, és legalább a stressz csökken, neked csak követned kell. Na ilyenkor illik az előtted haladónak lekapcsolnia a ködzárófényét. (KRESZ szabály nincs rá.)

De olyankor, amikor az utolérő megelőz, majd elhúz? Miért kapcsolgassam folyton, mert ő nem bírja elviselni pár másodpercig? Ha tényleg nem bírja, menjen orvoshoz, mert baj van a szemével (lásd féklámpák serege a dugóban).

Én is értem utol ködzárófényes autót ködben. Ha akkora köd van, hogy vonatozunk, igen, lekapcsolhatná. De ha engem zavar, akkor túl közel vagyok, legfeljebb lemaradok kicsit. Ha nincs akkora köd, megelőzöm. De nem fogok villogni rá. MERT KÖD VAN.

---------------------------------------------------------------------------------

A téma már tizenéve is megosztotta az egész TC szerkesztőséget is.

A szabálytalanul felszerelt vagy rosszul beállított ködfényszórókat hagyjuk. És KÖD-ről van szó, nem esőről, és nem úgyfelejtett ködzárófényről.

JA: A ködzárófényért villognak, de minden nap látok városban 'nightrider'-t, autóst, aki sötétben világítás nélkül közlekedik (tegnap is volt három). Na azokra bezzeg sosem villognak. Miért nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr8215426648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása