Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Hatodik

2007.09.25. 13:57 | bonifac | 9 komment

Hétvégén többek között Gödöllőn jártam. Kedves és kulturált autósok előztek meg 60-as táblánál és záróvonalnál 110-el. (Én is mentem 80-90-el, bevallom.)

Az is biztos, hogy aki a xenonfényszórót kitalálta, vak volt. (A fene essen a sok házilag buherált, utólagosan beszerelt, szar, vakító nyavalyába.)
    És azt sem felejtsük, hogy a projektoros fényszórók lecséje jóval kisebb, így sötétben sokkal hajlamosabbak vagyunk túlbecsülni a szembejövő autó távolságát, mert a fényszóró kisebb, ami előzésnél katasztrofális lehet.


Azon csodálkozom, hogy Cegléden nincsenek gyakran karambolok. Teljesen általános, hogy miközben nekem - főúton, vagy mellékúton egyaránt - a lámpa balra zöldet jelez, közben a szembejövőknek is zöld, egyenesen. De erre nekem nincs ám figyelmeztető tábla, vagy kiegészítő lámpa, hogy vigyázzak, mert ők jönnek/jöhetnek szembe - és persze elsőbbségük van - , kis híján majdnem belémjöttek megint.


Nem lehetne a lassújárművek és a kötelező minimális sebesség témájában - legalább főbb és nagyobb forgalmú utakon - változtatásokat eszközölni? Kecskemétről Nagykőrös felé értünk utol valamit, amiről jóval később - péntek délután lévén, nagy volt a szembeforgalom is - derült ki, hogy egy traktor, ami békésen pöfögött 40-45 km/órával a 441-esen. A sor mögöttünk tuti volt 6-8 km-es. Elkezdtük előzgetni, de a szembeforgalom miatt lassan ment, és persze hátul mindig akad egy okostojás, aki úgy gondolja, hogy ez a sok marha azért csak tötymörög előtte, mert ráér és nincs jobb dolga, és ő kivág, és elkezdi nyomni, azzal nem törődve, hogy mi is előznénk, meg hogy fékezésre kényszeríti a szembejövőt is, és azt is ahová ő "bekéredzkedik".
    Persze Nagykőrös után újra belefutottunk egy újabb ilyenbe, amiről melléérve derült ki, hogy kétpótkocsis vontató, elég hosszú, szarba is kerültem majdnem. Egyébként nem mintha a sárga VOLÁN buszok nem ezt csinálnák, ugyanitt a 441-esen rendszeresen találkozom velük, beáll a sofőr 60-ra és ráér.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr89175190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxi 2007.09.25. 18:10:43

Neked balra "nyilas" zöld van, vagy telizöld? Mert ha előbbi, akkor az súlyos forgalomszervezési hiba lenne, lévén a nyilacskás lényege, hogy szemből nem kell egyenesen jövőre számítanod. Ha telizöld, akkor meg sima ügy, kanyarodási szabály szerint van az elsőbbség. Legalábbis a KRESZ szerint, hogy az autósok mit gondolnak, az más tészta. Esetleg ha legközelebb arra jársz és úgy adódik, nyomnál egyet a fényképeződ kioldóján? Köszi.

Maxi 2007.09.25. 18:13:34

Kiegészítésül az előzőhöz: Gyöngyös környékén láttam olyan táblákat, hogy "Vigyázat, telizöld!" :o) Így, ameriaiasan, betűkkel. A külföldiek meg dögöjjenek meg (az analfabéták csak azért nem, mert ők nem kaphatnak jogsit. Még.)
Azért persze ez is jobb, mint a semmi, ha már ennyire nem ismerjük a KRESZ-t.

ihatethisindapassthingy 2007.09.26. 12:07:14

A lassú jármű előzésénél leírt jelenség nagyon klasszikus. 5-6 kocsival mögöttem az Audi/BMW/Mercedes/Golf stb. nem érti meg, hogy nem azért nem előzöm az előttem lévő nyergest, mert nekem kényelmes a 60-as tempó, hanem azért, mert:

- ellenben velük, én láttam az előzni tilos táblát és bár többnyire nagyjából értelmetlenül van kint, nem szeretnék belefutni a kivételbe,

- kanyar jön, amit nem látok be tisztán olyan messzire, hogy a *szemből* 160-al előző Audi/BMW/Mercedes/Golfos is elférjen,

- szimplán jönnek szembe,

- a kocsimban egy 1.2-es benzines motor van. Ha visszaváltok és odalépek neki, akkor... várok kicsit :) Ha lemaradnék erőt gyűjteni, akkor az Audi/BMW/Mercedes/Golf már be is állt elém.

(amúgy nincs gondom egyik fenti automárkával sem, sőt -- csak az általános nagyteljesítményű szabálytalankodó leírására használom).

Pignon 2007.10.02. 01:28:04

Az autómárkák, melyeket leírtál, nem is igazán veszélyesek. A legveszélyesebbek: városban Suzuki-k, országúton és autópályán pedig a Passat-ok. Akiknek Passátja van, azok gyakran azt hiszik, hogy csak ők vannak az úton és csak ők mennek valahova, a másik meg, hogy jellemzően túlbecsülik az autójuk teljesítményét.

Maxi 2007.10.02. 23:25:06

Öööö...izé...kifejtenéd picit bővebben, hogy pontosan mi a bajod a városi Suzukikkal? >:o/

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.03. 11:53:19

A városi Suzukikkal a legnagyobb baj a benne ülő sofőr szokott lenni, aki nagyon nagy százalékban sportautóban hiszi magát, és aszerint is tud vezetni, gondolja. (új Swiftre gondolok. Vett egy sportos kinézetű autót egy pörgős motorral, tehát mindjárt faszagyerek. Az. M-a-jdnem.)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.08. 17:23:03

Maxi: megnéztem, telezöld van. Én nem figyeltem korábban. Az persze érdekes, hogy amekkora forgalom ott tud lenni néha, mikorra tud a balra nagyívben bekanyarodni szándékozók sora be is fordulni...

Maxi 2007.10.08. 22:14:47

Ha baromi nagy a forgalom, akkor lehet, hogy érdemes lenne a közútkezelővel beszélni, hogy "nem-e lehetne-e esetleg-e" egy nyilas zöldet felszerelni arra a helyre. Lehet, hogy gyorsítaná a forgalmat...

titan 2010.01.25. 15:16:07

Sajnos a traktor nem is mehetett volna gyorsabban, bár a helyes viselkedés a részéről az lett volna, ha lehúzódással segíti az előzését.
süti beállítások módosítása