Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Mai csúcs

2008.04.30. 18:52 | bonifac | 1 komment

Címkék: szeged bicikli tahó

Volt szerencsém menni egy kört biciklivel a szegedi délutáni csúcsforgalomban. (Pár helyre be kellett ugranom, eléggé siettem is.)

Hát Szeged sem sokkal jobb, mint Budapest. Ugyanúgy elállták a kereszteződést a hazafelé 'siető' autósok, találkoztam igencsak bunkóval, aki az alsóbbrendű mellékutcából addig tolta kijjebb és kijjebb a VW furgon orrát, míg el nem állta a Kálvária sugárutat, és meg nem kényszerült rajta állni a forgalom, és még az onnan bekanyarodni akaró, elsőbbséggel rendelkező autós előtt is átvágott keresztbe.

Láttam majdnem ütköző autókat többször, hajszál híján nénigázolást biciklivel (a néni csak ment keresztbe járdán, bicikliúton, a lábát nézve), vagy a 47-esről a már régóta piroson átjövő régi utánfutós Passatost, akibe majdnem belement a zöldre a körúton meginduló forgalom.

De a csúcs számomra az volt, amikor az Attila utcában, a Mars tér előtt egy ház kis bejárójából jött ki egy középkorú hölgy, egy krémszínű Wagon R-rel. Az utca egyirányú, én a járdán gurultam LASSAN a 'tilos irányból'. Szembe gyalogosok is jöttek. Lassítottam, mert láttam, hogy a sofőr hölgyemény híján van mindennek, ami a vezetéshez szükséges, elsőre azt hittem, hogy a középső tükörben nézi magát. De nem, az egyirányú utca lehetséges irányába nézett, mereven, és közben lassan gurult kifelé. Ekkora már odaértem, és fékeznem kellett, erősen ugyan, de nem vészfékkel. Még mindig nem nézett rám. Megálltam, és a baloldali ablakon bámultam rá befelé, az orrom hegye 15-20 cm-re lehetett az ablaktól, az első kerekem még közelebb az ajtajához. Ő csak nézett a másik irányba tovább mereven. És gurult kifelé. Eszembe villant, hogy bekopogok az ablakon, de valószínűleg szívrohamot kapott volna. És végre kigördült az útra. Az egész tartott vagy 20 másodpercig, és EGYÁLTALÁN NEM VETT ÉSZRE. Mintha csak autóval közlekedne mindenki. Ha lassabban csorog előre, akkor valószínűleg megpróbáltam volna átmenni előtte, ő meg simán elütött volna, de akár egy gyalogost is. Az ilyeneknek ott helyben venném el a jogsiját. Mert elhiszem, hogy fáradt, meg bárkinek lehet kiesés a fejében, de ez egyik sem magyarázat, ha elüt valakit.

(Azért egy dolgot meg kell jegyeznem. amennyi bunkót láttam, kb. annyi normális embert is. Ugyan óvatosságból lassítok minden kerékpárutat keresztező járdánál, útnál, de sokan álltak meg, és engedtek át. Szemkontaktus és óvatosság, kéz a féken.)

(De azért ezen a háromnapos héten már éreztem, hogy itt a tavasz - bolondság - , többször akartak elütni kerékpárúton, hiába van elsőbbségem, ő nyomul, hogy 5 méterrel odább meg kelljen állnia; lassú nőszemély, aki azért is átmegy előttem szintén kerékpárúton, nem vár 3 mp-et, hadd vészfékezzek - bezzeg ha ismerné a fékjeimet, be lenne szarva - meg furgon, ami egy-az-egyben elállja kerékpárutat, sofőr benne ül, és túrja az orrát. Bár a legjobb talán ma reggel volt, az Oskola utcában, a híd felől mentem le a bicikliúton, amikor szembejött - a bicikliúton, mert hát a sor nem haladt fel a hídra, neki meg biztos sürgős volt - egy RR-es rendszámú, Vám- és Pénzügyőrség feliratú furgon. Meg is lepődtem. Hát igen, nekik is lehet mindent.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr59449004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szivacs 2008.04.30. 22:36:32

a törteneted egésze nalam egy _gyenge_ napon 2x elöfordul velem:)
az oskola utcai resz pedig akkor jo, amikor még elözöd is az elötted levöt, egy gyalogos kirohan az égö aranybol az utra, es a kocsisorbol eppen akkor dönti el valaki hogy kivag a biciklisavra. mondanom sem kell egyálaltalán nem rajtuk mulott a dolog.
engem igazabol a pofatlansag zavar legjobban (a balesetveszelyes helyeket mar csukott is szemmel is abszolvalom). tennap az anna kutnal a kocsisor a templom sarkáig ért. gondoltam a zebran nyugodtan atmehetek, hisz a piros lampanal allva mar nemnagyon erdemes versenyezni autoval. ehhez kepest azert valaki még beprobalta magat tuszakolni valahogy a zebrara (semmivel sem lesz elörebb ugye, ugyanugy meg kell varnia a zöldet ami eleg hosszu) en pedig ezt nem hagytam. mar majdnem elütött, amikor satufeket nyomott es mutogatott hogy haladjak mar, és még Ő tesz szivesseget azzal, hogy mielött hüjét csinal magabol azert engem még atenged es örüljek hogy nem lapit ki.
semmi ertelme az egesznek de megis megkockaztatta hogy megöl egy embert. sosem fogom megerteni:(
a dugonics ternel egeszen addig zebraztam meg jardaztam, amig mar a nemtomhanyadik auto allt meg a zebran eltorlaszolva minden lehetöseget elöttem. a legutolso az volt amikor direkt még jol megraktam es olyan negyvennel közelitve a soför ajtaja elött 5 centivel megalltam. a fazonon lattam ahogy lefehéredik az arca, közelhajoltam hozza es elkezdtem mosolyogni, mire neki is fülig ért a szája (nagy kö eshetett le a szivéröl hogy nem rantottam ra fegyvert, biztos peströl jött, ott ez a módi). a törtenethez hozzatartozik hogy zebran mindig gyalogos tempoban szoktam áttekerni, mivel autozom is, igy ismerem a masik oldalt. mindig csak annyit várok el az autosoktol, amennyit én is meg tudok, es megis teszek autoskent.
süti beállítások módosítása