Az objektív felelősség jogi vitathatóságára inkább nem térnék ki.
Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy inkább a rendőröknek kéne dolgozniuk, ott helyben kiszedni a sorból, már csak azért is, mert akkor nehezebb utólag vitatkozni. Megmutatni a felvételt, és kész. (A németeknél ez megy, álcázott furgonban mennek az autópályán, veszik kamerával, aztán villogó ki, megállít, és büntet. Nem unatkoznak.)
Na de a végrehajtás módja! Semmi nem változott! A bírságok összegei feljebb mentek, de fogadni mernék bármiben, hogy ugyanúgy sunyiban elhelyezett értelmetlen táblák* (főúton 60, lakott területen 30) mellé fognak kiülni a rendőrök, és kaszálni. Így több a pénz, de nem az igazi veszélyes gyorshajtókat szedik ki, és továbbra sem ott mérnek, ahol kéne, értsd: ahol a balesetek megelőzésében fontos szerepe lenne a gyorshajtás visszaszorításának.
Pl. a 4-esen Fegyvernek után (nyugat felé), a nemrég 110 km/h maximumot engedő szakasz után, rögtön a 90-es tábla mögé 10 méterrel ülnek ki, amikor még szabálybetartó sofőr - pl. én - is leginkább csak leveszi a lábát a gázról, hadd lassuljon a kocsi. Holott inkább Fegyvernek túlsó (keleti) végén kéne mérni, ahol mindenki száguldani kezd (és ahol már csak kétsávos a 4-es).
És már sokadszorra kérdem, hogy mikor fogják végre a külföldieken is behajtani a bírságokat? A 4-esen és Szegeden is annyi rossz tapasztalatom van a románokkal (leginkább), akik ívben tesznek minden szabályra. Pedig ha a fuvarozó cég sorban kapná a köcsög kamionsofőrök után a bírságokat, akkor vagy kirúgná, vagy levonná a fizetésükből, akkor hátha nem száguldozna a baromja.
Szegeden sem a Csongrádi sgt. végén kéne mérni, hanem hétvégi estéken a rakparton 150-200-zal tépő motorosokat, meg a Kossuth Lajosról a körútra kanyarodó részt telerakni kamerával.
(Apámat büntették meg a múltkor Tiszaújvárosból Mezőcsát felé menet, a vasúti átjárónál. Mert nem lassított le eléggé. Hárman voltak ott rendőrök, taknyos okoskodó suttyók. Kár, hogy apám az Erőműben dolgozott, mielőtt nyugdíjba ment, és pontosan tudja azt, amit pl. én is. Az a vasúti átjáró egy kvázi vakvágány, az Erőműbe hozzák be rajta a szenet vasúton. De az utóbbi években egyre ritkábban. Ha szerelvény jön, az 10-zel mozog, több száz méter hosszú, és félórát tolatgat. És ez egy évben 3-4-szer ha előfordul. Az út meg mindkét irányból egyenes, messziről látni. Szóval teljesen értelmetlen ott lassítani. Bezzeg, amikor engem vasúti átjáró közepén előznek meg, ott nincs rendőr.)
* És ezzel kéne kezdeni. Ne legyenek kinnfelejtett táblák, ok nélkül. Ha minden táblának meglenne az értelme, sokkal inkább be is tartanánk.
Objektív hülyeség
2008.05.12. 13:04 | bonifac | 1 komment
Címkék: szeged rendőr kresz román 4 es gyorshajtás sofőr
A bejegyzés trackback címe:
https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr65464907
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ihatethisindapassthingy 2008.05.13. 08:18:47
A 4-esen a másik klasszikus mérési pont Debrecen felől Szolnok felé haladva a Szajol előtti 4 sávos szakasz egyik felüljárója. Ha addig ésszel is hajtott a pór, a felüljáróról lefelé gurulva már igen könnyű átlépni a 90-et. Egyértelműen ott is a pénzbeszedés a cél.
Pár hete sikerült belefutnom az ellenkező oldalon egy mérésbe (110-es szakaszon 130-140km/h között)--majdnem végig 70km/h-val jöttem Budapestről, mert nem lehetett biztonságosan előzni a szembeforgalomtól és a 4 sávos szakasz végéig még meg akartam előzni egy rozzant teherautót. Persze ez nem ment fel, úgyhogy várom a jogos büntetést, ugyanakkor kissé borzolja az idegeimet, hogy épp egy szögegyenes 4 sávos szakaszon futok bele ilyenbe, holott az olasz/spanyol/osztrák/német (=román) kisbuszok 12 órája vezető, szigorúan az oroszrulett szabályai szerint előző, végig 120km/h körül autózó vezetői megússzák. Ez van, pénz beszél, kutya ugat.
Pár hete sikerült belefutnom az ellenkező oldalon egy mérésbe (110-es szakaszon 130-140km/h között)--majdnem végig 70km/h-val jöttem Budapestről, mert nem lehetett biztonságosan előzni a szembeforgalomtól és a 4 sávos szakasz végéig még meg akartam előzni egy rozzant teherautót. Persze ez nem ment fel, úgyhogy várom a jogos büntetést, ugyanakkor kissé borzolja az idegeimet, hogy épp egy szögegyenes 4 sávos szakaszon futok bele ilyenbe, holott az olasz/spanyol/osztrák/német (=román) kisbuszok 12 órája vezető, szigorúan az oroszrulett szabályai szerint előző, végig 120km/h körül autózó vezetői megússzák. Ez van, pénz beszél, kutya ugat.
Utolsó kommentek