A budapesti mintára (Margit híd lezárása) Szegeden is sikerül majd összehozni gigadugókat.
Főként a szerencsétlen időzítések halmozódnak, és okoznak majd együtt felettébb érdekes tömegjeleneteket. Lássuk sorban.
1. Pár hónapja elkezdték a 47-es főút (Hódmezővásárhely felé) kétsávosítását. Több helyen már eddig is az volt, most már végre végig az lenne. Ezzel egész jól haladnak egyébként, az új útpálya a legtöbb helyen megvan, elkezdtek átterelgetni rá, most a régit javítgatják még. De még azért van vele munka, az átadást novemberre tervezik.
Ezzel kb. egyidőben kezdték az M43 építését, ebből csak annyi látszik, hogy a 47-es rögtön Szeged határa után két sávra szűkül, és két oldalt dolgozgatnak. Ez - ránézésre - nem igazán halad, vagy nagyon nem látványos. Itt előbb-utóbb szükség lesz a 47-es teljes lezárására is.
2. Július 18-án, szombaton, részlegesen lezárták a Belvárosi hidat, Szeged két hídjából az egyiket.
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megbenult_szeged_belvarosanak_kozlekedese/2107564/
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/birsagoltak_a_hidon_atszokoket/2107638/
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/elso_munkanap_a_szegedi_belvarosi_hid_nelkul/2107682/
http://www.delmagyar.hu/_kepgaleria.php?gid=2009582
http://www.delmagyar.hu/_kepgaleria.php?gid=2009609
http://www.delmagyar.hu/_kepgaleria.php?gid=2009592
A rendőrök azért nincsenek ennyire a helyzet magaslatán (és közel sincsenek ott túl sokat), a magyar autós pofátlan és ügyeskedik, mindig láttam áthajtókat, akik ráadásul a piros lámpánál sem állnak meg (pont ma láttam ilyet, a busz megáll a pirosnál, a kis piros Spark meg megkerüli, és elindul át a piroson. Amikor a hídon sem volna szabad neki átmennie egyáltalán). A Bertalan híd a délutáni csúcsban azért igencsak tömött.
Az autók száma csökkent a belvárosban, az újszegediek egy része úgy tűnik inkább tömegközlekedéssel jött.
De ez még lesz rosszabb, augusztus 2 és 9 között teljesen lezárják a hidat, amikor is a jelenleg ott még átmenő tömegközlekedés is ki lesz tiltva, mehet az is a Bertalan hídon. Na az lesz csúnya, de nagyon. (A kerékpár erősen ajánlott jármű.)
Erre járnak be a türelmükről és a közlekedési szabályok betartásáról híres, a sebességkorlátozásokra feszülten figyelő román és egyéb balkáni kamionosok csordái. (Többek között ők szakítják fel a Bertalan hidat, vagy zuhannak le róla.)
A kamionok eddigi útvonala így nézett ki:
Az Izabella híd lezárása miatt elterelik őket, befelé és kifelé irányban is, a Bertalan híd pedig már eddig is őket nyögte, amihez most hozzáadódik a Belvárosi híd lezárásából származó személyautó, a teljes lezáráskor pedig a tömegközlekedés forgalma is.
Szeged egy szép nagy lezárt dugó lesz, így néz majd ki (a piros jelek a lezárások, a kék vonal a kamionok útvonala, a Szeged-Nyugat-i autópálya lehajtón jönnek be a városba, és az 55-ösön mennek ki, sajnos mindkettő csak egysávos, az eddigi kétsávos Kossuth Lajos sgt-vel szemben):
Az útvonaluk ráadásul mindkét irányban átmegy a Mars téren, ami a helyi tömeg- és távolsági buszközlekedés gócpontja. (Itt biztos lesznek érdekes tumultusok a délutáni csúcsban.)
De elég egyetlen baleset, akár csak koccanás a Bertalan hídon - elég gyakran előfordul - és a város egy-az-egyben bedugul.
(A sándorfalvaiak is örülni fognak, az egyetlen járható mellékútvonal feléjük vezet Szegedről.)
Ha az M43-ast hamarabb kezdik, és már átadták volna, a kamionok már nem járnának át a városon, a Belvárosi híd lezárása meg nem csinálna dugót a Bertalan hídon.
Így, mire ezekkel készen lesznek, lehet majd felújítani a Bertalan hidat, annyira tönkremegy. De csak, ha kész az M43, mert a kamionokat nem lehet beterelni a Belvárosi híd felé.
De nemcsak én vagyok pesszimista: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/tobb_oras_dugok_varnak_rank_szegeden/2098140/
Sok türelmet mindenkinek, aki a nyáron Szegeden közlekedik!
Utolsó kommentek