Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Egyirányba

2010.01.11. 23:13 | bonifac | 5 komment

Címkék: szeged bicikli kresz delmagyar

Bekerült a KRESZ-be, hogy a kerékpáros behajthat az egyirányú utcába a tilos irányból, amennyiben ezt kiegészítő tábla megengedi.

DE MINEK?
 

Amíg nem volt benne a KRESZ-ben, Szegeden eddig is volt ilyen utca, Behajtani tilos, alatta 'kivéve kerékpár' kiegészítő tábla.

De hiába van benne, mivel úgyis az önkormányzatok döntenek róla, és ha azt mondják, nem, akkor nem.

Egy dologra volt jó, összeugrasztotta az autósokat a kerékpárosokkal. Először is a hülye, olvasni nem tudó autós csak háborog, mert csak addig jut a szövegben, hogy "a kerékpáros behajthat az egyirányú utcába a tilos irányból". (Mert ugye szövegértés az smafu.)

A hülye kerékpáros meg ugyaneddig jut a szövegben, így BE IS HAJT.
És lőn anyázás és gázolás.


De hogy egy konkrét helyre is kitérjek. (A Délmagyar kerékpárosellenes 'újságírója' is imád itt példálózni.) Egyetem utca, TIK (Google Maps), ahol a nagyszámú hallgató miatt nagy a kerékpárosforgalom.

A Batthyány utca eleje egyirányú befelé, az Egyetem utca egyirányú az Ady tér felé, az Ady tér utcája (tényleg nincs neve az utcának konkrétan) egyirányú a Petőfi sugárút felé (a nyilacskák látszanak is a térképen).

Igen ám, de amikor ezt így megcsinálták, az Ady téren még az egyetemi sportpálya volt, nem a TIK. Autóforgalom szinte nulla volt, így a tilos irányból behajtó kerékpárosok nem is zavartak senkit. Amióta a TIK van, alatta a mélygarázs, azóta más léptékű az autóforgalom. Itt jegyezném meg, hogy nem csak a kerékpárosok jönnek be a tilos irányból az Egyetem utca felé, hanem az autósok is a TIK felé. Nem is ritkán. Ők is lusták ám kerülni, kedves DM újságíró, de ezt nem vettétek ám filmre, ugye, mivel épp a biciklisek voltak terítéken.

Kerékpárral egyébként azért is jobb bejönni a tilos irányból, mert itt a villamosmegálló, egy zebrával, így a Petőfi sugárúti kerékpárútról könnyebb itt átkelni, mint a Batthyánynál, ahol nem is menne igazán, lévén a lámpa előtti sortól már nem is menne, ha meg el kell gurulni a lámpáig, és ott átmenni a zebrán, az csúnya kerülő, a járdán kell visszafelé jönni, és jó nagy padka is van a zebra végeinél.

Megoldás az lehetne, hogy az Ady tér utcáját kétirányúsítani, de az egyik - célszerű a rövidebbik, Egyetem utca felé eső - oldalán megtiltani a parkolást. (Ugyanezt esetleg meg lehet lépni a Batthyány utca végén is. Természetesen ott is járnak ám ki autósok, a tilos irányba, nem kell őket félteni.)

Az Egyetem utcának egyirányúnak kell maradnia, mégpedig azért, mert a nagy igény miatt szükség van a kétoldali parkolás lehetőségére, viszont így nem elég széles a kétirányú forgalomnak. Ide viszont ki lehetne tenni a kerékpárosokat a tilos irányból is beengedő kiegészítő táblát.

 

(A kerékpáros-autós ellentétről majd később még szót ejtek.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr51665191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titan 2010.01.21. 12:55:53

Sajnos a média is csak addig jutott szövegértelmezésben, hogy behajthat. Mert az szenzáció. Azzal kiegészítve, hogy csak meghatározott, külön megjelölt esetekben, az elfelejtődik, mert puhítja a szenzációst. Az emberek pedig nem veszik meg a KRESZ 2010-es módosításairól szóló könyveket, füzeteket, mert már úgyis megírta a zindex vagy a metropol...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.10. 22:37:05

"Amíg nem volt benne a KRESZ-ben, Szegeden eddig is volt ilyen utca, Behajtani tilos, alatta 'kivéve kerékpár' kiegészítő tábla."

Tévedés. A harangozott változás előtt is benne volt. Csak ugye mivel a kerékpárosok túlnyomó része a média visszhang előtt sem ismerte, így változásként éli meg a legtöbb kétkerekűs... :))

Amúgy a változások nagy része nem is változás a közlekedés szabályok között... :))

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.07.11. 21:55:57

Igazad van, rájöhettem volna, hogy ha egyszer volt ilyen tábla, akkor kellett hogy létezzen a KRESZ-ben is.

titan 2010.08.24. 11:03:54

Volt, csupán kiterjesztették a hatályát. Eddig azt jelentette, hogy szembe kerékpársáv van az út baloldalán. Most viszont már nem kell kerékpársávnak lennie hozzá, hogy kitehessenek ilyen táblát. (legalábbis én így tudom, de ha gondoljátok majd behozom a KRESZ változások 2010 füzetecskét, és jobban utána nézek)

titan 2010.08.24. 11:10:33

@titan: ja, ezt a füzetecskét szerintem ingyen kéne osztogatni az utcán, vagy legalább a kivonatát.
süti beállítások módosítása