Nem értem. Nyomják a villanyautókat, de azok is nagy SUV-ok (nehéz, nagyobb légellenállás), meg teszik bele az óriási akkukat (mert a hatótávtól parázik a nép), amitől drága lesz. És nehéz.
A villanyautók igazi helye továbbra is a városi közlekedés volna. Itt a legkoncentráltabb a légszennyezés, a zaj, itt jelent legkisebb problémát a hatótáv. Ráadásul a városi minik is kihalnak, az Euro 6d megöli őket, nem éri meg gyártani, túl drágák lennének azzal a technikával,a mivel be tudnak menni az előírt 95 g/km Co2 alá.
Vagyis városi mini villanyautók kellenének. De nincsenek. Nemhogy minik, kisautók sem. Illetve van, a Mitsubishi Miev (Citroen/Peugeot logóval is), de az irreálisan drága, ahhoz képest, hogy mit tud, és milyen régi.
Most jött ki a VW/Skoda up/Citigo villanyautója, az ára már elfogadható. De minek bele ekkora akku? Semmi értelme.
A nagy akku:
- emeli az árat
- nehéz tőle az autó, vagyis nő a fogyasztás, csökken a hatótáv
- nem lehet feltölteni otthon egy éjszaka alatt, ami egy városban használt villanyautónál fontos lenne.
Csinálják meg ugyanezt kisebb akkuval, 8-10 óra töltési idővel 220V-ról (ne kelljen már ipari áram, meg több százezres gyári gyorstöltő kiépítés), legyen még olcsóbb, és annyit el fognak adni belőle, mint a szemét. Én is vennék. :-)
Utolsó kommentek