Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Első kaland

2007.07.07. 17:25 | bonifac | 1 komment

Címkék: motoros tahó felezővonal 4 es gyorshajtás

2007. július 6, péntek. Egy kb. 250 kilométeres út Szegedről Kisújszállásig. (5-ös, majd átvágni a 4-es felé, Szolnokon apró megállóval.)

Már a reggel is jól kezdődött. Kocsival mentem be a céghez. Főútról kanyarodtam volna balra nagy ívben be a mélygarázs felé. Jobbra-balra keresztező kisutca. Balról állt egy furgon, aki kanyarodott volna ki szintén balra nagy ívben, jobbról egy autó, aki dettó ugyanez. Megálltam, mert jött szembe egy másik kocsi egyenesen, elengedtem. Ahogy elment, fordultam volna balra, erre elindult egy ott parkoló autó egyenesen (Négy sáv van elméletileg, gyakorlatilag csak kettő, mert a két szélsőt végigparkolják. Szeged, Bécsi krt, a pontosság kedvéért). Ha a szembe korábban egyenesen jövő autó gyorsabb, és nem kell megállnom teljesen, hanem lendületből fordulok balra, tuti belemegyek ebbe a köcsögbe. (Opel Astra H, ezüstszínű, csókoltatom a jó anyukáját.) Jó ez neki?

Délután négykor indultam Szegedről. Az 5-ös még péntek délután is elég nyugodt, hála az autópályának. (Ugyanez igaz a 3-asra is, de érdemes megnézni a 4-est, ahol nincs autópálya párhuzamosan, az tömény életveszély.) Kecskemétnél tértem le a 441-esre. Nagykőrös elején jött az első eszement barom. A bevezető úton van egy lámpa, egy sáv egyenest, egy balra kanyarodik (két benzinkút miatt tették ide a lámpát, elég veszélyes kereszteződés volt). Lámpa zöld, elindul a sor, majd egyszer a balra kanyarodó sávban 90-100 km/h körül egyenesen átvág egy VW Transporter (hátsó ablak beragasztva, világoszöld, rendszám KCF-206, 18 óra után pár perccel történt az eset), bele a szembejövők balra kanyarodó sávjába, majd fékez, és bevág az előttem haladó kocsi elé. No komment.

Nagykőrös után letértem a 441-esről, hogy Abony felé átvágjak Törtelen keresztül, egy kicsit rövidebb és gyorsabb. A törteli út szép, és elég jó minőségű, sok fával és kanyarral szegélyezve. Ezen az úton tépett Törtelről Nagykőrös felé három autó, akik fene sportosnak gondolták magukat. Alaposan túllépve a beláthatatlan kanyarokban a sebességet, egy Megane, egy fekete, sötétített ablakú, ültetett Stilo és egy Focus nyomta neki sorban, az egyik legnagyobb balkanyarban alaposan áttérve a szembejövő sávba. Na pont ott jöttem én szembe. Félig fékeztem, félig lehúzódtam, igazából nem is tudom, hogy sikerült elkerülni az ütközést. Még így utólag megnyugodva sem tudom, hogy úsztuk meg a karambolt.

Hogy ki hagyjam: szeretem az ilyen ..... .....-t, mint annak az Audi A5-nek a sofőrjét, aki Törtel és Abony között jött szembe a felezővonalon, és marhára nem is akart lehúzódni. Ő sérthetetlen. Bár biztos könnyen vesz másikat. Remélem, egy árokban köt ki, gyorsan. sok sikert hozzá!

Szolnokon apró affér. Vasútállomás parkolójában állok, mellettem odébb fickó tolatna ki, tolatólámpa már ég, befelé a parkolóba autó jön, elhalad mögötte. Tolatós pasi kiüvölt ablakon: "Nem zavar, ugye?" Na ez is céllövöldében lőtte a jogsiját, nem tudja, hogy a parkolóhelyről induló autónak mindenkinek elsőbbséget kell adnia. Éljen.

Már csak 40-50 km a cél. De valami még hiányzik. Hát persze, állat módon száguldó motoros. A 4-esen, Szolnok és Törökszentmiklós között, még a négysávos szakaszon meg is jelenik a baromja, de nem elég neki a két sáv, a tükörben látom, hogy jobbról előzi a külső sávot, majd középre jön, már húzódok is lefelé (nem udvariasságból ám, kedves Fodor Donát, hanem félelemből) elmegy pár centire köztem és a mellettem haladó kocsi között, saccra olyan 150-nel, majd gyorsít, és a belső sávban haladót előzi meg balról.

Kéne valami turbó IFA, és ha ilyen utolér, elévágni, ráhúzni a kormányt. Aztán majd a szalagkorlát lerendezi. Ő a hibás, ilyen sebességnél és belső sáv külső oldalán előzni, ki számíthat rá? Valószínűleg meg is úsznám. Egy barommal meg kevesebb.

Egyben érkeztem meg. Ismét talán csak a Jóistenen múlott.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr84113592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aurora077 2007.07.07. 18:24:49

Szia! Na én ezért szoktam, mindig gombóccal a torkomban elindulni bárhová is megyek. Nem azért, mert magamban nem bízok hanem, mert a sok önelégült barom (tisztelet a kivételnek), aki az utakon közlekedik, azt hiszi mindent megtehet bűntetlenül és úgy, ahogy az élet más területén is felsőbbrendűségét így akarja érvényesíteni.
Üdv.:Aurora
süti beállítások módosítása