Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Parkolás (1.)

2007.07.22. 14:17 | bonifac | 6 komment

Címkék: szeged parkolás

Azért sem nézem meg, beismerem, hogy nem emlékszem pontosan (17 éve tanultam vezetni), de valami rémlik, hogy utcatorkolattól 15 m-re szabad csak megállni.

Hm. És ő?




Rendszeresen ideáll, az remélem látható, hogy az utcából kikanyarodni milyen veszélyes így miatta. Senkit nem érdekel. Rajtam kívül. Egy éjszaka kiszúrni az összes kerekét?! Na?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr54114647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxi 2007.08.11. 12:06:34

Személyautónak 5m, teherautónak 15m.

Egyébként nagyon örülök a blogodnak Sajnos pont azok nem olvassák, akiknek a legjobban kéne.

Előzős sztorim nekem is van, szembejövő megunta a kocsisort (és vélhetően az életét is), nekiállt előzni. Lassítottam, és vártam, hogy visszasoroljon, de nem. Végül állóra fékeztem az autót, és már rajta volt a kezem a sebességváltón, hogy tolatok, különben belémjött volna.

Az oktatókról inkább csak annyit, hogy kevés a normális. Továbbképzésen nem egy olyan gyakorlati oktató van, aki többszöri nekifutásra is képtelen átmenni egy "B" kategóriás tesztlapon. És ilyenek tanítanak!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.08.11. 15:01:58

Maxi: köszönöm a pontosítást, akkor csak nem emlékeztem egészen rosszul.

Vibi 2007.08.12. 22:49:09

Maxi:
nem pontosan emlékszel, mert amit Te írtál, az kijelölt gyalogátkelőhely előtti megállásra vonatkozik. Kereszteződés előtt minden járművel 5 méter.
Az oktatók között sok a normális, a szakma iránt elhivatott kolléga, de sajnos a szakma felhígult, és sokan vannak akik csak megélni szeretnének. Na ők nem is nevezhetők oktatóknak. Ha rajtam múlna, soha nem engedném tanulóautóba azt az oktatót, aki megbukik egy ilyen vizsgán. Maxi, Te is oktató vagy?

Maxi 2007.08.13. 07:40:52

Vibi: köszi, jogos, összekevertem. (bár abból sosincs baj, ha egy teherautó a saroktól 15 m-re áll meg, fordítva rosszabb lenne)
Kérdésedre válaszolva: maradjunk annyiban, hogy megvannak a magam információi. ;o)

Sajnos nem rajtad múlik az engedélyük, ezért vezetnek, sőt oktatnak. Amíg a T. Szaktársak egymást védik és az alkalmatlan, sokszor alkoholista, suttyó kollégákat is átrugdossák a B-s teszten, addig én semmin nem csodálkozom.
Ha rajtam múlna, én az úrvezetőknek is kötelezővé tenném a rendszeres vizsgázást, min. az orvosi alkalmasságival egy időben. Mint ahogy a jogosítvány feltételeként bevezetném a reflex, a látás-mozgás koordináció és az IQ (vagy legalább helyzetfelismerés) vizsgálatát is. De ez meg nem rajtam múlik.

Vibi 2007.08.13. 18:31:05

Maxi: "bár abból sosincs baj, ha egy teherautó..." - Maxi-málisan egyetértek! És azzal is, amit utána írtál!
Az, hogy az úrvezetőknek is kelljen ismeretfelújító vizsgát tenni, az még messze van, de a hivatásosoké már nem is annyira. A módosított 24/2005 GKM rendelet már tartalmazza a hivatásosok 4 évenkénti vizsgáját, elég komoly feltételekkel. Remélem a kiskapu nem lesz nyitva...

Maxi 2007.08.15. 08:17:07

Vibi: ezek jó hírek! Én is remélem, hogy nem lesz kiskapu, meg sógor-komázás. Mindazzal együtt azt gondolom, hogy a hivatásosok nagy része - még ha nem is mindig tartja be a KRESZ-t - legalább tud vezetni és reflexből jól reagál egy-egy helyzetre. A volán mögött elalvó sofőrök persze nem, de az egy külön vita tárgyát képezné, hogy pl. tachográf ide vagy oda, milyen és mennyit ér az ellenőrzés, milyen a munkáltatói elvárás (vö: ekkora érj oda, nem érdekel, hogy csinálod...) és adott esetben kik kapnak engedélyt. A híreket elhallgatva ez nem is spéci magyar probléma, ld. német buszsofőr "kalandja" a Siófoki vonattal (ami egyébként vasúti átjáró szabályainak tanításához kiváló lehet, mert minden ok elhangzott indokként, amiről a KRESZ azt írja, hogy mikor NE hajtsunk a sínekre), vagy a lengyel buszok árokba borulásai, vagy az itt is emlegetett román (személy- és teher)fuvarozók.
süti beállítások módosítása