Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Nyomorékok vagyunk

2008.06.11. 10:40 | bonifac | 93 komment

Címkék: design

Rájöttem, hogy aki a rokkant helyekre parkol, az jó eséllyel tényleg lehet nyomorék (a nyomorék szót csak a jogosulatlanul odaállókra használom, nem véletlenül).

Mennyi hülye ember van, aki önkéntesen korlátozza látását és hallását járművezetés közben, így már nemcsak szellemi nyomorékok.

Az egyik, aki a szélvédőt ragasztja tele mindennel. Az első szélvédősről már írtam, de hány olyat látni, aki mindenféle nonfiguratív matricát tesz a hátsó ablak közepére, sőt az egészet betakarja "tuning" címén, persze ő már a hátsó ablaktörlőt is leszedi, úgysem lát ki hátra.

(A középső tükör nem kötelező? És ha ott van ugyan, de szándékosan lehetetlenné teszem a használatát? Miért engedik át az ilyet műszakin? Nem az összegre gondoltam...)


A másik az autóhifi. Most biztos sokan lehülyéznek, de én megtiltanám* az utólagos hangszóróbeépítést az autókba. A gyáriakra kell valamilyen szabályozást hozni (watt, decibel, vannak mérhető értékek), és maximum azzal egyenértékűt lehetne beszerelni.

Mert az autó, tetszik, nem tetszik, egy közlekedési eszköz. Nem koncertterem. A forgalomra kell figyelni, miközben vezetünk. A fagyasztószekrény méretű mélynyomók kiállításra lehet, hogy érdekesek (magánvéleményem szerint ordas nagy baromságok, de ettől most tekintsünk el), de a forgalomból kitiltanám őket simán. Vagy akkor minden siketnek engedjük az autóvezetést, és a nagyothallóknak se kelljen hallókészülék. Hiszen a "vájtfülű" (nem vájt az már, hanem szivacsos belül) tuningőrültek használják is ezeket az extrahangos installációkat, ezzel a hallásukat, mint érzékszervet használhatatlanná téve a közlekedésben. (Tudom, a gyárit is lehet elég hangosan üvöltetni. De ezeket szinte csak úgy lehet.)

Így nem hallja a dudát, nem hallja a szirénát, vagy a motorost. Ez csak szerintem nem veszélyes?


Nem mintha az utcán mp3 lejátszón (vagy mobiltelefonon) zenét hallgató - persze nem normális hangerőn, hanem üvöltve - emberkék jobbak lennének. Megyek a bicikliúton - biciklivel - ez meg keresztbe előttem átsétál, hátra nem néz, és persze nem hallja, hogy csengetek, illetve, hogy üvöltök. Ugyanaz a baromság, egy kategóriával lejjebb.



*UPDATE: Már megint magyarázhatom magam, de megnyugtat az a tudat, hogy ezt sem fogja elolvasni senki. A gyengébb képességű blogolvasók (szövegértési problémákra gondolok, ebben, mi magyarok gyengék vagyunk) kedvéért most kicsit szájbarágok.

Nem kell betegesen általánosítani a fentieket. Én arra gondoltam, hogy jó volna valami módon szabályozni az utólagos beépítést. A gyári cucc más lapra tartozik, nyilvánvalóan nem fognak a magyar piacra már hangszórókkal hozni autókat. Nem kell itt végletesen Sokol rádiókban gondolkozni, egyszerűen arról van szó, hogy mivel a rendőr nem fog decibelmérővel mászkálni, ezért a műszaki oldalon lehetne korlátokat szabni. Része lehetne a műszaki vizsgának, mert azért nem úgy van az, ahogy egyesek hiszik, hogy azt csinálok az autómban, amit akarok. (Persze, de csak amíg nem jössz ki vele a forgalomba.) Pl. a gyárilag beépített TV-ket nem lehet menet közben nézni (vagy csak sebességkorlátozva mennek). Az utólagosakat meg a hülyegyerek nézi városban menetközben.

És szerintem meg az a szánalmas, amikor a félig roncs tragacsba veszi a piacos mélynyomót, és költ a egész szerelésére kemény pénzeket, csak hogy üvölthessen a tuctuc, és rezgő üvegekkel tudjon krúzolni a csajok előtt. (Bár a sokmilliós mergában ülő suttyó is szánalmas, amikor ugyanezt csinálja, csak ő a gyári hifivel letekert ablaknál.)

Naná, hogy van aki a hangos zene mellett is figyel, és jól vezet. Azonban a másik véglet esetében, aki már eleve szarik mindenre és mindenkire vezetés közben, csak ronthat a helyzeten a hangos zene. Amikor a suttyó kikanyarodik elsőbbségadás és szétnézés nélkül egy kamion elé, akkor a dübörgő tuctuc miatt fogja nem hallani (vagy későn hallani, és késve reagálni) a kamionkürtöt, és marad alatta.

Én is hallgatok vezetés közben zenét, néha hangosan, amikor azt észlelem, hogy álmosodom. De csak országúton, városi forgalomban valamiért soha. Ez nem tudatosan alakult ki, egyszerűen ott zavarni kezd, kikapcsolom. Városi forgalomban jobban figyelek, mert muszáj. Igaz, ez itt Szeged, és nem Bp, nem állok órákat dugóban. Ja...hogy úgy könnyű...



Amikor meg a Zindex kirak egy posztot a főoldalra, akkor mindig rájövök, hogy azért jár itt Magyarország, mert ez a "neugassbelehogymitcsinálok", "azénautómsemmiközödhozzá", "különbenisaztcsinálokamitakarok", "hülyeköcsögpofázolittbaromságokatkiafasztérdekelsz" hozzáállás egyre jobban teret nyer magának. Semmi javítani akarás, semmi ötletelés, semmi előrelátás. Ha hagyjuk a bennünket körbevevő baromságokat eluralkodni, akkor csak rosszabb lesz. Persze van akit ez úgysem zavar. De merem még remélni, hogy ők vannak kevesebben.

Mindenesetre köszönöm a kritikus, de értelmes hozzászólásokat. Értem az érveik lényegét, de nem értek eléggé a műszaki részhez, hogy átlássam, ha nincs teljesen igazam.

És igen, mint talán páran esetleg észrevették, moderálni kezdtem. Elegem lett az értelmetlen blogspammelőkből, az üresen anyázókból, a writeonly módban lévő karakterkényszeresekből és a tilcsukbézőktől (ami így általam egyszer sem hangzott el, de ez már olyan lerágott csont, amire ugrik mindenki, lásd monnyonle).

Meg végül is, ez az én blogom, akinek nem tetszik, leszarom. Én döntöm el, mit moderálok ki, és senkinek semmi köze hozzá, hogy miért. (Elég szimpatikus hozzáállás? :-) )

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr59514362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azhát 2008.06.11. 11:47:53

Szerintem igazad van.

Láma 2008.06.11. 11:49:39

Nincs lóvéd hifire, matricára, mi? :)

bela 2008.06.11. 11:52:24

Jó ötlet. A napszemüveget is tiltsuk be. Meg aki a kocsin kivülre dobálja a csikkeket. Meg lehetne 3 féle autó egy a szegényebbeknek egy a gazdagabbaknak egy a még gazdagabbaknak. Minek az a sokféleség. Mindent lehet csak ésszel.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.06.11. 11:58:40

Most jönnek majd az ostoba reakciók azoktól akik érintve érzik magukat. Jönnek majd a béna példákkal, hogy napszemüveget is tiltsuk be meg ilyesmik.
Lényeg, hogy ők jól érezzék magukat! Döngesse a zenéjét, 3 utca is hallja meg! Ő a menőpasi, ezzel nedvesíti a menőcsajának a micsodáját.
És még büszke is rá!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.06.11. 12:00:07

Ja meg az olyan érvek hogy "te is ilyet szeretnél és irigykedsz" meg "nincs lóvéd hifire"... Ja, tehát ebből is látszik hogy a zenedöngető menőpasik el sem tudják képzelni, hogy van aki tényleg rossznak tartja ezt.
Hiába, az ostobaság nagy úr. Haverok, csajok mind dicsőítik az ostobákat.

agi 2008.06.11. 12:02:14

Csak úgy mellékesen: a siketség nem kizáró ok a jogosítványszerzésben. Nagyon sok hallássérült vezet és általában jóval jobabn és biztosabban mint az átlag kétgyerekes anyuka akinek a tükrén lóg 2 plüsállat, a hátsó ablakban 3 másik, az oldalsó ablakokon napvédő a gyerekeknek és azzal van elfoglalva, hogy milyen cuki rucikát lát az út menti kirakatban.

A siketek ugyanis tisztába vannak a saját hiányoságukkal és sokkal jobban figyelnek a vizuális jelekre.

WinG 2008.06.11. 12:04:33

Aki az utcán zenét hallgat, azt jól verjék meg a rendőrök! :D

borovi 2008.06.11. 12:04:34

Úgy rémlik, mintha a KRESZ is foglalkozna ezekkel a kérdésekkel, éspedig tiltólag. Nyilván veszélyes a közlekedésre, így rád és rám, aki Sehallselát Dömötörként vesz részt benne. A posttal maximálisan egyetértek!

Bambano 2008.06.11. 12:05:17

Semmi szabályozás nem kell magára az erősítőkre, csak annyi, hogy ne lehessen transzverteres tápot tenni bele. Amit 12-14 voltról, 8 ohmon tud, az elég kell legyen egy olyan kis dobozba, mint az autó.

Egyébként igen, tiltsuk be azokat a napszemüvegeket (és azokat a napfény ellen védő, szélvédőre ragasztott csíkokat is), amelyek változtatják a rajtuk áthaladó fény színét. Pl. egy zöld napszemüveg engem rohadtul zavar a lámpa színének megállapításában. A szürke nem.

Gyarmati Andrea 2008.06.11. 12:08:09

a metrón is ugyanez van. rózsaszínfelsős kis p. fülét bedugva, szemét lehunyva ÜL a metrón- esély nélkül arra, hogy észrevegye a mellette ÁLLdogáló, az OPNI-ból most szabadult szerencsétlent, aki azt se tudja, melyik lábára álljon kínjában...

gravy_t 2008.06.11. 12:12:51

Bambano 2008.06.11. 12:05:17

azért megnéznék egy színtelen (nem színes) napszemüveget ...

Terveüdekszi 2008.06.11. 12:15:20

Szerintem ez úgy baromság ahogy van. Ne akard már megszabi senkinek hogy milyen zenét rakjon az autójába. A félreértések elkerülése végett, az enyémben 4 db 13 centis csühögő van. Nekem ez elég. De aki a ngy zenét szereti, az hallgassa nyugodtan. Persze csak akkor ha képes értelmesen közlekedni. Hány nagyzenés autót látok naponta közlekedni, és hány kretént, aki szabvány tucatautóval 100m-en ki tud érdemelni egy natúr tarkónlövést?!

Manyizga (törölt) 2008.06.11. 12:15:26

Egyetértek. Személy szerint a középső visszapillantó tükrön lógó, izgő-mozgó biszbaszokat is betiltanám. Takarja a kilátást ÉS elvonja a figyelmet a mozgással.
A napszemüveg tiltása vezetés közben szintén támogatásomról biztosított! :)

Egy autós meg azért fordult elém kereszbe (jobb oldali parkolóhelyről, át akart állni a bal oldalra), mert nem hallotta a Honda Hornetem sportkipufogóját, visszanézni meg elfelejtett.
Miért nem hallotta? Mert bömbölt a TUCC-TUCC az autóban.
Miért nem nézett hátra/tükörbe? Mert a TUCC-TUCC-ra figyelt.

okos 2008.06.11. 12:15:28

Ez a kocsi téma hasonlatos a kutya/macska tulajdonos témára. Sajnos általánosítunk, mert ilyenek vagyunk, de vannak kivételek és ez jó, ők ne sértődjenek meg.
Láttam már olyan embert, akinek Passátja volt és irányjelzőzött!!! Ritkán.
"Bela" szerint: "Jó ötlet. A napszemüveget is tiltsuk be. Meg aki a kocsin kivülre dobálja a át?csikkeket. "

Szerintetek az autó arra való, hogy onnan vasvillával hányjuk ki a trágyát? Soha nem értettem az olyan primitív embereket, akik kidobálnak mindenfélét az ablakból... szívószál, csikk, papír, üdítős üveg... a szotyi, pzs, almacsutka, dinnye (egészben!) meg hagyján... mert talán elbomlik.

Aki ilyeneket csinál, gondolkozzon már el azon, hogy minek van a kocsiban hamutartó? Miért nem használja? Jaaa... hogy szemetes kuka nincs, azért dobja ki? Akkor az irányjelzőt miért nem használja... fogadjunk az benne van.

Szóval, mint a kutya/macska példa... ha odacsináltatod valahová takarítsd el. Milyen rosszul esik, ha egy pl. galamb a fejedre szarik... de lehetne a gyerekem is aki a lábadra. Na hogy fel lennél háborodva. Kicsit elkanyarodtam a témától. Egyetértek.

Én csak annyit büntetnék, aki dörömből, odaáll, kidobál, ledudál.... csak ugyanezt kapja vissza... és ha szereti, és élvezi csinálja mással, és majd visszaadjuk.

...Addig is éljenek a 40 db autópálya matricát gyűjtők, már lassan 1 éve nincs matrica, nincs oldószer :P vagy menő, hogy nem lát ki?

Cinikus 2008.06.11. 12:18:38

Ja, szerintem is tiltsunk be mindent és mindenkit. Méne dögöljön meg a szomszéd lova is?

Hol van az megírva hogy délután 2kor a kihalt külső kerületi utcákban (mert iylen is van ám nem kevés!!!) nem szólhat úgy a zene, ahogy nekem tetszik ?


Akkor tiltsuk be a felhúzott ablak mellett való beszélgetést is, mert a mai igen jól szigetelt kocsikban már az is elnyomja a közlekedés hangjának 70-80-90 százalékát.
Vagy üljön hátul kussban a gyerek, mert egy éneklő 3 éves kislány (mint az enyém) is simán elnyom bármilyen zajt, ha fel van húzva az ablak.

Egyébként gyári rádió van a kocsimban, te meg egy idióta vagy.

Svejk 2008.06.11. 12:19:34

Gyomormosást, beöntést nekik és irány a front!

Reggie 2008.06.11. 12:21:51

Szerintem mindent be kene tiltani ami nekem nem tetszik!
Mert veszelyes, es nem tetszik nekem!
Azert veszelyes mert nem tetszik nekem!

:)

Ku-Klux-Klan 2008.06.11. 12:22:30

Cinikus, ha nem vagy érintve akkor az inget ne cibáld. Ülj le és hallgasd a rádiódat fehúzott ablakkal, letolt nadrággal!

Tilcsuk??? 2008.06.11. 12:23:48

Igen, tiltani szar... de mit tegyünk??? Neveljünk? Az emberek nem szeretik ha nevelik őket...

Egy könyvtáros ismerősöm mesélte, hogy az egyik olvasó egyszer ráült náluk az asztalra, lábát a székre téve. Amikor az ismerősöm rákérdezett, hogy zgyanmán ennyire rosszak a székek, és ilyen jók az asztalok, akkor még az illetőnek állt feljebb! Hogy mutassa meg a szabályzatot, amely megtiltja hogy valaki az asztalon üljön stb...!!!!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:23:53

cinikus: nézz egysíkúan mindent, mert hát ugye vagy fekete, vagy fehér. Nem cinikus vagy, hanem simán hülye.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.11. 12:23:55

tilcsukbe! ráléptek a tyúkszemedre, és egyből ez buggyan ki belőled. gratulálok!

Hózentróger 2008.06.11. 12:24:55

A napszemüveget nem értem, miért kellene betiltani. Elég érzékeny sok embernek a szeme a fényre, többek között az enyém is. Rossz lenne nélküle szemüveg nélkül.

Egyébként mond valakinek valamit a nicknevem? Igy hivják a legtöbb Lexusban a gyárilag beszerelt zenét. Szerintetek hangos, ha úgy szeretném? Szerintem igen, és gyári.

Goddamnit 2008.06.11. 12:25:12

Szerintem a vezetést kéne betiltani! Öcsém, mennyi ember hal mán meg! De szar má igy!ne legyen jogsi, ne legyen autozás, mindenki járjon busszal. A biciklit elvböl tiltsuk be, mert veszélyes... mindenki max. tartson otthon egy szobabiciklit. Mindenki járjon templomba. Mindennap. Ne csak vasárnap, mer csak krisztus menthet meg tesó! Imádkozzunk, mást ne csináljunk, mert szar az élet. Ó jézus bocsásd meg a hangszorosoknak vétkeiket, hisz nem tudják, hogy mit cslekszenek... Ámen.

Scroll_Lock 2008.06.11. 12:26:34

az a baj ezzel a web 2-vel, hogy csupa idióta lepi el...

Tilcsuk??? 2008.06.11. 12:27:18

"Hol van az megírva hogy délután 2kor a kihalt külső kerületi utcákban (mert iylen is van ám nem kevés!!!) nem szólhat úgy a zene, ahogy nekem tetszik ?"

Na látjátok, itt van a példa :)

Leszarom, hogy mást zavar valami, amit csinálok, és kész. Délután kettőkor ne aludjon senki. Aki éjszakás az se. Az ovodás gyerekem se. De ha valaki más zenét akar hallgatni halkabban, az is az én bömbölésemet hallgassa.

Andor 2008.06.11. 12:27:19

Cinikus: Nincs megírva. Sajnos. A posztíró éppen azt szeretné, hogy legyen, és én is egyetértek.

Bambano: Segítek: Általában a fölső lámpa a piros, a középső a sárga, az alsó a zöld. :)

Kaktusz 2008.06.11. 12:27:26

Tiltsuk be! Biztos ez a megoldás! Elvégre a petárdázás is sérti a kutyák és más kétlábú barmok fülét...

mc 2008.06.11. 12:28:52

Teljesen egyetértek: aki a kocsin kívülre dobálja a csikket (és bármi mást, csikk ráadásul soha le nem bomló veszélyes anyagokat tartalmaz) törjön le az a kacska keze, vagy törje el a rendőr. Hihetetlen netovábbja a bunkóságnak és nemtörődömségnek.
Egyébként bizonyos határok fölött szerintem is büntetni kellene a hangorkán zenét, de a szétfúrt, húdemenő kipufogós vagánykodást is. Teljesen felesleges és értelmetlen zajterhelés, sokszor aludni sem lehet az ilyen barmoktól. Egy bizonyos decibel fölött már úgysem élvezhető a zene egy autó méretű dobozban, csak arra jó, hogy kompenzálja az illető az egyéb területen található hiányait...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:30:08

Hammer: először ez volt a poszt címe. :-) (Tilcsukbe, így, ahogy írtad.) Nem lépett senki sehová egyébként. Winkler motoroscikkéről jött valahogy.

Jó volna, ha olvasnának is egyesek. Ez nem betiltás, inkább szabályozás. mint írtam, tudom, hogy a gyári is lehet hangos, pont ezért van kevéssé értelme az audiális hűtőládáknak. De tudom, hülye vagyok, nem értek hozzá.

Goddamnit: te is is csak feketén-fehéren. Illetve, hogy stílusosabb legyen: Fej vagy ÍRÁS.

kerrigan 2008.06.11. 12:31:12

Kaktusz: >Elvégre a petárdázás is sérti a kutyák és más kétlábú barmok fülét...

Nah, ide jutottunk... ha valakit zavar a hangoskodás, esetleg éppen a petárdázás, az barom :-/

Remélem egyszer Kaktusz gyerekének a füle mellett fog robbanni egy petárda...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:31:17

"Scroll_Lock 2008.06.11. 12:26:34
az a baj ezzel a web 2-vel, hogy csupa idióta lepi el... "

Egyetértek. És olvasni sem tudnak rendesen...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.11. 12:31:54

Abban egyetértek, hogy a kilátást teljesen blokkoló matricákat, tükrön csüngő húszcentis plüssdobókockákat lekaparni, kivágni a kukába, stb., mert balesetveszélyes lehet.

Amiben nem értek egyet: Gyári hangrendszerhez ne lehessen hozzányúlni. Én elég érzékeny vagyok a hangminőségre és autóban szinte mindig zenét hallgatok. A luxuskategóriától eltekintve nagyon kevés típusban van normális gyári cucc, én gyakorlatilag azzal kezdtem amikor megvettem az autómat, hogy kicseréltem az összes hangszórót és igen, van a csomagtartóban erősítőm a szubládám (azért nem egész csomagtartót elfoglaló dologra kell gondolni), mégsem szoktam olyan hangerőn zenét hallgatni, hogy az bárkit is zavarjon. Azt maximális bunkóságnak tartom, amikor éjjel kettőkör megérkezik a ház elé valami hülyegyerek és a basszuson kívül annyit hallok még, hogy zörög az egész autó. Ennek ellenére nem azt látom megoldásnak, hogy mindent tiltsunk be...

Driver 2008.06.11. 12:34:34

Van ám csendrendelet is, igaz ez kerületenként és időpontonként változik.
Az biztos, hogy max. hangerőn hallgatva a zenét A. nem tud figyelni a forgalomra. S ne is gyertek azzal,. hogy igen, mert pl. a telefonálást tiltják, egyes országokban még a kihangosítót is, mert mérhetően magas százalékban vonja el az ember figyelmét. B. zavar másokat is pl. egy piros lámpánál, de sokszor még haladás közben is C. szátbassza az autót. Pesten nem elég a sok kátyú, kell még az is, hogy az egész kocsiszekrény remegjen a sok basszustól.
Amúgy kihalt külső kerületi utcákban is vannak lakások, házak, aki pl. nem örülnek annak, amikor elhaladsz az ablakuk alatt (pl. megpróbálják altatni a 6 hónapos gyereket).

Röviden: aki állat önmagában, az vezetés közben is állat marad. Vagy aki hülye, az vezetés közben is az. Sőt. még inkább az lesz, mert az ajtót becsukva az én házam (kocsim) az én váram effektus lép életbe. Pl. amikor a piros lámpánál mutatóujját tövig bedugva túrja az orrát, majd jóízűen elmajszolgatja. Semmi közöm hozzá, de miért kell ezt nekem végignéznem?
Másik kedvencem a tököm-se-tudja-hány-százalékos-fekete-fólia felrakása. Műbizonylat ide vagy oda (soyor kamu, nyilván, kurvára zavaró tud lenni, pl. egy táblás kereszteződésben, amikor te egyenesen mennél, ő meg mondjuk balra, melléd áll, te meg nem látsz át az ablakán. Imádom.
Ja, ide tartozik még az új divat is (főleg amcsi kocsikon), piros irányjelző. Na, az király, nyáron, hátulról süt a nap, ez meg sávot vált a Hungárián.

Vezetés veszélyes üzem, tetszik, nem tetszik, ha te hülye vagy, az még a te dolgod, de amikor ezzel másokat veszélyeztetsz, az már mindenkire tartozik. És a kurva hangos zene pont ilyen. Stoppos koromban ültem egyszer egy ember mellett, ő már a másik véglet volt. Be se kapcsolta a rádiót, mert egyszer nem hallotta meg a mentőt,amikor üvöltött a zene. Elvitték őt is, meg a mentősöket is egy másik mentővel.... Azóta inkább a szelet hallgatja. Ez sem megoldás, nyilván, de az autó nem diszkó és nem is koncertterem. Nem arra való.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:35:35

Silentsound: Ha ott kezdem, hogy a gyári cuccoknál megszabok egy szintet (minőségben, teljesítményben, hangerőben, minimumot és maximumot), az nem jó? És rakhatsz be mást, de csak az előírt teljesítmény és hangerőhatárokon belül.

nemesa 2008.06.11. 12:36:45

Valamit nagyon elfelejtettünk: be kell tiltani a DZSÍPIESZT! Állandoan pofázik, ráadásul a tartoja is középre kerül mindig, nem látod a köruton átrohano öreg trottyosokat! Veszélyes a GPS!!!!! Tiltsuk be! De ha már nem, akko szabályozzuk! gyárilag!

Mike36 2008.06.11. 12:37:43

óh, látom már, kendnek kocsija sincs
amúgy sem nagyon hallod az autóban a dudát, motorost, főleg drágább autóknál bizony még autópályán is kellemes csend van
ha vmiért gáz a zenehallgatás, esetleg egy-két számodra kellemes zene elandalít, és el tudsz bambulni
még kerékpárral is a környezetet figyelembe véve kell közlekedni, a közös járdán számítani kell bóklászó gyalogosokra, és nem ott kell megdönteni a gyorstekerési csúcsodat

Reggie 2008.06.11. 12:37:53

Tiltsuk be a kocsikban levo gumiszonyeget, mert mi van ha a fekpedal ala csuszik/felgyurodik es baleset lesz.
Tiltsuk be a lehuzhato ablakokat, mert mi van ha berepul egy darazs es megcsipi.
Tiltsuk be a futest, mert mi van ha valaki a melegtol elalszik.
Tiltsuk be a hangokat kiado utasokat, mert a vezeto nem biztos hogy hallja toluk a forgalom zajat.
Tiltsuk be az illatositokat mert mi van ha valaki nem erzi meg ha eg a kocsija, vagy csak keson erzi meg.
Tiltsuk be az olyan tukroket amelyet a vezeto magara tud allitani, mert mi van ha menet kozben sminkel.
Kotelezzuk a vezetoket orrlyukracs viselesere, mert mi van ha a fikazas miatt nem figyelnek a forgalomra.
Tiltsuk be a kenyelmes uleseket, mindegyik legyen fabol! A kenyelmes ulesben konnyebb elaludni.

shaft 2008.06.11. 12:40:54

" Ha motorral mész, legyen nálad hajtási,
Ne száguldjá' nem vagy te Talmácsi

Elbambúsz, meg is van a karambol,
Oszt' majd négy darabban húzunk ki a Garamból
Odaérsz a diszkó utcájába,
Tekerheted a hangerőt csutkára "

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:42:04

" Mike36 2008.06.11. 12:37:43
még kerékpárral is a környezetet figyelembe véve kell közlekedni, a közös járdán számítani kell bóklászó gyalogosokra, és nem ott kell megdönteni a gyorstekerési csúcsodat "

Olvasni is tudsz, vagy csak pofázni? Én a kerékpárúton mentem, a járda párhuzamos, NEM KÖZÖS, ő a járda felől ment az úttest (zebra) felé, keresztezve a kerékpárutat. És figyelek a gyalogosokra, babakocsis kismamákra, autókra. Ha nem tenném, már vagy elütöttem volna valakit, vagy engem ütöttek volna el.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:43:42

Mike36: miből látod, hogy nincs kocsim? (Tényleg nem tudsz olvasni.)

blackfly 2008.06.11. 12:43:50

Napszemüveg tiltását írta itt valaki(k)?...Normálisak vagytok?
A napszemüveg életet menthet, a nap vakít, sokaknak okoz fejfájást...erősen ajánlani kellene, főleg nyáron!

Hangcuccot meg mindenki olyat rak be a kocsiba amit akar, az más kérdés,
hogy kultúráltan is lehet hallgatni.

Tényleg észrevettétek már, hogy ha egy kocsiból nagyon hangosan szól a zene, az szinte mindig gagyi (mulatós, lakossági tekknó, stb.)
Soha nem hallok igényesebb zenét bömbölni...

ALF 2008.06.11. 12:44:20

Annyira szép hogy foglalkozunk egy olyan jelenséggel ami 100 emberből 5-6nál jelentkezik, hogy ezért vagy azért nem elég figyelmes az utakon (drága hifi orditva hangerőn, ablak teleragasztgatás). Közben elfelejtkezünk azokról az emberekről (100ból 25-30) aki soha nem menne át a forgalmi vizsgán, de még a rutinvizsgán se ha egy kicsit komolyabban vennék a vizsgáztatást és nem az motiválna sok vizsgabiztost hogy mekkora összeg van a boritékban (tisztelet a kivételnek, még hiszek benne hogy vannak ilyenek is). Azt már meg se emlitem hogy én simán bevezetném az inteligencia-tesztet is a kresz-vizsga mellé. Tuti sokat segitene a közlekedési morálon...

Cinikus 2008.06.11. 12:45:39

bonifác:

"cinikus: nézz egysíkúan mindent, mert hát ugye vagy fekete, vagy fehér. Nem cinikus vagy, hanem simán hülye."

mert betiltani mindenféle átalakítást nem egysíkú dolog? eleve meg se lehetne határozni a gyárival egyenértékű teljesítményt, hangerőt.


Tilcsuk??

"Leszarom, hogy mást zavar valami, amit csinálok, és kész. Délután kettőkor ne aludjon senki. Aki éjszakás az se. Az ovodás gyerekem se. De ha valaki más zenét akar hallgatni halkabban, az is az én bömbölésemet hallgassa."

Az ovodás gyerekemet fel se lehet ébreszteni, olyan mélyen alszik, robbanthatsz is a füle mellett. Ha nem igy alszik, akkor vagy a gyerekkel, vagy a neveléssel van a baj. (=nem nyugodt).

Az éjszakás.. ez jogos, de amikor én éjszaka jártam dolgozni, 2kor mindig ébren voltam már, pont ezért irtam ezt az időpontot.

Egyébként meg te biztos sosem csaptad be az ajtód, sosem zavartál zenével, mobiltelefonálással, hangos nevetéssel/káromkodással senkit...

Jahogy de, de az nem számit? akkor már csak az áron vitatkozunk.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.11. 12:47:35

A poszthoz: Szívemből szólsz, tesó :))))

Gróf Von Kertesházy 2008.06.11. 12:49:11

Vicc, én nagy zenével közlekedek kb 8 éve balesetmentesen... Soha nem zavart a helyzet megítélésében! Egyszerű jobban figyelek a szememmel! Egyébként nem a hangerőn van a hngsúly a jobbaknál hanem azon hogy milyen minőségben szól! Ha tiszták a frekvenciák akkor meg hallod a nem oda illő zajokat pl duda, motoros, fagyis kocsi, sziréna, kurvaanyázó gyalogos stb.

Aki halk autóban balfaszul vezet az úgyvezet nagy zenével is ez ennyire egyszerű!

Kertes

Cinikus 2008.06.11. 12:51:13

bonifac · vezetek.blog.hu/ 2008.06.11. 12:35:35

Silentsound: Ha ott kezdem, hogy a gyári cuccoknál megszabok egy szintet (minőségben, teljesítményben, hangerőben, minimumot és maximumot), az nem jó? És rakhatsz be mást, de csak az előírt teljesítmény és hangerőhatárokon belül.


Hát persze. És hogy fogod összemérni egy Sokol rádió szintű hifi teljesítményét egy 11 hangzórós gyári hifi teljesítményével? Mert vagy a wattban, vagy a decibelben "leadott" teljesítmény között lesz nem is kis különbség.

És ha kilyukad a kipufogód (mert ez is elő szokott fordulni), akkor majd ne indulj el vele, mert túl hangos, hanem vontasd el a szervizbe jó drágáért. Vagy ne járjunk motorral, mert ezek 80%-a sokkal hangosabb, mint bármelyik ma 2-3-4 éves autó, sőt a hifinél is hangosabb.

ja meg a buszt meg a villamost meg a vonatot is tilcsukbe, mert az hangos ám igazán amikor dudál vagy csörömpöl hogy ne üssön el.

Tilcsuk??? 2008.06.11. 12:51:40

"Hangcuccot meg mindenki olyat rak be a kocsiba amit akar, az más kérdés,
hogy kultúráltan is lehet hallgatni. "

LehetNE. De úgy nem poén. Hadd hallja más is. Sőt elsősorban más hallja, hogy milyen menő vagyok!

Cinikus 2008.06.11. 12:54:08

sztem inkább azokt tilcsukbe, akik nem ismerik a jobbkézszabályt, mert ez kicsit jobban fáj, mint a nagy zene.

minden reggel összetörhetném a kocsim a jobbkéz miatt, mert egy olyan úton járok, ahol elsőbbségem lenne egy másikkal szemben, de a másik út 2x olyan széles, igy fel sem merül senkiben hogy lassitson.

Cinikus 2008.06.11. 12:55:14

Tilcsuk??? 2008.06.11. 12:51:40
"Hangcuccot meg mindenki olyat rak be a kocsiba amit akar, az más kérdés,
hogy kultúráltan is lehet hallgatni. "

LehetNE. De úgy nem poén. Hadd hallja más is. Sőt elsősorban más hallja, hogy milyen menő vagyok!


Ja. És a 15% paraszt autósért büntessük meg a másik 85%-ot is. nagyszerű.

blackfly 2008.06.11. 12:56:08

poén, nem poén kit érdekel...ha nem azért szerelsz be egy cuccot, hogy Te saját magad hallgasd,..hanem azért, van mert menő vagy és hallja más is...SZÁNALMAS!!...de csak bömböltesd a gagyi zenéd....

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:57:05

Cinikus 2008.06.11. 12:45:39
"mert betiltani mindenféle átalakítást nem egysíkú dolog? eleve meg se lehetne határozni a gyárival egyenértékű teljesítményt, hangerőt."
Nem hát. Látom, te is értesz hozzá.


"Az ovodás gyerekemet fel se lehet ébreszteni, olyan mélyen alszik, robbanthatsz is a füle mellett. Ha nem igy alszik, akkor vagy a gyerekkel, vagy a neveléssel van a baj. (=nem nyugodt)."
Jó neked. Megyek robbantani.

"Egyébként meg te biztos sosem csaptad be az ajtód, sosem zavartál zenével, mobiltelefonálással, hangos nevetéssel/káromkodással senkit..."
Dehogynem. De az a fontos, hogy reagálsz, amikor észreveszed, hogy zavarod.

Tilcsuk??? 2008.06.11. 12:57:16

"Egyébként meg te biztos sosem csaptad be az ajtód, sosem zavartál zenével, mobiltelefonálással, hangos nevetéssel/káromkodással senkit...
Jahogy de, de az nem számit?"

Ha hiszed, ha nem - soha nem zavartam. Részint mert sosem csaptam be szándékosan az ajtót, mert tudom, hogy hangos. Akinek bömböl a cucca, az nem tudja, hogy hangos??? Nem szándékosan bömbölteti??
Másrészt ha véletlenül mégis zavartam valakit p. zenével, és az illető szólt, akkor azonnal lejjebb vettem. És nem háborodtam fel!
Mobiltelefonálással meg pláne nem, mert furkóságnak tartom. És nem a tömegben beszélem meg a párommal, hogy mi legyen a vacsora.

w a s d 2008.06.11. 12:57:23

@Driver:

Van azért a kihangosító meg a zenelejátszó között egy nagy különbség: a kihangosítóba általába "bele"beszél az ember, mert arra van. A rádiónak zenehallgatás közben meg általában nem beszél az ember, kivéve, ha van egy kis gubanc az agyában (na jó, esetleg anyázik valamiért, mert a rohadt magnó má' megin' begyűrte a szalagot, vagy hasonló).:D

És igen, jólesik ha máshol, másképp nem is (másmódon az autóban sem), de ilyen módom kicsit bunkó lehet az ember.:P

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 12:58:43

"Cinikus 2008.06.11. 12:54:08
sztem inkább azokt tilcsukbe, akik nem ismerik a jobbkézszabályt, mert ez kicsit jobban fáj, mint a nagy zene."

Ja, egyetértek. Másik blog, másik poszt.

Cinikus 2008.06.11. 13:03:23

bonifac · vezetek.blog.hu/ 2008.06.11. 12:57:05
Cinikus 2008.06.11. 12:45:39
"mert betiltani mindenféle átalakítást nem egysíkú dolog? eleve meg se lehetne határozni a gyárival egyenértékű teljesítményt, hangerőt."
Nem hát. Látom, te is értesz hozzá.


Akkor tessék: hogy hasonlitod össze a 2 hangszórós ford escort alkotást a volvo/bmw/bármi 7-11 hangszórós GYÁRI hifijével úgy, hogy EGYÉRTELMŰEN el lehessen dönteni, melyik a halkabb hangosabb?

tudom hogy lehet decibelt mérni az autótól mondjuk 1 méterre, de hogy ahhoz nem ugyanannyi watt-ban mérhető teljesítmény fog társulni az biztos.

Bélabácsi 2008.06.11. 13:05:02

Bonifác, te biztos valami lepusztult teknót vagy magyar stranddiszkót hallgató egyszerü lélek vagy, akinek kurvára mindegy hogyan szól a sekélyes hulladék a fülébe. Ha lenne egy icipici affinitásod az ennél lényegesen kifinomultabb zenékhez és egy kicsit utánanéztél volna bizonyos alapvetö akusztikai törvényszerüségeknek, akkor tudnád, hogy egy személyautóba nem feltétlenül azért kell a rendes teljesítményü basszus, hogy a szomszédot zavarja, hanem mert alacsony hangerövel jazzt vagy komoly zenét kis térben nem lehet rendesen enélkül megszólaltatni. Tiltással meg a tuktukos hülyegyerekeket nem fogod tudni megszabályozni.

Cinikus 2008.06.11. 13:05:26

ja és persze a decibel mellett ugye az sem mindegy hogy azt a decibelt vmi harmonikus zene vagy egy disszonáns csörömpölés adja...

Pa 2008.06.11. 13:05:32

Hát ha én ráüvöltök, azt általában meg szokták hallani :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.11. 13:05:59

leszögezem nem hallgatok full hangerőn a kocsiban zenét, mert nem tudnék megmaradni a kocsiban, és mert nem szeretem a tuctuccot sem.
de be szoktam kepcsolni a rádiót pl.

valaki írta itt hogy nem vették észre a honda motorja hangját, és ezért majdnem elgyúrták. hát igen. a motorok. ha én azért nem hallgathatok autóhifit, hogy halljam a közlekedés körülöttem, akkor a motorosoknak is kelljen kötelező hangtompító a gépükre, mert ők sem hallanak semmit a 1000-res suzuki blokk hangjától. bár ugyanez érvényes az 50-es simó blokkra is. vagy bármely robogóéra. ők se hallanak lófaszt sem.

sőt a bukó alatt még lehet hogy be is van nyomva az mp3-mas.

szóval az a véleményem hogy baromság ez a poszt.

1977ex 2008.06.11. 13:06:41

hát nem tudom, de ez elég nagy baromságnak tűnik.
az én kocsimba nem volt rádió amikor megvettem. akkor én most nem hallgathatok zenét??????
amúgy szerencse hogy a vezetéshez két szem is elég. igaz azzokkal nem csak folyamatosan előre kéne nézni hanem minden irányba kell figyelni. így észre lehet venni a két szép szemeddel is a mögötted érkező mentőt is akár.

Mellesleg az előző kocsimban gyári cucc volt. légkondi az sajna nem. így nyáron ablak lehúzásával lehetett enyhíteni az elviselhetetlen forróságon egy kicsit. nem tudom mentél már pl. autópályán 130-al nyitott ablakkal. ha igen sejted milyen hangja van. hát sajna a gyári hangszórókbol érkező zenét, azt sikerült teljesen elnyomni. jelenleg a kocsimban van mélyláda erősítő és 4 db szép hangszóró is. érdekes akkor is úgy vezetek ha szól a zene mint amikor nem szól. a megülönböztető jelzésit használó járműveket is időben észre szoktam venni, mivel figyelem a körülöttem történő eseményeket. így azt is észreveszem ha egy motoros sunyi módon a velem azonos sávban akarna éppen előzni engem, ilyenkor annak ellenére hogy szól a zene szépen lehúzodok eghy kicsit hogy elférjen.

tudod aki nem tud vezetni dübörgő zene mellett az akkor sem tud ha nem szól semmi.

egyetlen dolog van ami számomra sem elfogadható, ha lakott területen belül olyan hangerővel hallgat valaki zenét ami a második utcában is hallatszik. ennek ellenére nem a technikát tiltanám hanem az ilyen eseteket szankcionálnám. de könyörgöm az neked mit fáj ha egy hosszú utazás során valaki hangosan hallgat zenét? esetleg nem is alszik el az ember a monotón utazás alatt a kocsiba mert a basszusok nem hagyják.

matricákról meg csak annyit hogy tudod nagyon-nagyon sok matrica azért jó mert te kilátsz a kocsiból viszont a tiedbe nem látnak be.

amúgy a tuning légterelőket és egyéb optikai tuningra alkalmas eszközöket nem tiltanád be? elvégre mivan ha rosszul szerelték fel és esetleg leesik menet közben? tulajdonképpen a be lehetne tiltani a kocsik fényezését is elvégre azok is zavaróak lehetnek ha a nap pont úgy süt rá. be kéne tiltani a gázpedál használatát is.

de most komolyan én hajlandó vagyok elfogadni értelmes ész érvek alapján a te álláspontodat is. tudnál statisztikát küldeni mennyi baleset történt azért mert hangos zene szólt a kocsiban? mert így eléggé "dögöljön meg a szomszéd lova is" szaga van a dolognak.

JPETI01 2008.06.11. 13:13:01

Ennek a postnak az írója egy igazi arrogáns f@szkalap akinek nem sikerült az élet.
Biztos, vagyok benne, hogy emberünknek az értékítéletével óriási problémák vannak!
Az autó az magántulajdon! Bárki azt csinálhat az autójával amit akar és persze azt ami jogszabályba nem ütközik!
Hangos zene, étkezés, telefonálás, gps, gyermek a hátsó ülésen, fólia sz ablakon ezek mind előfordulnak a vezetés közben a többségnél!

Ezt mind szabályozni kellene nemdebár?

Sokan írták és igazuk van!: a megoldás az inteligencia megfelelő mértékre való emelése az embereknél!

Többek között a post írójánál is.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.11. 13:15:33

azért leszünk szánalmasak mert mindíg olyan dolgokkal foglalkozik a magyar amivel nem kéne.

most pl a hifi. nem azzal van a baj hogy gyalogosokat basznak el a zebrán, meg bicajosokat gyúrnak el, meg motorosokat, mert nem figyelnek az emberek vezetés közben, hanem azzal van a baja hogy van hifi a kocsiban. ez a beszarás. és ez a szánalmas.

Úrvezetőknek 2008.06.11. 13:16:28

Nos ahogy olvastam ezt a postot és a kommenteket, látom hál Istennek minden hétvégi kocasofőr ráugrott, mint gyöngytyúk a takonyra. Nemtudom ki ült már itt rendesebb autókban ( gondoljunk csak simán egy normál középkategóriás nem mehadzso vagy bömös autóra ), de alapjában ezekben olyan zajvédelem van, hogy kedves közlekedő társainkat csak a lehúzott ablaknál halljuk. Mert városi kocogós tempóban se szélzaj, se motorzaj, se kerégzúgás nem jön át, nemhogy a forgalom. Ismétlem nem 10 millió feletti autókról beszélek. A másik. Jómagam, motoros lévén örülök, ha meghallanak, meglátnak az autósok tehát van érdekem ebben a témában, de sajnos az érvekkel nem tudok egyet érteni. Amikor egy autó alapjában véve olyan csendes, hogy rádió nélkül sem hallod akkor mit számít, hogy milyen hangosan szól bent a zene? A motorról már nem is beszélve, hogy ott a saját menetzajomtól már csak akkor venném észre az autóst amikor már rég késő. Konklúzió: a közlekedéshez szem kell és ész! Vagy ha annyira hallani akarsz vegyél kabriót.

Manyizga (törölt) 2008.06.11. 13:27:45

Kedves tiltás ellenesek! Igazatok van, nem megoldás a tiltás. Önmagában.
Viszont nálunk MINDENT azzal akarnak megoldani:

- álljon meg/lassítson 30-ra az autós gyalogos-átkelőhely előtt, ha van gyalogos, ha nincs!
- lassítson le "már félórával" a vasúti átjáró előtt, ha belátható, ha nem, ha jön a vonat, ha nem.
- nemtom, a késeket nem akarják betiltani? Minden napra jut egy késeléses hír...

Csak, tudjátok, ez a nagy tiltósdi egy dolgot próbál leplezni: a valódi visszatartó erő hiányát. Mivel a tiltás önmagában semmit nem ér, ha a szabályt megszegő jó eséllyel megússza a büntetést. Viszont a gyorshajtáson kívül, mivel mással foglalkoznak a rendőrök, ami szintén szabálytalan vagy balesetveszélyes? (járdán parkolás, gyalogos elsőbbségének meg nem adása, stb.) SEMMIVEL. Mert az több melóval járna.

Milyen akciót tartanak ma a rendőrök? Az első rendszámtábal nélkül közlekedőkre vadásznak. LOL. Mert azok a galádok megúszhatnák - a rendőröknek gyk. nulla munkával járó - gyorshajtási bírságokat. A csúnyák! Nem ám a gyalogosok biztonságára hirdetnek akciót... áááhh... nem.

Na ezért van tiltás mindenre. Mert az a legolcsóbb, és az egész társadalmunk arra épül, hogy valamitől rettegjen a polgár. Csak mivel a rettegés fenntartása nehezen megy (lásd előző bek.), ezért újabb és újabb tiltásokkal kell sokkolni, hogy fenn legyen tartva a rettegésszint.
;)

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.06.11. 13:28:09

Látni és látszani.
De fölösleges volt.

Desert 2008.06.11. 13:32:07

Reggie-nél a pont: vezetek.blog.hu/2008/06/11/nyomorekok_vagyunk#c2472522

A post pont annyira életszerű, mint a fenti vicces példák. Ész kell ide, nem tiltás. Senki nem tilthatja meg, hogy 1000w-os cucc legyen a kocsiban és azt a pusztában (vagy a saját garázsodban) teljesen hangerően üvöltesd.

Amúgy meg lássunk már egy statisztikát, hány balesetet okoztak a mélyládás zenebömböltetők százalékosan... Nem hiszem, hogy kimutatható lenne, szóval felesleges ezen pörögni, mert tucatnyi, ezerszer veszélyesebb idiótaságok vannak az utakon és a fejekben. (nekem se mélyládám, se erősitőm, csak a gyári cucc)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 13:34:30

"Bélabácsi 2008.06.11. 13:05:02
Bonifác, te biztos valami lepusztult teknót vagy magyar stranddiszkót hallgató egyszerü lélek vagy..."

Kurvára utálom a teknót. A másikról asse tudom mijaz.
Ez nem jött be.

Mike36 2008.06.11. 13:36:30

A felhúzott ablakokat is tiltsuk be, szinte alig hallaasz kintről valamit
éppen ezért a hangszigetelést is tiltsuk be

stellaz 2008.06.11. 13:37:42

ezt a napszemüveg témát nem értem, nekem sikerütl megjegyeznem, hogy alul van a zöld, felül a piros, középen pedig a sárga. Vagy ez csak nekem ilyen egyszerű?

Amúgy rossz a probléma felvetése. Nem azt kell betiltani, hogy beépíthess utólag valamit, hanem azt, hogy túl hangosan hallgasd.

Ilyen erővel be lehetne tiltani a kocsi oldalablakát is, mert felhúzva az is levesz a zajokból elég sokat.

Feri 2008.06.11. 13:39:30

A gyári hangcuccok általában elég gyenge minőségűek, beszélgetős műsorokra még csak-csak jók, de zenehallgatásra sajnos alkalmatlanok. Ha már szedtél szét ilyet, láthatod, hogy gyakorlatilag hulladék kategória. Kocsi nélkül soha nem tudnának ilyet eladni.
Én nem a hangerő, hanem a hangminőség miatt építtettem be jobb autóhifit.
Most akkor szereltessem vissza a nyávogós, torzítós, brummogós, elkent hangú, egyenetlen frekvenciamenetű, dinamikátlan, hosszabb távon már fárasztóvá váló kacatot a Te kedvedért? Meg vegyem elő a régi kazettáimat? Beteg egy gondolat...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 13:39:53

"JPETI01 2008.06.11. 13:13:01
Ennek a postnak az írója egy igazi arrogáns f@szkalap akinek nem sikerült az élet.Biztos, vagyok benne, hogy emberünknek az értékítéletével óriási problémák vannak! Az autó az magántulajdon! Bárki azt csinálhat az autójával amit akar és persze azt ami jogszabályba nem ütközik! Hangos zene, étkezés, telefonálás, gps, gyermek a hátsó ülésen, fólia sz ablakon ezek mind előfordulnak a vezetés közben a többségnél!"
Ezt mind szabályozni kellene nemdebár?
Sokan írták és igazuk van!: a megoldás az inteligencia megfelelő mértékre való emelése az embereknél!"

Jpeti01: Azt sem tudod, mi az hogy arrogáns. De biztos, vagy benne? Sőt, jobban tudsz mindent, nemcsak nálam, bárkinél. Hát persze. Mindenki azt csinál, amit akar, mi? A telefonálás, és a fólia szerinted nem szabályozott? És ha előfordul a többségnél, akkor már szabad is, ugye?

És ne magyarázz inteLLigenciáról, ha leírni sem tudod.

Mike36 2008.06.11. 13:45:17

Úrvezetőknek

talán ha olvastál volna, apont irtam, hogy drégébb kocsiban olyan zajszigetelés van, hogy csend van bennt, autópályán is

szal ne verd itt a nyálad, msá is ült már 10-20 milkós autókban

Csabi 2008.06.11. 13:48:17

Kedves Postíró!
Te egy idióta vagy. Szerinted pl. egy Coupe 330i BMW 12 hangszórós _GYÁRI_ hangrendszere mennyire tud hangosan szólni? Eléggé. Ez nem az utólagos beszerelhetőségen múlik, igenis az embereket kellene nevelni, ha el akarsz érni valamit.
Tényleg, az miért nem zavar - ha már itt tartunk-, hogy a a magyarországi forgalmazás alatt álló autók 100%-a képes átlépni a max. sebességhatárt ami egyértelműen szabálysértés? Tilcsukbe!! Mondjuk már meg a mercedesnek, hogy milyen hifit tehet az autóiba, milyen motort stb. ha a híres nevezetes Magyaroszágon akarják forgalmazni törvénysértésre alkalmas eszközeiket... Úgysincs még elég szabály...

Csabi

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 13:49:57

" bela 2008.06.11. 11:52:24
Jó ötlet. A napszemüveget is tiltsuk be. Meg aki a kocsin kivülre dobálja a csikkeket. Meg lehetne 3 féle autó egy a szegényebbeknek egy a gazdagabbaknak egy a még gazdagabbaknak. Minek az a sokféleség. Mindent lehet csak ésszel. "

béla: Egy értelmes ötleted azért van. Aki a kocsin kívül dobálja a csikkeket.. Bár azt nem betiltani kell, hanem eltörni az ujjait, egyesével. Már a Trabiban is volt hamutartó, rohadjon meg, aki kidobálja a bűzös szemetét.

agasgsad 2008.06.11. 13:58:32

meg azért kíváncsi lennék, hogy tudnak vezetni azok, akik szerint ezek a dolgok zavaróak..

storyline :) 2008.06.11. 14:01:39

"agasgsad 2008.06.11. 13:58:32
meg azért kíváncsi lennék, hogy tudnak vezetni azok, akik szerint ezek a dolgok zavaróak.. "

Csak az a biztos, hogy pont úgy ezzel, mint e nélkül :D

Desert 2008.06.11. 14:03:26

egyébként a légkondit is tiltsuk be. ha túl hidegre állitod megfázol és tüsszenteni fogsz, borzasztóan balesetveszélyes. Ill szabjuk meg a gyártóknak, hogy 25 foknál hűvösebbet levegőt ne tudjon fújni. A rendőröket pedig szereljük fel kalibrált hőmérőkkel, igazoltatásnál mérjék meg a belső hőmérsékletet és ha 25 foknál alacsonyabb, akkor birságoljanak illegális klimahasználatért.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 14:04:01

"Csabi 2008.06.11. 13:48:17
Kedves Postíró!
Te egy idióta vagy. Szerinted pl. egy Coupe 330i BMW 12 hangszórós _GYÁRI_ hangrendszere mennyire tud hangosan szólni? Eléggé. Ez nem az utólagos beszerelhetőségen múlik, igenis az embereket kellene nevelni, ha el akarsz érni valamit.
Tényleg, az miért nem zavar - ha már itt tartunk-, hogy a a magyarországi forgalmazás alatt álló autók 100%-a képes átlépni a max. sebességhatárt ami egyértelműen szabálysértés? Tilcsukbe!! Mondjuk már meg a mercedesnek, hogy milyen hifit tehet az autóiba, milyen motort stb. ha a híres nevezetes Magyaroszágon akarják forgalmazni törvénysértésre alkalmas eszközeiket... Úgysincs még elég szabály..."

Kedves Csabi! Te meg egy Csabi vagy, és te sem tudsz olvasni. De már kezdek hozzászokni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 14:05:20

"agasgsad 2008.06.11. 13:58:32
meg azért kíváncsi lennék, hogy tudnak vezetni azok, akik szerint ezek a dolgok zavaróak.. "

Jobban, mint azok, akik szarnak mindenre. De az utóbbi a terjedő hozzáállás kis hazánkban, sebaj.

Csabi 2008.06.11. 14:09:15

bonifac: most megsértődtél... :)

1977ex 2008.06.11. 14:14:17

ezek szerint akiknek utólag beszerelt technika van a kocsijában azok szarnak mindenre????

storyline :) 2008.06.11. 14:17:20

"Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.06.11. 12:15:26
...
Miért nem nézett hátra/tükörbe? Mert a TUCC-TUCC-ra figyelt. "

Legyen szíves valaki, és magyarázza el nekem a kapcsolatot a tuccer és a tükörbe nézés között!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 14:24:33

"1977ex 2008.06.11. 14:14:17
ezek szerint akiknek utólag beszerelt technika van a kocsijában azok szarnak mindenre???? "

Ha feltétlenül abszolút általánosítani akarunk, akkor igen. Nemcsak ők, de ők aztán nagyon. ;-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.06.11. 14:27:24

A kidobált még működésben lévő cigarettavégnek van egy - a szemetelésen kívül - másik apró veszélye. Mégpedig ha ügyesen sikerül kipöccinteni, akkor a másik autó nyitott oldalablakán behuppan a hátsó ülésre és ott elkezdi áldásos tevékenységét. De saját járgányát is kigyújthatja a dohányzó, ha a hátsó ablaka le van tekerve.

Én nem tartok semmit ami a középső tükrön lóbálódna, mivel a külvilágban is van elég mozgó dolog amire nem árt odafigyelni.... :)

Pár érdekes lifegő/izgő mozgó cucc:

indafoto.hu/mityu/image/528057-f7c15e50/22603

indafoto.hu/mityu/image/529281-c9edff9d/22603

indafoto.hu/mityu/image/950979-0231520a/22603

w a s d 2008.06.11. 14:35:22

bonifac · vezetek.blog.hu/ 2008.06.11. 14:05:20
"agasgsad 2008.06.11. 13:58:32
meg azért kíváncsi lennék, hogy tudnak vezetni azok, akik szerint ezek a dolgok zavaróak.. "

Jobban, mint azok, akik szarnak mindenre. De az utóbbi a terjedő hozzáállás kis hazánkban, sebaj.

És ha valaki csak arra szarik, hogy valakit zavar, hogy ő hangosan hallgatja a zenét a kocsiban? De nem hajt gyorsabban a megengedettnél. Megadja másoknak (gyalogosnak, biciklisnek, robogósnak is) az elsőbbséget. Nem megy át a piroson, de ha zöldre vált a lámpa, normális tempóban elindul, hogy mások is átférjenek a zöldön. Figyeli a két szemével, jön- e pl. szirénázó mentő (esetleg fülel is, hátha meghallja, vagy bármi mást hall, ami nem illik bele a zenébe, ha kell, azt esetleg lenémítja, hogy megbizonyosodjon, mit hall). Vagyis nem szarik mindenre, csak mondjuk egy dologra, annál is biztos, hogy jobban vezet?

Én spec. nagyobb balesetet (ami nem abból állt, hogy parkolóban úgy gondoltam, elfér még ott a kocsim sarka a másik autó mellett, de azért személyi sérülés szerencsére nem volt) akkor okoztam, amikor arra izzítottam már az úton, hogy mindjárt tüzet rakunk az erdőben, és szalonnát sütünk, és tömhetem a fejem, emiatt elbambultam, és jött a kanyar...
Nem pedig, amikor a Tiësto tuccog a hangszórókból.

Fantómas 2008.06.11. 15:54:30

Ehhez annyit hozzátennék, hogy én például nem véletlenül hallgatok zenét krva hangosan , (mármint nem autóban hanem fülhallgatóval, utcán) hanem mert akkora a zaj mindenhol, hogy max hangerőnél is jobban hallom az utca zaját mint a zenét. És bizonyos mértékig önvédelemből, mert képtelen vagyok elviselni embertársaim audiális megnyilvánulásait, főleg tömegközlekedési eszközökön. És ha választhatok hogy izzadságszagú segédmunkások ordenáré gyurcsányozását, illetve nullíkújú cicababák hangos telefonbeszélgetéseit (vesszen a 0 ft-os percdíj!!!), neadjisten bulizni induló fiatalok magasröptű szóváltásait, vagy mindenféle metált muzsikát hallgatok maxhangerőn, én gondolkodás nélkül a metált választom, éspedig azért, mert tapasztalatom szerint ez a fajta zene enged át legkevesebbet a mindenfelé terjedő/terjengő mérgező emberi hangból. És magasról sarok rá hogy ki mit gondol.

w a s d 2008.06.11. 16:34:09

@bonifac:
Előadó, aki tuctuc zenét játszik, a (szerintem) némileg egyedi fajtából. Azért őt írtam, mert azt hittem, ő talán eléggé ismert ilyen jellegű előadók közül.:D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 17:43:02

metaljacket: buszon vagy vonaton, utazás közben ez teljesen érthető. Én azt nem értem, ha ugyanezt utcán gyalogolva, zebrákon átmenve, forgalom közben teszi valaki. Aztán meg elütik. Persze nem biztos, hogy ő a hibás, de ő nem halt volna meg, ha hallja a teherautót, a dudát, a fékcsikorgást...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.06.11. 17:44:11

F_: Értem, majd belehallgatok valahol. (Én, mint írtam bélabácsinak, az "ilyen jellegű" előadókat nem ismerem, minek is tenném.)
süti beállítások módosítása