Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Autót nekünk

2008.02.29. 21:12 | bonifac | 4 komment

Címkék: design

Olvasgattam a Totalcaron-on a szerkesztőség tagjainak autóválasztási technikáit, és lám, Balázs Viktor véleménye egy-az-egyben azonos az enyémmel.
"Szóval az autóvásárlási mantrámnak – első a megbízhatóság, második a praktikum, harmadik a gazdaságosság és aztán jöhet a forma..."

Mintha csak én mondtam volna. Péter Anna pedig hivatásos szingliként irkál blődségeket. Majd ha rájön, hogy férj és gyerekek is lehetnek, akkor rájön, hogy amiket ő akar, mennyire hasznavehetetlenek.

Lássuk a hozzám hasonló földhözragadtak ideális autóit.

1. Az egyes számú, családi autó. Megbízható, tágas, kényelmes utazóautó, amiben elfér a család. Felsőközepes kombi vagy egyterű, leginkább dízelmotorral. Jelöltjeim: Toyota Corolla Verso, Mazda5, Mazda6 Sportkombi.

2. Városi futkosó (flitzer, runabout). Olcsó, alacsony fenntartási költségekkel, kicsi és takarékos motorral. Valami, amit az ember nem sajnál, ha meghúzzák. A praktikum miatt inkább öt ajtóval. Az asszonynak elvinni a gyereket az oviba, de esetleg egy bevásárlás is beleférjen. Városon kívül szóba sem jöhet. Jelöltem: Chevrolet Spark*. (De ez lehet valami használt kisautó is.)

3. Az élvezeti tárgy. Célszerűtlen, ésszerűtlen, szűk, de imádnivaló és élvezetes. Ami a leginkább kellene: Daihatsu Copen. De beérem egy Mazda MX-5 Roadster Coupéval is.

Még valami? Igen, lehet egy negyedik, ami olyan mint a 3., csak használt és bütykölgethető, sőt bütykölgetésre szoruló. Én egy elsőgenerációs Toyota MR2-t szeretnék, vagy egy Peugeot 505-öt, valamelyik befecskendezős - esetleg turbós - benzinessel.



*Most talán hülyének tűnök. Erre még visszatérek egy posztban.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr11341019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2008.03.03. 12:24:27

Én a fontossági sorrend elejére tenném, hogy "akármit is, de használtan". Feltéve persze, hogy nem vagyunk kő gazdagok. Ahogy elnézem az átlag magyart, itt mindenki állati jól keres. Az utak teli vannak 3-6 millás verdákkal, amik három év alatt durván 50%-ot vesztenek értékükből, de legyen csak 40%. Egy 4 milliós autónál ez 1.6mFt, azaz - a törlesztőrészleten felül - havi 44.000Ft-ot bukunk a verdán. Ellenben, ha vettünk volna egy 3 éves verdát, ez még a fele sem lenne. Persze magasabb a szervízköltség, de ha nem húztunk bele nagyon, akkor bőven belefér.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.03.04. 12:04:47

Nekem pl. új van. De ez részben a magyar használtpiac sajátosságai miatt is történt így, 5-6 millió felett csak akkor vennék új autót, ha tényleg gond nélkül megengedhetem. Akkor miért ne? (A mostani nem volt, csak 3.)

ihatethisindapassthingy 2008.03.04. 15:38:49

bonifac, a jövedelmi viszonyaid te ismered :) Egyébként az én (használt) kocsim sem kereskedőtől van, viszont cashben megvettem. Érzelmileg én is jobban vonzódtam volna egy új kocsihoz, de a racionalitás nyert, pedig nem fájt volna nagyon a törlesztőrészlet.

titan 2010.01.29. 11:42:24

Abszolúte hasonlóképpen gondolom, főleg most, hogy friss lesz még a jogsi, biztos nem vennék új autót. A kényelem, praktikum és gazdaságosság pedig mindig is előbbre való volt, mint a forma. (Nem elhanyagolandó, de negyedleges szempont.) Kapok is miatta hideget-meleget :)
süti beállítások módosítása