Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

BKV revisited

2008.04.08. 08:59 | bonifac | 4 komment

Hát akkor közkívánatra:
Előző blogbejegyzés kivéve, na jó lezárva. Kellett nekem autók helyett ilyen baromságokról írni.

A rengeteg okos (és kevésbé okos) komment információtartalmát alapul véve, meg kell követnem a bliccelőket, és főképp a sok bliccelő kommentelőt, akik megsértődtek. Ők nem tehetnek semmiről. Az általuk okozott évi 6 milliárd forint hiány nem számít semmit, ha meglenne, sem volna jó semmire.

Fogjunk mindent a sikkasztó BKV, MÁV és Posta fejesekre, mindenről ők tehetnek.

És különben is, bliccelni jó, nehogy már fizessünk valami szolgáltatásért (még ha olyan is amilyen, a színvonal javítása más lapra tartozik). Adót fizetni is baromság a köcsög államnak, ott is csak a mutyizás megy.

Mindenki csak a saját önző érdekeit és zsebét nézi, én minek fizessek, majd fizet más. (Már megint nem tudok jobbat, tessék játékelméletet olvasni.) Kísértetiesen emlékeztet a vizitdíjra, nem?

Az igaz, hogy a nagy állami cégeket (MÁV is) "le kéne fejezni", valóban nem működnek jól, de ez még nem jelenti azt, hogy nekünk, "békaperspektívájú kisembereknek" semmi közünk semmihez, mi nem tehetünk semmiről. Csak oldja meg az állam, mi? Az is a mi pénzünkből megy, csak igazságtalanabbul, mert miért mindenki adóforintjaiból tartják fenn a BKV-t, amikor nekünk vidéki bunkóknak semmi közünk a budapesti dugóhúzáshoz?

Tartsunk népszavazást, hogy legyen ingyen a tömegközlekedés. Borítékoljam az eredményt?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr29416353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

georgorsos-paret 2008.04.08. 09:22:12

Természetesen vannak, akik nem vesznek jegyet, de viszont ebből még nem következik az, hogy ekkorra adósság, vesztesség keletkezik a BKV-nál. Nyilván felesleges kiadások is voltak. A hazai viszonyok összevetése nem szerencsés egy német helyzettel való összevetéssel, hiszen Deutschlandban az emberek több pénzt keresnek, ott már bocsánat, - jobb színvonalú a közlekedés, lásd éjszakai járatok, valamint a vasúti közlekedést. - Ha nem fizetek a jegyért, akkor nincs is jogom reklamálni, hiszen a szolgáltatásért magam is fizetek, ingyen már semmi sincs. Adok és kapok. Viszont felháboríthatja magát az utas, hogy a kifizetett bérletéért, jegyéért elégtelen szintű szolgáltatást nyűjt a közlekedési vállalat. A jegyek s bérletek árai nincsenek gyenes arányban a szolgáltatás színvonal arányával. Miért? Ez egy komplexebb probléma.

K0vasz 2008.04.08. 09:41:52

A tömegközlekedés a világon SEHOL nem nyereséges! Egyszerűen azért, mert az egységnyi bevételek (jegy, bérlet) túl kicsik ahhoz, hogy fedezzék a kiadásokat. A járművek, azok fenntartása, stb. rengeteg pénzt igényel, ellenben annyiért nem árulhatják a jegyeket, hogy ezeket a kiadásokat teljes mértékben fedezni tudják. A BKV-nál a jegyekből befolyó összeg a szükséges bevételek csupán 40%-át teszik ki, ergo ahhoz, hogy minden költség fedezve legyen, a havi bérletnek nem 8, hanem 20e-be kellene kerülnie.... nyilván ez nem járható út, hiszen akkor már mindenkinek jobban megérné a bicikli/autó. És ez nem csak nálunk van így, hanem a világon mindenhol! A maradék bevételt az államnak kell finanszíroznia. Egyébként ugyanígy működnek a közművek is, pl. az elektromos áram. Ott ugye nem nagyon van bliccelés, annyit kell fizetni, amennyit a villanyóra mutat. Mégis, az államnak rengeteg pénzzel kell támogatnia az elműt, különben vagy becsődölnének, vagy 3x-os áron kellene adniuk az áramot...

Summa summárum, ha kevesebb bliccelő lenne, akkor néhány milliárddal több lenne a bevétel, de az még mindig bőven kevés lenne ahhoz, hogy a BKV akárcsak a nullszaldó közelébe is jusson.

kis59 2008.04.08. 10:07:04

Bocs, de a konklúziód már nálam is kicsapta a biztosítékot....
A kismama, ha bliccel, csak az a pénzt takarítja meg, amit az államtól eleve nem kap meg....
Mondhatod, hogy ne vállaljon gyereket, de a nyugdíjadat ki a bánat keresi meg....
Bejöhetsz a munkahelyemre ingyen tanulni, használhatod ingyen a SAJÁT laptopomat, kölcsönadom INGYEN a saját szakkönyveimet. Jó, akkor fizesd meg a szolgáltatás árát!

kis59 2008.04.08. 10:15:01

Még hozzáfűzöm: Ha egy MÁV irodában egy kiszervezett cég kicserél 1 db villanykörtét, az 25 000 Ft-ba kerül a MÁV-nak, hallom a BKV_nál is hasonló a helyzet. Kicsit megvizsgálhatnátok a belső költségeket, ne a bliccelőkön rágódjatok.
A bliccelési arány, meg egyszerűen hazugság, kövessél csak egy-két ellenőrt
süti beállítások módosítása