Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Kettős mérce

2012.10.10. 10:10 | bonifac | 1 komment

Címkék: szeged bicikli kresz gyalog

Vagy mégsem? Esetleg nem is ugyanarról beszélünk?

Szeptemberben kényszerből tömegközlekedéssel jártam. Vagyis sokat gyalog is. És rájöttem miért panaszkodnak a járdán közlekedő biciklisekre.

Egyébként én is biciklivel járok, és szoktam muszájból járdán tekerni néha. De ez általában csak pár tíz méter, és soha nem csengetek gyalogosra, lassan és óvatosan gurulok.

De most rájöttem, hogy sokan nem ÍGY bringáznak járdán. Hanem ők csak ott mennek. Végig.
Jellemzően ötvenes asszonyok, akik bizonyára rettegnek az úttesten biciklizéstől. A legmegdöbbentőbb helyeken futottam össze velük, ők cseppet sem zavartatták magukat (bár el kell ismernem, nem is türelmetlenkedtek).

(Ilyen a Tápai utcán volt egyszer, ahol egy bunkó kopasz pasas a nőjével feljött a járdára bringával - miért, amikor forgalom sem volt az úttesten - , és ha nem lépek odébb, fellök a kormányával, mert esze ágában sem volt kitérni.)

Engem egyébként ez nem zavar, feltéve, ha tudja, hogy ő jár tilosban, lehúzódik, vár, nem akar elütni.

De azt azért tisztázzuk, hogy ÉN - és még bizonyára sokan mások - nem vagyok egy kategória velük! Én csak néha igénybe veszem a járdát (és tudom, hogy szabálytalanul). Ők viszont azon KÖZLEKEDNEK.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr474845876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.10.13. 10:46:04

Az ELSŐ bringás napomon (okt 6., addig volt használható a bérlet), rögtön majdnem elgázoltak. A Szentháromságra tekertem át az Aradi vértanúk tere felől, ahol is az SZTK Laboratórium bejárata elől elindult egy bordó négyajtós Opel Astra F, női sofőrrel. Természetesen nem nézett tükörbe. (Bent ült a család az autóban egyébként, nem egyedül volt.) Ráadásul megtévesztett, mert kitolta az orrát, aztán megállt egy pillanatra, azt hittem észrevett, megvárja míg elhaladok. (Ha nem áll meg erre a pillanatra, már ekkor fékeztem volna). De nem, a pillanatnyi megtorpanás után jött ki tovább. Így az volt a szerencsém, hogy nem jött szembe autó, a felezőig - és azon túl is - rántottam a kormányt, így még befértem időben mellé. (Ha jött volna szembe pl. egy busz, tuti, hogy az Astra csomagtartóján, tetején kenődök el, esetleg átrepülök felette.) Különböző karjelzésekkel próbáltam kimutatni fokozott nemtetszésemet (később is, amikor utolért, és megelőzött), ő lapult és nem reagált. Talán jobb is. Ajánlom neki, hogy legközelebb a 83-as busszal próbálja ki ugyanezt. Nagyon megérdemelné.
süti beállítások módosítása