Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Négysáv

2007.07.09. 15:50 | bonifac | 1 komment

Címkék: 4 es gyorshajtás

Nem tudom, másnak is feltűnt-e, hogy milyen primitív is az ember. Ha egy út négysávos, rögtön autópályán hisszük magunkat. És mindjárt nyomjuk a gázt. Érdemes figyelni a 4-esen, ami csak sima közút. Pedig 90 a megengedett, de rögtön nyomja neki a parasztja 120-140-nel.

PARADOX: Gyöngyösnél van egy pár (6-11?!) kilométeres négysávos szakasz, ami régen az M3 felvezetője volt (amikor addig ért). Ez autóút, tehát 110 a megengedett maximum. Itt bezzeg senki nem megy, a 110-120-as sebességemmel a leggyorsabbak közé szoktam számítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr5114623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2007.08.15. 20:43:31

Bevallom, hogy a 4-esen én sem szoktam 90-el menni, ha a körülmények lehetővé teszik. Szép időben, csendes forgalomnál 100-110, 4-sávos részen belső sáv 120, de mondjuk eszembe sem jutna a Fegyvernek-Kisújszállás közötti full nyomvályús szakaszon ennyivel menni, esőben dettó. Viszont, városban tartom az 50-et, tojok rá, ha valaki megelőz; rajtam ugyan ne múljon. Ugyanezen okból előzésnél kivárom a sorom, amíg nem jön szembe jó messze senki és egyenes az út, ha ez fél óráig is eltart. Egyébként is egy kis 1.2-es autót vezetek, hülye vicc vele 90 fölött dinamikusan gyorsulni. A 4-esen a leggázosabb alapművelet az előzés, biztosan te is láttál már Suzuki-sötétített üveges BMW terepjáró-Suzuki szendvicset két sávban együtt. Ehhez képest megdöbbent, hogy mennyien játszanak orosz rulettet-az én kedvenc állatfajtám a "láncelőző".

A láncelőző azonnal elkezd előzni, mihelyst valaki előtte előzésbe kezd. Akkor a legjobb, ha egyszerre 3-5 marha vág bele. Igaz, hogy a második, harmadik, negyedik és ötödik sofőr nem látja, hogy hová megy és az első autós kezébe teszi az életét, de kitartóan nyomja neki. Ilyenkor már veszem el a gázt és lábam a féken, hogy amikor az utolsót eldörgöli a szemből érkező kamion, még legyen helyem megállni. A láncelőzők egyébként pont a beláthatatlan kanyarban előzők közül kerülnek ki és sűrűn előfordulnak. Minden 100km-es szakaszon legalább 5-6 ilyen előzést látok.

Példa: megyünk szép tempósan 100km/h-val egy kocsioszlopban (8-10 kocsi), én legutolsóként. Látom, hogy minden előttem haladó elkezd sorban kikerülni lassítás nélkül valami lassan haladó járművet, egy hullámban. Már majdnem mentem velük együtt, de aztán megszólalt a vészjelző a fejemben, hogy nem látom, hogy hová mennék, így inkább a fékre léptem: nem ezen múlik a boldogságom. Az életem viszont igen, mert az utolsó előző már pár méteren belül húzta el kocsiját a szembejövő elől. Szerintem leizzadtunk kicsit mindannyian. A szembejövő nyilván az előző miatt, az előző a marhasága miatt, én meg a majdnem halálos marhaságom miatt.

A láncelőzés állati rossz vicc.
süti beállítások módosítása