Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

NYMBY

2007.07.29. 16:19 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: bicikli gyorshajtás

Marketing kurzuson tanultam, de másoknak máshonnan is ismerős lehet a NYMBY betűszó.

(Not In MY BackYard, azaz Ne Az Én Kertemben. Az egyik legjobb példa a megértéshez a szemétégető vagy hulladékfeldolgozó. Mindenki tudja, hogy kell, és valahol építeni kell, de ha egy településre terveznek egyet, akkor az egész falu egyként tiltakozik. Tehát kell, kell, építsenek, csak ne ide.)

Ez jutott eszembe egyes falvakon átmenet. Én lakott területen nagyon betartom a sebességkorlátozást. Na jó, ha messze a házsor, és tökegyenes az út, nem. De 60-nál akkor sem megyek többel. Én tudom, milyen az, ha főút megy keresztül a településen, és a forgalom életveszélyes. Szűkebb mellékutcákon 30-cal gurulok. Mert bármikor kijöhet/kiléphet elém egy biciklis kissrác vagy egy lassú reflexű öregember.

Ugyanakkor elég érdekes, ha én gurulok keresztül X kisvároson szabályosan, mert óvatos vagyok, és figyelek, közben meg a helyi barmok 100-zal száguldoznak. Az ő lakóhelye, őt nem érdekli? De ha az ő utcájában tennék ezt mások autóval, motorral, akkor biztos agyon akarná verni őket, mert félti a feleségét/kislányát/kisfiát. Esetleg gondoljon erre, amikor más utcájában/városában veszélyezteti az ott lakók életét.

És ha le tudtam volna fényképezni - túl gyorsan ment - feltenném ide rendszámmal azt a sötétszürke zárt Opel Combo-t, aki a múlthét szombat - 2007. július 21. - délelőttjén Szegeden a Szilléri sugárúton tépett a Bertalan híd lába felé olyan 90 km/h-val. Én a Spar-Szerencsejáték székház-nál álltam, középen a zebrán, a két járdasziget között. Ő meg gyorsított. Ilyenkor jó volna, ha lenne nálam egy régi bicikli. Bizisten kilökném elé. Ő mit szólna, ha az ő utcájában csinálnák ezt más tahók?

De ide tartozik a biciklisprobléma is. Ma reggel befelé jövet - biciklivel - beáll elém a bicikliútra szemből, előttem 10 méterrel egy picsa. És csak néz. Tudom, biciklivel úgy kell közlekedni, mintha láthatatlan lennék. És ez tényleg így van, sajnos. De ha az ő kislánya rettegne biciklire ülni a hozzá hasonlók miatt, netán elcsapnák, hogy habzana a szája...

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr60119748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása