Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Öt

2007.09.02. 17:35 | bonifac | 4 komment

Címkék: szeged tahó felezővonal tompított

A mai nap nem volt semmi. Ennyi ökröt egyszerre az úton. Sötét színű autóval kivilágítás nélkül, közveszélyesen előzők, minden, amit csak kell. Mi van, megkezdődött a tanév, és ez mindenkire kihat?
Hatvanból jöttem Szegedre, 11 körül indultam. Lássuk a nap említésre méltó történéseit.

Hatvanban még ki sem értem a városból. A 3-as és a 32-es kereszteződése olyan "autópályás", a 3-as egy felüljáró, a le- és felhajtó pedig egyirányú. Én a 3-asról mentem le Jászberény felé, a 32-esre. Egyirányú mint mondtam, de ez a szembejövő autót egyáltalán nem tűnt, hogy zavarta volna. Még jó, hogy nem gyorsabban jött, mert akkor feljebb találkozunk, a kanyarban, ahol végképp nem látom és nem számítok rá.

Hatvan után fotóztam egy érdekes táblát. Én eddig azt hittem, hogy a táblák mérete szabvány, de itt most vagy nem volt elég anyag, vagy erre csak kis szarvasok járnak.








































Nincs benne semmi csalás, az oszlophoz képest lehet viszonyítani, mert a kiegészítő tábla is kisebb a szokásosnál. a háromszög tábla oldala max. 20 cm lehet.

Ott egy normál méretű, pár kilométerrel később:



















































Jól látszik az oszlop vastagságához arányítva a tábla mérete.

A 32-esen elértem Jászberényt, majd átvágtam Farmos felé, hogy rétérjek a 311-esre Tápiószelénél. Farmos előtt értem utol azt a pótkocsis teherautót, ami két nagy szüreti, szőlővel teli konténert szállított, majd Farmos előtt megdobott egy bombával. Pontosabban egy BOMBA!-val, vagy a sofőr, vagy a mitfárere volt oly kedves, hogy az energiaitalos dobozt kivágta a jobb ablakon, amit persze a menetszél felkapott, és majdnem engem talált el. Igazán kedves.

A 311-es út (Tápiószelétől Ceglédig) érdekes egy menet. Középen van ugyan felfestés, de oldalvonal már nincs, annyira keskeny, hogy előzés közben igen figyelni kell, mert két autó elég paszentosan fér el egymás mellett. (El lehet képzelni, mi van, ha kamion jön szembe. Márpedig jön.) Na itt akart először megölni egy piros furgon. Sajnos semmire nem emlékszem belőle, mert görcsösen markoltam a kormányt, hogy nehogy az árokban kössek ki. Ugyanis úgy jött szembe - és esze ágában sem volt lehúzódni - hogy a bal kereke az én sávomban volt teljesen. Legalább 40-50 cm átlógott belőle. A mögöttem jövő BMW is anyázott rendesen, ő is félrerántotta a kormányt.

Pár kilométerrel később előzött meg egy fekete VW Golf Plus (JTC-375, ha minden igaz). 120 felett mehetett, amikor mellettem volt, átpillantottam. Egy kis szőke, négyévesforma kölök ugrált az anyósülésen, a műszerfalra támaszkodva. Biztonsági öv, gyerekülés és hasonlók sehol. Csak a sofőr apuka volt vele, aki meg nyomta neki, hadd menjen. Szegény gyerek nem tehet róla, hogy az apja egy fasz, de sajnos ő fogja meginni a levét, mert tuti nem él túl egy vészfékezést.

Ceglédre beérve, alternatív útvonalat választottam, nem a 40-es felől közelítettem meg a Kecskemétre vezető 441-es elágazását. Megyek a főúton, előttem néni biciklivel. Nekem jobbra kellett kanyarodni, de már csak kb. 30m volt a kereszteződés, őt meg nem tudtam merre megy, lassítottam, hadd menjen. A kereszteződés előtt jobboldalt a padkán állt egy fickó, aki odakiáltott a biciklis néninek. Aki erre fogta magát, fékezett egy nagyot, és leugrott a bicikliről. De nem ám lehúzódva, hátranézve, mindezt előttem pár méterrel az úton. Rádudáltam, ő meg csak nézett nagy ártatlanul. Üzenem neki, hogy legyen nekem hálás. Egy teherautó simán elkaszálta volna, vagy átment volna rajta.

A 441-esen Nagykőrös és Kecskemét között megint találkoztam a velocipédes sráccal. (Ha valakinek van egy fotója, szóljon már.) Tudjátok, az az elöl kétméteres kerekű, hátul meg pici. Ott szokott járni gyakran. Sapkaemeléssel üdvözölt minden szembejövőt.

Tessék rá vigyázni, és villantani, integetni neki! Nem mindennapi látvány.


Kecskemét belvárosának közepe, lámpák. Én a külső sávban mentem, mert később csak abból lehetett egyenesen menni. Lámpa bevált előttem sárgára, kényelmesen megállok. Nem vészfékezve, pont jól. A belső sávban ezután még ketten mentek át a piroson. Játékelmélet. Ha ő jön a keresztben közlekedő zöldön, és gyorsan indul, pont összeütközik az ilyen tahókkal, mint ő. Szóval neki lehet, de más nehogy ugyanezt csinálja.


Kecskemét után utolért egy piros Peugeot 307. (Rendszám: JCF-691, de nem 100%, a vége lehet 7 is.) Jöttek szembe, így először kedvesen "tolni" próbált, rámjött centikre, majd fékezett, majd megint rámjött. Ilyenkor sajnálom, hogy nem platós IFÁval járok, mert úgy megérdemelt volna egy satuféket, hogy szétkenődjön hátul.
Aztán elfogytak a szembejövők, mire ő úgy döntött elege van, és megy. Az, hogy egy beláthatatlan balkanyar jött, nem érdekelte. És persze jöttek szembe. Én fékeztem, lehúzódtam, a szembejövő majdnem állóra fékezett, és megmentettük ennek a köcsög tahó bunkó állatnak (is) az életét. De minek? Kívánom neki, hogy gyorsan és egyedül haljon meg, az ilyen közveszélyes parasztokra nincs szükség.
Ő biztos azt mondaná, hogy én tötymörögtem előtte. Apró probléma, hogy a megengedett maximummal (90, a gyengébbek kedvéért) mentem, tehát egy szót sem szólhat, meg sem előzhetett volna legálisan. Annyival mentem, mert ráértem, mert ott a kocsi 4,5 liter alatt fogyaszt, és mert semmi köze hozzá, mennyivel megyek, mint ahogy ő is ezt mondaná nekem az ő sebességéről.

(Erre a gyorshajtás témára még vissza fogok térni, mert nem a sebességgel van igazából a probléma.)

Kiskunfélegyházán beugrottam a TESCO-ba, ott a parkolóban egy srác egy benzinmotoros modellel gyakorolt, azt elnéztem kicsit.


Szeged. Belváros közepe, elméletben négysávos út, a szélső sáv teleparkolva. Nagy gyalogosforgalom, rakpart lezárva, valami rendezvény van. Tisza Lajos krt, az Anna fürdő előtti zebránál lassít a Suzukis, hogy átengedje a balról átkelő babakocsit toló anyukát, akivel van még egy gyerek. Hátulról Audi (KGU-537, ez tuti) kivág jobbra, pont van annyi hely a külső sávban, megelőzi az álló Suzukit, arasznyira az átkelő gyerekes anyukától. Majd vissza a belső sávba és eltép. Olyan igazi, zselés hajú, napszemüveges, ferdén ülő, 18-22 között járó suttyóbunkó volt. (Én a zebra előtt parkoltam jobbra, mögöttem még egy autó a zebráig.) Nem az Audis köcsögön múlott, hogy nem lett belőle családmészárlás. Ha a nem babakocsiban ülő gyerek mondjuk kisbiciklin ül, és előreteker.... Belegondolni is rossz.

Szóval ez tényleg meredek nap volt.

Megyek is, és iszom valami erőset. Megérdemlem. (Már nem vezetek ma.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr15155652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxi 2007.09.03. 08:05:14

Ehhez képest én viszonylag jó vagyok: 17 km-en belül csak egyszer akartak elkaszálni, a 7-es egyik kanyarjában. A rendszámát nem jegyeztem meg a kisfurgonnak, örültem, hogy időben ki tudtam térni előle. Hosszú, be nem látható kanyarban jön ezerrel, felezővonal elegánsan két kerék közé kapva, hogy könnyebb legyen tartani az irányt.

Az már csak vezetéstechnikai érdekesség, hogy az előttem haladó autós pedig rendszeresen végigfékezte a kanyarokat.

kacsa! 2007.09.04. 20:59:10

Jesszus mennyi fasz. Kész csoda hogy még élek.

cuebler 2007.09.05. 05:51:46

megragadom az alkalmat, hogy üdvözöljem az FDG-??? rendszámú grafitszürke suzuki swift tulajdonosát/vezetőjét, aki vadonatúj autóm örömét majdnem elrontotta, amikor az általam átengedett gyalogost a külső sávban a zebránál előzve majdnem elcsapta. 5 cm-en múlt. ha megtalálom, letépem az ablaktörlőit, a tükreit és a füleit is, mégha törvényt is sértek vele... remélem ő is olvassa...

temkiraly 2007.09.05. 14:11:18

Kívánom az ilyeneknek és főleg magamnak, hogy ha a közelükben vagyok és valami ilyesmit csinálnak nehogy megálljanak, mert ha kiszállnak, biztos hogy ott a helyszínen mindenki szeme láttára agyonverem őket.
süti beállítások módosítása