Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Koreai mini

2008.03.09. 21:25 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: design

http://vezetek.blog.hu/2008/02/29/autot_nekunk

Említettem a Chevrolet Spark-ot. Ami egy csúnya kis gnóm dobozka, vacak futóművel, gyengécske motorral, elavult műszaki tartalommal. Brr.

És mégis MESSZE a legnagyobb számban eladott mini a tavalyi autóeladási statisztika szerint. (Ez engem is meglepett. Az összes eladott mini kb. FELE Spark volt a 2007-es évben.)

És nekem is kéne egy második autónak. Miért? Mert kevés adót fizetek rá, mert olcsó (folyamatos kampányárak), mert kicsi, így könnyen parkolok vele, mert nem félteném (van belőle még fényezetlen lökhárítós verzió is), városban tökéletes - azon kívül eszem ágában sem volna menni vele - , ötajtós, és a csomagtere bővíthető. Relatíve megbízható, városban elég a motor ereje, és mi a túrónak lopna valaki el egy Spark-ot? (Aki pedig arra vágyik, vehet belőle automata váltósat is.)


Igazi konkurencia nincs is.

A Fiat Panda nagyon jó kis autó, de drága, és igen puritán alapfelszereltségű (az alapmodellben még hátsó ablaktörlő sincs), egy tisztességesebb felszereltségű példány ára eléri a 2,5 M Ft-ot. Egy miniért én nem adok ennyit.

A Kia Picanto árban ugyan versenytárs, de a csomagokban kínált felszereltség miatt elveszti ez előnyét. (Ha pl. utaslégzsákot akarok, a legfelső EX felszereltséggel kell megvennem.) Az új Picanto-ra pedig valami hülye rárakta a Citroen C1 első lámpáit, így az eddig baltával faragott, egyenes vonalakkal rajzolt, szögletes, de ettől egységes, felnőttesen komoly kisautó most egy szörnyű idétlenség lett.

A Hyundai Atos árban szintén ugyanott van, de már igencsak elavult típus. Minden téren.

A C1/107/Aygo hármas pedig nemcsak, hogy drága, de az én szememben nem is igazán autó. Olcsó megoldások drágán.



EDDIG.

Most itt az Opel Agila, a Totalcar szerint jó vétel. Hát, az Opel németes felszereltségi politikáját ismervén - ami olyan, mint a nálunk nem forgalmazott VW Fox-é, mindent lehet kapni, de alapáron szinte semmi nincs benne - , én nem vagyok ennyire derűlátó. Túl divatos kis autócska ez ahhoz, hogy olcsón adják. De majd kiderül.

Viszont itt az új Hyundai i10 is, az Atos utódja. Na, ebből lehet valami. Ha nem lesz drágább az Atosnál, akkor a Spark elsőségének vége. Megfelelő motorizáció, alacsony fogyasztás, négy tárcsafék, síkra hajtható hátsó ülések. Formailag kicsit régi Picanto-s, de olyan maian semmilyenül divatos. Ami egy olcsó mininél nem baj. (A divatmini teljesen más kategória, lásd pl. Fiat 500, Lancia Y. Az olcsó mininél a praktikum számít, és csak az alapmotor érdekes. Pont az ára miatt nem hozzák hozzánk a Picanto-t az 1.1 CRDi motorral.)

i10-et akarok!

(Ez nem reklám, nem fizetett sem a Hyundai, sem a Chevrolet. De ha kapok tőlük egy autót hálából, teszek fel róla fotót, ígérem. :-))

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr10360024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása