Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Tizenhetedik

2008.06.17. 12:11 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: tahó sofőr

Vasárnap üzleti ügy miatt kerültem, így újra az 5-ösön jöttem Szegedre. (Már vagy három hónapja nem jártam arra, el is felejtettem milyen.) Eseménydúsabb is volt az út, mint a Tisza másik partján szokott lenni.

Kecskemétről kifelé már tolt egy VW Golf Variant (fekete, KFZ-700), alig bírt magával, ideges is lettem, olyan közel jött, aztán a körforgalom után nyomta is mint a veszett, lámpa sehol, öv sehol. Később jött egy mocsokagresszív picsa a BMW-jében, aki simán vezetett úgy, mint egy kopasz fukszos Passatos hím.

De ez most nem Volkswagen Passat nap volt, hanem Ford Fusion. Három barom módra vezető darab is utolért. Az első családos apuka, egész família bent, előttünk kilométerekre üres az út, de azért rámjön fél méterre, majd hirtelen kirántja a kormányt balra. Apátok milyen vagányul vezet, tanuljatok gyerekek. A következőnél meg ha nem figyelek, simán belémjön. (Egy lassú teherautót értünk utol, előztem volna, de láttam, hogy ő nyomul, ha kivágok, biztos megtol, mert nem volt képes várni egy percet sem.) A harmadikat már nem tudom, összemosódik. :-)

Egy teljesen összevissza világító fehér Chrysler Neon jött mögöttem egy darabig, majd előzött, de aztán annyival ment, mint én (KKfházára ment, ott én mentem tovább). Hátra ez volt kiírva: "két vesém van, OSZT!" Az egy dolog, hogy kérdőjel kéne a végére, meg értem én, hogy ez volt akciós a viccesmatricaboltban, de ha a hülyegyereknek egy veséje volna, rájönne a különbségre.

Sándorfalva előtt ért utol egy S Merci, hangsebességhez közel, tipródott is mögöttem egy darabig, aztán megunta a falun belüli hatvanamat, megugrott, majdnem beesett az árokba, aztán bekanyarodott egy mellékutcába. Helyi barnabőrű ritkahajú suttyó volt, de attól tartok nem környezettudatosságból vette az S Mergát, hanem hogy az legyen neki, dehát csak a legolcsóbbra futott (S320 CDI). Persze, én vagyok az irigy, tudom. Meg azt is tudom, ha sok tízmillióm van elszórni autóra, naná, hogy egy doromboló V8-nál lejjebb nem adom. Dehát akinek mindegy, csak S legyen és Merci, aztán a xenont is utólag buheráltatja be, mert úgy olcsóbb...

És több, mint valószínű, hogy újra találkoztam a múltkori gennyzacskóval. Nem Compass, hanem Patriot, a tévedés érthető, de a szín stimmel, rendszám: KZH-185.

Már hazafelé sétálva Szegeden, a híd lábánál kanyarodott le egy fehér háromajtós Golf a Szillériről jobbra, index nélkül, hogy máshogy. Az a földig ültetett típus, aminek kanyarban beleér a gumi a kerékívbe, hátul lexuslámpa (szegény Lexus, perelhetne), az ülés a padlón, a gyérhajú, izompólós, vastagnyakú és -fejű fiatalember alig lát(szik) ki. Hallani sem sokat hall, dübög a tuctuc, szóval a színvonal legalább egyenletes. A jobbkanyart lassan vette, a szembejövő sávban kötve ki, de mivel épp nem jött senki, ez nem zavarta (ha jött volna, sem biztos). Közben utánakanyarodott egy piros Kia Rio (előző sportkombi), aki nem tudta mit akar a Golfos, aki hopp egyszer csak balrakanyarodott, be a Plus parkolóba, természetesen ismét az indexhasználat mellőzésével. A Kia utána, de mivel a Golf 'krúzolt' (vagy megint beleért a gumi a kerékívbe), milliméterek híján belement hátulról, már gondoltam, hogy mehetek tanúnak. (Oldalról láttam, onnan nézve össze is értek. De biztos nem, mert a Golfból biztos kiugrott volna üvölteni a majom).

Útközben végig azt számoltam, milyen sofőr nem kapcsol tompítottat országúton.
Három típus eléggé kézenfekvő, de a negyedik kicsit meglepett.
1. Suttyó, úgymond sportosan vezet, csajjal, vagy csaj nélkül, "nehogymánelássmeg".
2. Magányos nő, kormány mögül alig látszik ki, görcsösen kapaszkodik, "nemmeremelengedniakormánytmerazveszélyes".
3. Száguldó veszett furgonos, "úgyisteszívodmeghanemveszelészre".
4. Családapa vagy idősebb konszolidált úr, nem száguld, nyugodtan halad. (A nyugalom szórakozottsággal párosul?)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr29523507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása