Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Ehhez pofa kell

2011.04.05. 07:58 | bonifac | 3 komment

Címkék: szeged rendőr bicikli kresz zebra

Ezt nehéz szó nélkül hagyni.

Hogy miért?
Mert már megint rászállnak egy csoportra, és nem a megfelelő helyen kezelik a problémát.
Ha tényleg sok lett a baleset az ittas kerékpárosok miatt - ami tényleg keményen büntetendő - akkor a külvárosi kocsmák előtt kéne büntetni (de nemcsak a bicikliseket, hanem az autósokat is), és nem a Dóm téren ellenőrizni a láthatósági mellény meglétét (ezt NAGYON nem értem, a láthatósági mellény lakott területen kívül kötelező, a Dóm tér már annak számít?).


"Nincs csengő és világítás a biciklin."

Miért lehet árusítani bicikliket ezek nélkül? Valaha régen MINDEN bringára fel voltak szerelve a kötelező tartozékok. Aztán jöttek az olcsó és vacak MTB-k, az érérzékenység, és a kereskedő leszedtek róla minden felesleget, hogy olcsóbban adhassák. Csak vissza kéne állítani, hogy kötelezően csak minden tartozékkal lehessen kerékpárt árusítani. Aztán, majd aki leszedi róla, azt meg lehet büntetni. De meg kelljen vennie, ne mondhassa, hogy nem volt rajta.


"Nem szállnak le járművükről a kijelölt gyalogátkelőn."

Ésszel kéne a szabályokat kezelni, gondolkozva. Nem azért vettem elő a bringát, hogy toljam. (Majd ha az autós is kiszáll az autóból, és szépen betolja a lakó-pihenő övezetbe. Bezzeg ő begurulhat harminccal, ugye?) A szabály azért van, mert az autós egy gyalogos sebességére számít keresztben a zebrán, és nem egy gyorsan átsuhanó bringásra. De ha én lelassítok 5 km/h-ra, és lassan átcsorgok a zebrán, az miért is baj? (És pontosan ugyanez vonatkozik pl. a Kárász utcára is!) Ha leszállok és tolom, annyi a különbség, hogy több helyet foglalok el.
És ugye a KRESZ-ről ebben az esetben kiderült, hogy egy kalap szart ér, mert nem szerepel benne, hogy tolni kéne a zebrán a bringát, csak az, hogy akkor van elsőbbségem a zebrán, ha tolom a bringát. De egyes főrendőrök másképp értelmezik. Ha már értelmezés kérdése egy KRESZ szabály, az igen nagy baj. Mindenki számára abszolút világosnak és evidensnek kéne lennie.


Ha a kerékpárról le kell szállnom a zebrán, akkor babakocsival se lehessen már átmenni rajta. Hiszen az is azonos kategória, annyiszor tolják boldogan a kerékpárúton a cseppet sem felelőtlen szülők, biztos azért mert négy vagy több kereke is van (bár akkor nem az úton kéne vele menni?!). Nekem ezért is van csengőm, hogy rájuk tudjak csengetni.


Az egész razziával az a baj, hogy:

1. A KRESZ idevonatkozó részei rettenetesen elavultak. Újra kéne írni. De nem, csak tákoljuk, foltozzuk. (Sőt az egészet, mert a KRESZ szabályait baj, ha értelmezni kell.)

2. Az egyéb törvényi háttért is rendezni kéne. (Megtiltani a kötelező tartozékok nélküli kerékpárok árusítását.)

3. A rendőröknek rugalmasabban kéne kezelni a szabálytalanságokat. Aki öttel gurul a járdán, de csak azért mert nem akar meghalni a kamionok között, azt simán el lehet nézni, csak egy kis józan ész, és racionalitás kell, hogy belássák, miért.

4. Ha egyszer sok az autó, kevés a parkolóhely, szennyezett a levegő, drága a benzin, akkor nem kéne elvenni az emberek kedvét a kerékpározástól. A Bertalan híd északi járdáját (azért azt, mert az a hosszabb, a gyalogosoknak kevesebbet kelljen gyalogolni; és ennek van kerékpárút folytatása mindkét parton) már régen kerékpárúttá kellett volna nyilvánítani, a gyalogosforgalomtól aztán nyugodtan. Érdekes, a Belvárosi hídon ezt meg lehetett csinálni. (Nem mintha ott betartanák.)

5. Razzia? Miért kell mindig rászállni valakire? A rendőrnek az volna a dolga, hogy kint van szolgálatban, és ha szabálytalanságot lát, büntet, figyelmeztet, stb. Tilosban parkoló autóst, kerékpárúton egymás mellett sétáló gyalogosokat, sötétben kivilágítatlan kerékpárost egyaránt. Megkülönböztetés és válogatás nélkül.
 



Érdekes egyébként, hogy nekem tolni kéne át a bringát a Bertalan hídon a járdán (kb. másfél kilométer, akkor minek vettem elő a biciklit), vagy lehetek öngyilkos a balkáni kamionosok között, akik nyolcvannal tépnek át a városon, leszorítanak bárhol. Azok a kamionok, amelyek a rendőrkapitányság épülete előtt kanyarodnak bele állandó jelleggel  a pirosba, majd szintén a rendőrkapitányság előtt követnek el egyéb változatos szabálysértéseket BÜNTETLENÜL. De ha én miattuk a járdán biciklizést választom, engem bezzeg megbüntetnek. Csak nekem tűnik ez felettébb igazságtalannak?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr522800885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jóskapista 2011.08.19. 11:15:10

Ami azt illeti csengő meg prizma mint kötelező tartozék az teljesen hülyeség. (Vagy ezt is kezeljék rugalmasan és ne kérjék számon a versenybiciklistől is!) Ha nekem valaki útban van rá tudok kiáltani háromszor olyan hangosan is, mint egy csengő - bár általában inkább csak normál hangerőn megkérmem, hogy engedjen el.
Ami a lámpát illeti, hogy kötelező, az rendben van, de 1.) azzal együtt legföljebb úgy lehetne árúsítani kerékpárt, hogy kötelező venni hozzá valamilyet (a dinamó már régen elavult elemeset meg hadd válasszak én megfelelőt), de az is irreális, mert simán előfordulhat, hogy már van a vásárlónak, pl. az előző bicikliről; 2.) azért, ha nappal ellenőriznek, nagyon remélem, hogy nem akarnak akkor is megbüntetni, ha csak a konzol van fönn, de lámpa épp nincs (mert ugye nappal minek).
A többivel egyetértek.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.08.19. 12:15:44

@Jóskapista: "csengő meg prizma mint kötelező tartozék az teljesen hülyeség"
Nem az.

"ne kérjék számon a versenybiciklistől is"
Attól függ. Ha közúton bringázok, akkor jármű vagyok, kötelező. Ha versenypályán, ott nyilvánvalóan nem. Ennyi erővel Forma-1-es autóval is akarhatnék közúton közlekedni. (Nem lehet, nincs rajta világítás, index, meg egy csomó egyéb. Pl, ami érdekes, a kerék nem lehet "szabad", kell rá sárhányó. lásd Caterham, és egyéb Super Seven replikák.)

"rá tudok kiáltani háromszor olyan hangosan is, mint egy csengő"
Elhiszem. Nekem van, hogy messzebbről kell, amikor valaki tétován csalingázik az úton, vagy kisgyerek anyukával botladozik. Olyankor már messzebbről jelzek, hogy figyeljen. Azért mégsem üvöltenék rá távolról, elég hülyén venné ki magát. Ja, és így nem kell ott mögötte szinte megállnom, hogy 'megkérjem', mert mire odaérek, már el tudok menni tőle.

"bár általában inkább csak normál hangerőn megkérmem, hogy engedjen el".
De akkor már lassítottál, talán meg is álltál.

"kötelező venni hozzá valamilyet (a dinamó már régen elavult elemeset meg hadd válasszak én megfelelőt)"
A dinamóban viszont nem merül le az elem. (És az agydinamó minden, csak nem elavult.) Hány alig pislákoló elemes villogót látok, sokat ér ám úgy a modern ledes technika...
Ha kötelező hozzá venni, akkor fel is lehet szerelve, nem nagy különbség. Azt meg szerintem egy normális boltos simán megteszi neked, hogy felrak helyette egy másikat, amit választasz (főképp, ha drágábbat veszel :-)).

"de az is irreális, mert simán előfordulhat, hogy már van a vásárlónak, pl. az előző bicikliről"
Ne mondd már, hogy az alapban feltett pár száz forintos villogó fog földhözvágni anyagilag. Majd leszeded, és felteszed a tiédet.
Az autószalonban sem szedetem ki a fényszóróizzót, és kérem vissza az árát, mert van sajátom, ami jobb, 200%-os fényerejű, ezerwattos xenonfényű csoda.

"ha nappal ellenőriznek, nagyon remélem, hogy nem akarnak akkor is megbüntetni, ha csak a konzol van fönn, de lámpa épp nincs (mert ugye nappal minek)."
Hát, rendőrje válogatja. Sajnos elméletileg fent kell lennie a lámpának is. Bár ez ordas baromság, ezt mind tudjuk, mi a fenének, ha nappal úgysem kell, én nem tudom fénykürtnek használni, mint egy autó. A normális/racionális rendőrnek elég, ha nálad van, és meg tudod mutatni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.09.09. 11:42:40

@bonifac: Módosult a KRESZ. Két fontos változás a fentieket illetően. 1. Villoghat a lámpa. 2. Fényes nappal nem kell a kerékpáron lennie a világításnak, végre rájöttek, hogy felesleges. Köszönjük. (A pontos szöveg: A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el. (54§/6. A b. pont nem változott.)
süti beállítások módosítása