Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Nyolc

2007.10.08. 14:54 | bonifac | 8 komment

Címkék: tompított

A hétvégén kb. 800 kilométert vezettem.

Jól kezdődött, mert már Szegeden, az egyetemi mélygarázsban rámparkolt egy köcsög. Az ajtót még ki tudtam nyitni, de kb. egy arasznyira csak (a másik oldalon a fal volt, mert én odaállok tükörérintésig, hogy minél több helyet hagyjak másoknak). Éppen be tudtam nyúlni kiengedni a kéziféket, és kitoltam. Közben persze próbáltam tekerni a kormányon, a kormányzár lezárt, de éppen kifértem a köcsög autójától. Aki persze a másik oldalon hagyott magának helyet kiszállni bőven. (Valami konferencia volt, Pestről jöhetett a barma, Porsche Buda rendszámkerete volt.)

Tippeket várok, hogy milyen autó volt. Már esett róla szó, és nagyon tipikus. (Semmi extrém, ezt előrebocsátom.)

Cegléden majdnem belementem egy tipikus takonysuttyóba, vitte a csaját valahová, a TESCO-nál lévő körforgalom előtt fordult ki elém, egyáltalán nem lassítva és szét sem nézve. (Fehér I-es Golf, CZW-669). Minek is?

Tápiószelén áthaladván 14 darab kerékpárossal találkoztam. EGY SEM volt kivilágítva! Este félhét és hét között történt, tehát amikor már éppen elég sötét van. Ez aztán a kollektív hülyeség! (Általánosítok, remélem vannak épeszű kerékpárral közlekedők is Tápiószelén.)

Quadokkal még jó hogy nem lehet forgalomban közlekedni, ezért is találkozhattam kettővel vasárnap kora délután a 3-as főúton, valahol Kápolna után, akik vígan előzgették az autókat. Hm.


A hétvégi vezetés egyébként a fény és sötétség jegyében telt. Régen láttam ennyi rosszul beállított tompított fényszórót (az égbe világít, és amikor rávillogok, akkor még felháborodik), vakító utólagosan berhált szar xenont, ok nélkül ködlámpával és pofátlanul reflektorral közlekedőt.

És még valami, amit újra meg kéne tanulni: Álló autónál tilos a tompított fényszóró használata! Helyzetjelzőt lehet. Ritka idegesítő, amikor megáll az út szélén, messziről meg nem merek előzni, mert azt hiszem szembejövő, aztán kiderül, hogy csak álldogál ott az istenbarma. Senki nem járt ebben az országban KRESZ tanfolyamra? Szinte alig valaki kapcsolja le helyzetjelzőig. (Aki meg fél, hogy az nem elég, és belemegy valaki, kapcsolja be a vészvillogót.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr30190160

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: this post 2018.03.06. 01:27:14

Mestre Bimba rádiója - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.08. 15:49:01

Első tippnek nem rossz! Nem az, de nincs messze a valóságtól. (Több jellemzője is jellegzetes egyébként, nemcsak a márka.)

Maxi 2007.10.08. 22:06:52

Csak a szőrözés és a pontosítás kedvéért: álló autón egyetlen esetben szabad a tompítottat használni: erős ködben/sűrű hóesésben.
Amúgy tökéletesen igazad van. Legjobban az autópályán ködfényszórózókat szoktam imádni. Ja, és múltkor a városban jött utánam egy kisfurgon, kora este, reflektorral. Amikor a piros lámpánál mellém ért, átszóltam a sofőrnek, aki kikérte magának, hogy ő nem refizik. Mondtam, hogy márpedig akkor is rohadtul vakít. Érdekes módon pár méter múlva már nem virított annyira... (ciki lett volna azt mondania, hogy sorry, véletlenül megnyomtam a kart és kösz, hogy szóltál???)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.11. 13:03:56

Senkit nem érdekel az autó? Akkor megmondom.

vibi 2007.10.11. 13:36:05

Ódi!!! Csak az lehetett! :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.11. 13:44:58

Nem, de a kategória már megvan.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.12. 10:53:08

Na jó: fekete VW Passat kombi. És azt ugyan nem néztem, de fogadni mernék, hogy 2.0 TDI.
süti beállítások módosítása