Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Tizenegy

2007.11.19. 12:12 | bonifac | Szólj hozzá!

Címkék: bicikli tompított

Pénteken szokatlanul későn indultam Hatvanba, illetve vasárnap este onnan vissza Szegedre. Talán ezért is elég kevés autó volt az utakon - hó nem volt, valami pára volt a levegőben, APRÓ ködfoltokkal tarkítva - elég nyugodtan mentem. De azért pár dolgot csak láttam.

Még Hatvan szép városában piros lámpa előtt kb. 20 méterrel, megállni tilos tábla után kocsi megáll, 10-20 mp-re, havert felvesz/kirak, aztán indul, és piros lámpán jobbra be, közben útban lévő gyalogosokat majdnem el. Autó típusa: sötét VW Passat.

Hatvan és Jászberény között meg majdnem hülyét kaptam a tulajdonképpen ok nélkül 60-70-nel szenvedő - forgalom nem volt, ismétlem, köd sem, esett az eső, és kicsit párás volt, én gond nélkül mentem 85-90-nel - csigákkal, először egy Thalia, aztán egy Clio, meg még volt egy később, az talán már nem Renault volt. Az út kanyarog, előzni nem egyszerű, a pára miatt nem látni elég messzire. Illetve látnék, ha az előttem menő csiga volna szíves felkapcsolni a reflektort. Én mindig fel szoktam - már ha nem jönnek szembe persze - ha valaki előzne, hogy lássa az út vonalvezetését. Csak nekem jut eszembe, hogy rendes legyek, és biztonságban megelőzhessen?

Nagykőrösön jó nagy baleset volt egy forgalmas - lámpa nélküli - kereszteződésben. Egy Toyota kisbusz és egy Peugeot Partner (vagy Citroen Berlingo), de mindketten egyirányba álltak, a Toyota félig a sarokház falában, pedig még járda és gyep is volt addig. a mentőautó villogott mellettük. Ránézésre simán a szokásos hármas okot mondanám.
1. Gyorshajtás. Biztos nem 50-nel mentek, akkor nem így álltak volna meg.
2. Elsőbbség meg nem adása. Szerintem a Peugeot jött ki a főbb úton haladó Toyota elé (illetve oldalába), és vagy előbbi jött sokkal gyorsabban, vagy utóbbi. Ja, ha a Toyota nem főbb úton lett volna, a jobbkézszabály miatt akkor is neki lett volna elsőbbsége.
3. Út- és látási viszonyoknak nem megfelelő sebesség. Sötét volt, párás, az úton nyálka. Valamennyire biztos csúszott is.

És még ennyi barmot ködlámpával! Köd nem volt, helyenként apró ködfoltok, nekem nincs ködlámpám, de nem igazán kellett miatta lassítani, viszont a levegőben lévő pára és eső miatt a fényszóró is karácsonyfaként ragyogott (komolyan, glóriája volt minden szembejövőnek), így el lehet képzelni, hogy a ködfényszóró mennyire idegesítő volt.

Újabban egyre több biciklist látok elöl (is) piros színű villogóval. Ökör. Az nem jut eszébe, hogy ha ő jön felém pirosan villogva, én viszont azt hiszem, hogy távolodik, akkor meglepetésszerűen és és jóval nagyobb sebességkülönbséggel fogunk "összetalálkozni"? És, amit mindegyiktől megkérdeznék: Mondja, a piros villogó olcsóbb, mint a fehér? És - ha netán igen, amit kétlek - mennyivel, mert akkor annyit ér az élete...

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr79234075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása