Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Mit nem tudunk: indexelni

2008.01.30. 14:12 | bonifac | 5 komment

Címkék: villogás

Nem használjuk, akkor sem ha kéne, és akkor sem, ha nem muszáj volna, pedig fontos információkat közvetítene a többi közlekedő felé.

Először indexelni, aztán fékezni! Így a mögöttünk jövő tudja, miért fékezünk, ráadásul az indexelés láttán felkészülhet a lassításunkra.

De akár egy hipermarket parkolóhelyéről kitolatáskor sem árt az index, a mögöttünk mozgó autó látja, hogy melyik irányba akarunk tolatni.

És persze a körforgalmat már mondani sem kéne. Hadd ne álljon már meg az a szerencsétlen, aki be akar jönni, mert nem tudja hol megyünk ki.

Előzéskor szintén fontos, hogy IDŐBEN jelezzük a szándékot.


Ha pedig éjjel megállunk az út szélén/mellett a sötét éjszakában, akkor pedig - azon kívül, hogy a tompítottat lekapcsoljuk (merthogy ez utóbbi ugye kötelező) - javasolt a vészvillogó használata. Ugyanis egy hátsó helyzetjelzőből még nem derül ki, hogy állunk, aztán majd megdöbben a közeledő autós, hogy milyen gyorsan "utolért", netán vészfékez, megcsúszik, belénkrohan. A vészvillogó eleve figyelemfelkeltőbb, lassításra ösztönöz, és sejthető, hogy állunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr19296907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxi 2008.01.31. 13:15:25

Ez megint off lesz (legalábbis ehhez a bejegyzéshez), de most nincs kedvem előkeresni a biztonsági öves postot.

Hír a lánglovagok.hu oldalról:
"Meghalt annak a személygépkocsinak a sofőrje, mely fának csapódott és felborult szerdán este az M5-ös autópályán. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság, valamint a dabasi tűzoltóság tájékoztatása szerint a Kecskemét felől Budapest irányába tartó Ford Focus az inárcsi lehajtó és az ócsai lehajtó között, a 34-es kilométernél a jobb oldali árokba hajtott, nekiütközött a szalagkorlátnak, a segélykérő oszlopnak, és két fának is nekicsapódott. Az autó végül felborult és fejtetőn állt meg. A Focus sofőrje kirepült a kocsiból. A 39 éves férfi a helyszínen életét vesztette."

A férfit Selmeczi Rolandnak hívták. Egyetlen (elmaradt) mozdulaton múlt az élete: nem kötötte be az övet. Nyilván nem úszta volna meg karcolás nélkül, de szinte biztosra veszem, hogy élve szedik ki a kocsiból. :o(

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.01.31. 17:41:59

Itt van: vezetek.blog.hu/2007/09/06/link_6

Átraktam oda is.

Miért mindig a Dr. House szinkronhangjai halnak meg?

Maxi 2008.01.31. 20:36:30

Köszi!
Nem tudom, miért van így. Mondjuk Szakácsiról két dolgot lehetett azért tudni (túl azon, hogy zseniális színész): meglehetősen "intenzív" életet élt, aminek következménye lett a meglehetősen hosszúra nyúlt betegsége. A legtöbb halál értelmetlen, de Selmeczi Roland halála különösen értelmetlen volt. Főleg, hogy ő maga nyilatkozta, hogy túlhajszolt, és volt már rá eset, hogy elaludt a volán mögött, szerencsére csak egy piros lámpánál állva.
Rettenetesen sajnálom, mint embert, ugyanakkor dühít, amikor az emberi butaság/felelőtlenség ilyen mértékével találkozom. :o(

Maxi 2008.01.31. 20:49:02

(Ezzel az erővel egyébként mondhatnánk azt is, hogy miért mindig a Kútfejek c. film szereplői halnak meg?... )

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.02.04. 12:59:05

(Mondhatnánk. De a Kútfejek egy elég felejthető alkotás. SAJNOS láttam, csak az agysejtjeimet pazaroltam. Csak Ullmann Mónika "domborított" :-), Kaszás Attila elég idegesítő volt (a szerep miatt is lehetett), Gesztesit mondanám még a legjobbnak, Fenyő Iván hihetetlen tenyérbemászó, műmájer, megjátszott, szar alakítását meg ki is lehetne vágni, csak jobb lenne az egész - egyébként vacak - film.)
süti beállítások módosítása