Az valahogy nem hangzik el sehol, hogy a járatritkításban mennyire ludasak a bliccelők. Pedig nem kicsit.
Aki bliccel, amiatt bevételtől esik el a BKV. Veszteséges lesz. Mit tehet? Árat emel, vagy az állam pumpálja bele tovább a pénzt. Ha árat emel, a fizető utasok morognak, és ők is bliccelni kezdenek vagy autóba ülnek át, további veszteség.
Az állam érthető módon megunja a pénzelést, ekkor jön ez. Járatritkítás. Muszáj.
Ha mindenki venne jegyet/bérletet, nem kéne annyi ellenőr, már ott lehet spórolni, aztán pedig lehetnének újabb, tisztább buszok, később alacsonyabb jegyárak a bevételből.
Nem kell sok ész hozzá. Így tessék okolni a BKV-t a járatritkításért meg a sztrájkért.
Update: Érdekes, ha irkálok itt hülyeségeket, csak aktuális legyen, meg bulvár, a Zindex rögtön kiteszi címlapra, és már én sem győzöm olvasni a kommenteket.
Nem baj, eddig jó. Az azért szimpatikus, hogy senki nem anyázott eddig, és örülnék, ha így is maradna. Bármit lehet írni, csak kulturáltan. A nem ilyen, és értelmetlen hozzászólásokat ki fogom szedni. Köszönöm.
UPDATE 2. Ha akarod, olvasd végig a kommenteket. Megéri. Folytatás itt: http://vezetek.blog.hu/2008/04/08/bkv_revisited
BKV
2008.04.07. 14:14 | bonifac | 74 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr81414439
wattafilling 2008.04.07. 15:41:47
... hát nem is tudom.
Értem a bliccelők egy részét, ha meg nem is értem. De azért azt is számold ki, mibe fáj (oda-vissza) egy gyesen lévő kismamának (~25e Ft, netto), ha az orvos berendeli - mondjuk a Heim Pál-ba a gyereket valami vizsgálatra, ő meg éppenséggel Tétényben, vagy Óbudán lakik!
Azt hiszem, a közösségi közlekedés egyszerűen nem lehet nem veszteséges, ezért kár az utazókat bűnre és büntetésre kárhoztatni!
Értem a bliccelők egy részét, ha meg nem is értem. De azért azt is számold ki, mibe fáj (oda-vissza) egy gyesen lévő kismamának (~25e Ft, netto), ha az orvos berendeli - mondjuk a Heim Pál-ba a gyereket valami vizsgálatra, ő meg éppenséggel Tétényben, vagy Óbudán lakik!
Azt hiszem, a közösségi közlekedés egyszerűen nem lehet nem veszteséges, ezért kár az utazókat bűnre és büntetésre kárhoztatni!
koklerk 2008.04.07. 20:57:31
meg szerencse,hogy a bkv nem kolt milliardokat szakertokre es tanacsado cegekre, ill nincs sok mutyi szerzodes tarsolyban..mert ugye ezek a milliardok megterulo koltsegek :P
mielott valaki belekezdene,minden honapban berletet veszek.a blicceloknek is megvan a felelosege,de ne kenjunk mar rajuk mindent.
mielott valaki belekezdene,minden honapban berletet veszek.a blicceloknek is megvan a felelosege,de ne kenjunk mar rajuk mindent.
Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.07. 20:58:12
Az valahogy sose hangzik el, hogy ha nem lennének irreálisan magasak a jegyárak a szolgáltatás színvonalához, valamint az átlagfizetéshez képest, akkor nem lenne ennyi bliccelő.
Bingo 2008.04.07. 20:59:39
Hát én se tudom, de necces, hogy annyiba kerül egy jegy mint pl Barcelonában, és a népek ott keresnek 3-4x ennyit. Ha kapok nettó 5 kilót, veszek bérletet ígérem :-P
Bit Rot 2008.04.07. 21:00:11
"Ha mindenki venne jegyet/bérletet, nem kéne annyi ellenőr, már ott lehet spórolni, aztán pedig lehetnének újabb, tisztább buszok, később alacsonyabb jegyárak a bevételből."
Baromság.
Az utasok a valós költség kb. 40%-át fizetik (nyugaton van ahol 30%-ot), a többit a város/állam adja, mert még így is megéri (egészség, tiszta levegő, stb.)
Baromság.
Az utasok a valós költség kb. 40%-át fizetik (nyugaton van ahol 30%-ot), a többit a város/állam adja, mert még így is megéri (egészség, tiszta levegő, stb.)
S Annyi 2008.04.07. 21:00:42
Végre eltűnne az a sok tahó paraszt ellenőr...
Rigris 2008.04.07. 21:06:50
Igenis a BKV tehet róla.
Én például naponta egyszer utazom metróval (munkahelyre odafele család együtt kocsival, visszafelé egy kocsival, többi három metróval). Emiatt a gyerekeknek van bérletük, mert a tanulóbérlet versenyképes árú, de nekem olcsóbb a gyűjtőjegy. Veszek egy tizes tömböt, mindig lyukasztok, tíz napig fizetek. Aztán 5-10 napig bliccelek, mert egyszerűen nem találok nyitvatartó jegyárusító helyet.
Az Arany J. utcánál (ott szállok fel) a bérletpénztár csak 2-ától 10-éig van nyitva, a forgalmi ügyelet inkább nem mint igen, az automata hol működik, hol nem, de gyűjtőjegyet amúgy sem ad. A Duna Plázánál (ott szállok le) nem tudom mikor van nyitva a pénztár, én még sose láttam.
Eközben mind a két megállónál (az egyik buszvégállomás, a másik forgalmas belvárosi állomás) állandóan ott a 4-4 léhűtő, koszos, ápolatlan, félig alvó ellenőr. A Plázánál általában 1 van a peronon, a többi cigarettázik valahol, legutóbb épp a dohányozni tilos tábla alatt.
Jegyet eddig egyszer kértek tőlem, pedig minden nap arra járok, és ők kábé 2-3 hónapja mindig ott vannak, csak tudnám, minek.
Ja, és persze leszállhatnék az Árpád hídnál, ott asszem folyamatosan nyitva van a pénztár. Csakhogy az utazási feltételek szerint a jegy csak folyamatos utazásra jó, ha leszállok, veszek egy jegyet, majd visszaszállok, újat kell lyukasztanom. Azt azért mégse...
A bevétel növelésének legegyszerűbb módja lenne, hogy ha kinyitnák a pénztárakat. Persze az is egy módszer, ha panaszkodnak erősen, beöltöztetnek néhány hajléktalant kék dzsekibe, meg sztrájkolnak, de más európai nagyvárosokban szerintem nem ez az út vezetett a sikerhez.
Én például naponta egyszer utazom metróval (munkahelyre odafele család együtt kocsival, visszafelé egy kocsival, többi három metróval). Emiatt a gyerekeknek van bérletük, mert a tanulóbérlet versenyképes árú, de nekem olcsóbb a gyűjtőjegy. Veszek egy tizes tömböt, mindig lyukasztok, tíz napig fizetek. Aztán 5-10 napig bliccelek, mert egyszerűen nem találok nyitvatartó jegyárusító helyet.
Az Arany J. utcánál (ott szállok fel) a bérletpénztár csak 2-ától 10-éig van nyitva, a forgalmi ügyelet inkább nem mint igen, az automata hol működik, hol nem, de gyűjtőjegyet amúgy sem ad. A Duna Plázánál (ott szállok le) nem tudom mikor van nyitva a pénztár, én még sose láttam.
Eközben mind a két megállónál (az egyik buszvégállomás, a másik forgalmas belvárosi állomás) állandóan ott a 4-4 léhűtő, koszos, ápolatlan, félig alvó ellenőr. A Plázánál általában 1 van a peronon, a többi cigarettázik valahol, legutóbb épp a dohányozni tilos tábla alatt.
Jegyet eddig egyszer kértek tőlem, pedig minden nap arra járok, és ők kábé 2-3 hónapja mindig ott vannak, csak tudnám, minek.
Ja, és persze leszállhatnék az Árpád hídnál, ott asszem folyamatosan nyitva van a pénztár. Csakhogy az utazási feltételek szerint a jegy csak folyamatos utazásra jó, ha leszállok, veszek egy jegyet, majd visszaszállok, újat kell lyukasztanom. Azt azért mégse...
A bevétel növelésének legegyszerűbb módja lenne, hogy ha kinyitnák a pénztárakat. Persze az is egy módszer, ha panaszkodnak erősen, beöltöztetnek néhány hajléktalant kék dzsekibe, meg sztrájkolnak, de más európai nagyvárosokban szerintem nem ez az út vezetett a sikerhez.
tra lala 2008.04.07. 21:06:55
Sok mindent lehetne jobban csinálni. Nem csak a bkv-nál.
A bliccelők nyilván veszteséget okoznak, de a bliccelést soha senki sem fogja tudni megszűntetni, legfeljebb csökkenteni a számukat.
Sajnos ha jó vezetője lenne a bkv-nak, akkor sem tudna sokat tenni, mert másik három embernek minimum sértené az érdekeit, és azok nem hagynák végezni a munkáját.
A bliccelők nyilván veszteséget okoznak, de a bliccelést soha senki sem fogja tudni megszűntetni, legfeljebb csökkenteni a számukat.
Sajnos ha jó vezetője lenne a bkv-nak, akkor sem tudna sokat tenni, mert másik három embernek minimum sértené az érdekeit, és azok nem hagynák végezni a munkáját.
Fekete Pestis 2008.04.07. 21:07:38
Na ja ... ha a T. pártunk És Államunk nem terhelné a béremet k.b . 5O% os effektív adókulccsal, hanem csak 25 tel, akkor a maradékból még jegyre is futná.
NyEuban nem szaraxok a 8O eurocentes jeggyel, mert azzal egy órán át lehet utazni.
NyEuban nem szaraxok a 8O eurocentes jeggyel, mert azzal egy órán át lehet utazni.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.07. 21:15:12
Nem akarok belepofázni, de ez egy demagóg hülyeség. A BKV a mutyi miatt veszteséges. Azért, mert ott csapolják meg, ahol tudják. Milliárdok mennek el olyan dolgokra, amik feleslegesek.
Ezen is gondolkodj el egy kicsit.
Ezen is gondolkodj el egy kicsit.
Prophet 2008.04.07. 21:18:38
Hehehe. Igen, a szolgáltatásért fizetnék. Ami a Nagy faluban tömegközlekedés név alatt folyik, az éppencsak konvergál az elégségeshez. De inkább a nullához. Ha 4 hónap munka után kap egy vezérigazgató 40 millió végkielégítést, akkor miről beszélünk? Az hány bliccelés is? Számoljuk csak ki, biztos van szerződőképes cég a családi/baráti körben.
joe 2008.04.07. 21:18:49
- a gép, üzemanyag ugyan annyiba kerül itthon is, mint máshol európában
- a munkabérek alacsonyabbak, de ez a ktg-k kis részét képezi
- miből legyen jóval olcsóbb a jegy, mint máshol?????
- ellenőr kultúráltabb, a helyszínen a jegyár 30szorosa a bünti, 30napon belül 50szerese, és behajtják.
mindig valaki más a hibás, csak mi magunk sosem..., vagy ha boltod van és lopnak, merthogy "irreálisan magas árat szabsz", akkor is moyolyogsz rajta???
a tömegközlekedés nem kedvtelésből jött létre, hanem hogy ne kelljen a város egyik végéből a másikba gyalogolni, aki ezt nem tudta 100évvel ezelőtt kifizetni, gyalogolt. mára "alanyi joggá" vált..., pedig nem az, úgyan olyan vállalkozás, mint ezelőtt 100 évvel, aki használni akarja, fizessen, aki nem fizet, büntessék meg, zárják ki a tömegközlekedésből.
wattafilling,
kismama fizessen járulékot, magasabb lesz a gyes, tud jegyet venni. hamár "gyereket csinálni" volt esze, akkor arra is legyen, hogy miből tartja el, neveli fel. a gyerek nem pajzs, aki mögé bújva, rá hivatkozva másoktól várjuk el boldogulásunkat!
- a munkabérek alacsonyabbak, de ez a ktg-k kis részét képezi
- miből legyen jóval olcsóbb a jegy, mint máshol?????
- ellenőr kultúráltabb, a helyszínen a jegyár 30szorosa a bünti, 30napon belül 50szerese, és behajtják.
mindig valaki más a hibás, csak mi magunk sosem..., vagy ha boltod van és lopnak, merthogy "irreálisan magas árat szabsz", akkor is moyolyogsz rajta???
a tömegközlekedés nem kedvtelésből jött létre, hanem hogy ne kelljen a város egyik végéből a másikba gyalogolni, aki ezt nem tudta 100évvel ezelőtt kifizetni, gyalogolt. mára "alanyi joggá" vált..., pedig nem az, úgyan olyan vállalkozás, mint ezelőtt 100 évvel, aki használni akarja, fizessen, aki nem fizet, büntessék meg, zárják ki a tömegközlekedésből.
wattafilling,
kismama fizessen járulékot, magasabb lesz a gyes, tud jegyet venni. hamár "gyereket csinálni" volt esze, akkor arra is legyen, hogy miből tartja el, neveli fel. a gyerek nem pajzs, aki mögé bújva, rá hivatkozva másoktól várjuk el boldogulásunkat!
Zsömi 2008.04.07. 21:19:04
Az öntudatos budapesti polgárok vasárnap estéje szokatlan elfoglaltsággal telt. Meg kellett tervezniük, hogyan tudnak a megszokott teljes kiszolgálás
(autó, BKV) nélkül helyszínt változatni. Az már kora délután egyértelművé vált, hogy a szilveszter éjszakák, uniós csatlakozási előesték és augsztus 20-ai emlékezetes tűzijátékok után ez a nap lesz a taxisok nagy napja, gyorsan pörgő taxiórák és mohó utasok....
A problémák onnan kezdődtek, hogy mindenkinek legalább egy órával korábban kellett kelnie. Ez a pesti, reggel gyűlölködő fejjel Blikket a metrón olvasó lokál patriótának önmagában is teher. Ezt követte az a gond, hogy a mai nap a szokásos átlag 5 méternél nagyobb távolságra kellett vonszolnia testét. Nem támaszkodhatott a két percente közlekedő hetes buszra vagy kék metróra. Mozogni kellett. Igen, m-o-z-o-g-n-i.
A kényszer azonban megtette hatását. Mindenki úgy érezte magát, mintha Hollandiában lenne. Az eső kitartóan és áztatóan esett. Öltönyös férfiak, jól öltözött hölgyek bebizonyították, hogy - bár a reggeli telefonkonferencia vagy sminkelés elmarad az autóban - mégis el lehet jutni AUTÓ nélkül a város egyik pontjából a másikba.
A hídakon libasorban keltek át az egymás kezét szorongató párok, nejlonzacskó-esőkabátos értelmiségi bölcsészek, holtkövér, testmozgástól teljesen elszokotott
irodisták, hirtelen a friss levegő nem ártott meg az amúgy nagy BMW-kben hurcolt gyermekeknek. A formalizált, hivatalos hivatali öltözet mellé mindenki valami kényelmes csukát rántott elő a szekrényből.
És ami megdöbbentő volt: az emberek mosolyogtak. Az autósok a magyar embertől nem megszokott nagyvonalúsággal invitáltak meg ismeretlen, elázott gyalogosokat autójukba. Nem volt értelme a reggeli lökdösődésnek az amúgy nem közlekedő villamos ajtajában, és nem volt lehetőség arra sem, hogy idős nénik
ipod-os fiatalokkal busz-ülőhelyekért harcoljanak. Az egyes tv-csatornák stábjai megdöbbenve tájékoztattak a magyar jelenségről: ma mindenki magával vitte a humorérzékét. A mai napi tárgyalásokba, megbeszélésekbe került egy kis személyes elem: mindenki el tudta mesélni a másiknak, mekkora ember feletti teljesítménnyel ért be dolgozni.
Egy biztos: az állami szerveknél a BKV-mentes nehéz napokra fizetett szabadság jár. És ez így is van rendjén.
(autó, BKV) nélkül helyszínt változatni. Az már kora délután egyértelművé vált, hogy a szilveszter éjszakák, uniós csatlakozási előesték és augsztus 20-ai emlékezetes tűzijátékok után ez a nap lesz a taxisok nagy napja, gyorsan pörgő taxiórák és mohó utasok....
A problémák onnan kezdődtek, hogy mindenkinek legalább egy órával korábban kellett kelnie. Ez a pesti, reggel gyűlölködő fejjel Blikket a metrón olvasó lokál patriótának önmagában is teher. Ezt követte az a gond, hogy a mai nap a szokásos átlag 5 méternél nagyobb távolságra kellett vonszolnia testét. Nem támaszkodhatott a két percente közlekedő hetes buszra vagy kék metróra. Mozogni kellett. Igen, m-o-z-o-g-n-i.
A kényszer azonban megtette hatását. Mindenki úgy érezte magát, mintha Hollandiában lenne. Az eső kitartóan és áztatóan esett. Öltönyös férfiak, jól öltözött hölgyek bebizonyították, hogy - bár a reggeli telefonkonferencia vagy sminkelés elmarad az autóban - mégis el lehet jutni AUTÓ nélkül a város egyik pontjából a másikba.
A hídakon libasorban keltek át az egymás kezét szorongató párok, nejlonzacskó-esőkabátos értelmiségi bölcsészek, holtkövér, testmozgástól teljesen elszokotott
irodisták, hirtelen a friss levegő nem ártott meg az amúgy nagy BMW-kben hurcolt gyermekeknek. A formalizált, hivatalos hivatali öltözet mellé mindenki valami kényelmes csukát rántott elő a szekrényből.
És ami megdöbbentő volt: az emberek mosolyogtak. Az autósok a magyar embertől nem megszokott nagyvonalúsággal invitáltak meg ismeretlen, elázott gyalogosokat autójukba. Nem volt értelme a reggeli lökdösődésnek az amúgy nem közlekedő villamos ajtajában, és nem volt lehetőség arra sem, hogy idős nénik
ipod-os fiatalokkal busz-ülőhelyekért harcoljanak. Az egyes tv-csatornák stábjai megdöbbenve tájékoztattak a magyar jelenségről: ma mindenki magával vitte a humorérzékét. A mai napi tárgyalásokba, megbeszélésekbe került egy kis személyes elem: mindenki el tudta mesélni a másiknak, mekkora ember feletti teljesítménnyel ért be dolgozni.
Egy biztos: az állami szerveknél a BKV-mentes nehéz napokra fizetett szabadság jár. És ez így is van rendjén.
Zotmund 2008.04.07. 21:23:44
Az előttem szólókhoz már csak annyit fűznék hozzá, hogy a világ minden fejlett országában veszteséges a tömegközlekedés. És ez nagyon megéri! Hogy miért?
Mert ha van egy fejlett, olcsó tömegközlekedés, akkor csökkenek a dugók, és élhetőbb lesz a város. Jobb levegő, élvezhetőbb környezet vonzza a beruházásokat. Ebből az államnak pénze van. Nem is kevés.
A másik. Az az ember aki dugóban áll, nem keres pénzt, az ideje feleslegesen ketyeg, tehát kevesebbet keres, kevesebbet adózik, kevesebbet költ (kevesebb áfa megy az államnak). Mivel a munkaidő sokszor adott, az illető pihenőidejéből megy el a dugókban ácsorgás, ezért nincs ideje sportolni, állandóan kialvatlan, megbetegszik, kiesik a munkából az állam gyógykezeli, tartja el nem kevés pénzért...
Lehet, hogy ma spóroltunk a bkv-n, de akár középtávon is megbosszulja magát ez a spórolás.
Ha mindezt kiszámonák egyszer okos közgazdászok, akkor lehet, hogy nem kéne a fizetésekhez képest irreális jegyárakat fizetnünk, és én is letehetném az autómat a város szélén.
Mert ha van egy fejlett, olcsó tömegközlekedés, akkor csökkenek a dugók, és élhetőbb lesz a város. Jobb levegő, élvezhetőbb környezet vonzza a beruházásokat. Ebből az államnak pénze van. Nem is kevés.
A másik. Az az ember aki dugóban áll, nem keres pénzt, az ideje feleslegesen ketyeg, tehát kevesebbet keres, kevesebbet adózik, kevesebbet költ (kevesebb áfa megy az államnak). Mivel a munkaidő sokszor adott, az illető pihenőidejéből megy el a dugókban ácsorgás, ezért nincs ideje sportolni, állandóan kialvatlan, megbetegszik, kiesik a munkából az állam gyógykezeli, tartja el nem kevés pénzért...
Lehet, hogy ma spóroltunk a bkv-n, de akár középtávon is megbosszulja magát ez a spórolás.
Ha mindezt kiszámonák egyszer okos közgazdászok, akkor lehet, hogy nem kéne a fizetésekhez képest irreális jegyárakat fizetnünk, és én is letehetném az autómat a város szélén.
gabest1 2008.04.07. 21:26:16
Az hogy sok a bliccelő nem lehet kifogás. Miért nem vezetik be a mágneskártyás beléptetőkapukat és első ajtós felszállás?
gabest1 2008.04.07. 21:26:56
*felszállást
meow? 2008.04.07. 21:27:15
"Ha mindenki venne jegyet/bérletet, nem kéne annyi ellenőr, már ott lehet spórolni, aztán pedig lehetnének újabb, tisztább buszok, később alacsonyabb jegyárak a bevételből."
Es a kerites is kolbaszbol lenne, ha mi, a kisemberek mindenenunket odaadnank allambacsinak, amibol ok vesznek maguknak vadiuj autokat, nyaralokat, utazgatnak, tanacsot kernek szazmilliokert, elosztogatjak a penzt egymas kozott. Tudod mit? Elmesz te a picsaba az alszent okoskodasoddal.
Es a kerites is kolbaszbol lenne, ha mi, a kisemberek mindenenunket odaadnank allambacsinak, amibol ok vesznek maguknak vadiuj autokat, nyaralokat, utazgatnak, tanacsot kernek szazmilliokert, elosztogatjak a penzt egymas kozott. Tudod mit? Elmesz te a picsaba az alszent okoskodasoddal.
Fisher 2008.04.07. 21:30:05
Zsömi, hát én nem tudom, nem sok viccelődő embert láttam. És nem voltam hajlandó 9 km-t gyalogolni, itthonról dolgoztam.
Amúgy meg a BKV vs. bliccelők. Ha tényleg csak a bliccelőkön múlik a bkv sorsa, akkor miért nincs elektronikus jegykezelő rendszer? Évek óta tervezik, de gondolom azért nem vezették be, mert akkor kiderülni, hogy mégse.
Már most le merem fogadni, hogy ha bevezetik az elektronikus jegyrendszert, akkor is úgy fogják megcsinálni, hogy könnyebb legyen kikerülni mint használni, és akkor megint lehet majd mutogatni a BKV (és mellesleg a MÁV) ősellenségére: az utasra.
Amúgy meg a BKV vs. bliccelők. Ha tényleg csak a bliccelőkön múlik a bkv sorsa, akkor miért nincs elektronikus jegykezelő rendszer? Évek óta tervezik, de gondolom azért nem vezették be, mert akkor kiderülni, hogy mégse.
Már most le merem fogadni, hogy ha bevezetik az elektronikus jegyrendszert, akkor is úgy fogják megcsinálni, hogy könnyebb legyen kikerülni mint használni, és akkor megint lehet majd mutogatni a BKV (és mellesleg a MÁV) ősellenségére: az utasra.
nyunyu 2008.04.07. 21:30:41
Ahhoz kepest, hogy nemreg BKV weboldalan kint volt tanulmany szerint evi 6mrd kart okoznak a bliccelok, BKV idei vesztesege meg 15mrd, akkor meg mirol is beszelunk?
Ha mindenki megvenne a jegyet/berletet, ahogy en, az sem oldana meg semmit, mivel tovabbra is masszivan veszteseges maradna a BKV.
Ha mindenki megvenne a jegyet/berletet, ahogy en, az sem oldana meg semmit, mivel tovabbra is masszivan veszteseges maradna a BKV.
nyunyu 2008.04.07. 21:32:44
Ez persze nem azt jelenti, hogy le kell epiteni a szolgaltatast, hanem a tulajdonos Fovarosnak kene tenni a dolgat, es a zsebebe nyulnia, nem pedig masokra mutogatni, hogy nincs penz.
evident 2008.04.07. 21:35:50
Ja, az ellenőrök aztán megérik a pénzüket..:S Elkezd nekem magyarázni egy a múltkor, meg fenyíteni, hogy őket verekedni tanítják hogy az ilyen kis köcsögöket (itt rám gondolt) jól elintézzék. Be is voltam szarva rendesen, mert az emberünk kb 2m magas meg 120kg volt. Ja, meg hogy a kollega -aki szintén dagadt volt mint az állat- a faszára is húzhat ha tetszik. Bocs a csúnya szavakért, próbáltam hű maradni a szövegkörnyezethez... Persze már csak röhögök rajta. Na az ilyen purdék eltűnhetnének a járművekről. Előszőr normális szolgáltatást kéne nyújtani, akkor szívesen vennék jegyet. Ha bemegyek a boltba, ott sem veszem meg az agyonszáradt kenyeret meg kiflit. Persze kínosabb a helyzet ha ez az egyetlen bolt a városban... Valahogy így van ez a BKV-val is. ;) Emberek sztrájkoljunk mi is! Holnaptól senki ne vegyen jegyet és bérletet, amíg nem lesznek normálisak az utazási körülmények!! Persze ezt azért mi, utasok szopnánk be, de este benne lennénk a híradóban. :D
Celtic 2008.04.07. 21:39:51
Hmm, en emlekszem ra, hany jo ujsag szunt meg amiatt, mert "tul draga, nem vagyok hulye megvenni, majd a szomszed Jozsi megveszi es attol lefanymasoljuk oten, hehe".
Ugyanez van a torrent site-okon is, amikor az 1000 Ft-os magyar filmet inkabb letoltik egy honap alatt, de nehogy mar megvegyek, az nem meno dolog...
Ugyanez van a torrent site-okon is, amikor az 1000 Ft-os magyar filmet inkabb letoltik egy honap alatt, de nehogy mar megvegyek, az nem meno dolog...
a vevő, aki négyévente szavaz is... 2008.04.07. 21:40:02
A BKV bevételének kb. 40%-a származik a viteldíjbevételekből (jegy, bérlet). Ha minden 2 fizető utasra jutna egy bliccelő (amit azért kétlek), akkor is csak 60%-át fizetnék az utasok... Ehhez képest az ellenőrök legalább a "saját pénzüket" megszolgálták: mióta erősebb lett tavaly az ellenőrzés, azóta emelkedett a BKV bevétele.
Ez a 40% finanszírozás azt jelenti, hogy a BKV minden egyes utasra "ráfizet", ezért a cég érdeke az utasok számának csökkentése (és egyúttal az üzemeltetett járatok sürüségének csökkentése). úgy érheti el a 0 ráfizetést: ha megszünik működni.
Ami megoldás lenne erre: a személygépjárművek behajtásának drasztikus korlátozása a nagykörúton belülre (simán egy óriási behajtási díjjal megoldható), illetve egy "enyhébb" behajtási korlátozás a Hungária-körúton belülre. Ez több okból a BKV-nek kedvezhetne: anyagi okokból többen vennék igénybe, illetve az utazási idők csökkennének, kisebb környezetterhelés, stb. Ezen kívül nagyobb megtakarított időt jelentene a budapestieknek, ami akár forintosítható is.
Ez a 40% finanszírozás azt jelenti, hogy a BKV minden egyes utasra "ráfizet", ezért a cég érdeke az utasok számának csökkentése (és egyúttal az üzemeltetett járatok sürüségének csökkentése). úgy érheti el a 0 ráfizetést: ha megszünik működni.
Ami megoldás lenne erre: a személygépjárművek behajtásának drasztikus korlátozása a nagykörúton belülre (simán egy óriási behajtási díjjal megoldható), illetve egy "enyhébb" behajtási korlátozás a Hungária-körúton belülre. Ez több okból a BKV-nek kedvezhetne: anyagi okokból többen vennék igénybe, illetve az utazási idők csökkennének, kisebb környezetterhelés, stb. Ezen kívül nagyobb megtakarított időt jelentene a budapestieknek, ami akár forintosítható is.
zsom 2008.04.07. 21:43:05
joe:"kismama fizessen járulékot, magasabb lesz a gyes, tud jegyet venni. hamár "gyereket csinálni" volt esze, akkor arra is legyen, hogy miből tartja el, neveli fel. a gyerek nem pajzs, aki mögé bújva, rá hivatkozva másoktól várjuk el boldogulásunkat!"
gratulálok! Nagyon okos vagy. Amúgy a gyes-nek a 20on pár ezer a teteje.
A gyed az lehet 70 körül is. De az csak 2 évig jár.
És ha majd nyugdijas lesz havi 40eFt-os jövedelemmel, akkor gondolkozz el azon, hogyha volt eszed megöregedni, akkor arra is legyen, hogy meg vedd a teljesárút!
Mi?
gratulálok! Nagyon okos vagy. Amúgy a gyes-nek a 20on pár ezer a teteje.
A gyed az lehet 70 körül is. De az csak 2 évig jár.
És ha majd nyugdijas lesz havi 40eFt-os jövedelemmel, akkor gondolkozz el azon, hogyha volt eszed megöregedni, akkor arra is legyen, hogy meg vedd a teljesárút!
Mi?
B4c4rd1 2008.04.07. 21:45:48
Lófaszt van sok bliccelő, egy villamoson maximum ha 1-2 bliccelőt szoktam látni többszáz emberből. Kábítsátok apátokat, hogy emiatt megy csődbe persze..
Sorokin 2008.04.07. 21:58:51
Egyetértek B4c4rd1-vel!
Következő poszt mi lesz? Bliccelők miatt van veszélyben a konvergencia program?
Következő poszt mi lesz? Bliccelők miatt van veszélyben a konvergencia program?
., (törölt) 2008.04.07. 21:59:23
Igen, lehet megtakarítani itt is! A hangsúly az is-en van! Meg az Akácfa utcai szociális foglalkoztatón is, bár azt központnak hívják. Meg az elsíbolt millókon is, stb, stb.
Ez állami cég, A jobboldal kardoskodik a privatizáció ellen. Pedig az állami cégek így működnek. Folyamatosan lopják. Míg, ha eladják, akár baráti áron is, akkor csak egyszer lopták el, s tovább már nem fogják, mert a Gazda a saját pénzét nem hagyja. Zézzük csak meg a többi állami céget is. Pl MÁV!? Szintén zenész.
Csak nyeli a pénzt
Ez állami cég, A jobboldal kardoskodik a privatizáció ellen. Pedig az állami cégek így működnek. Folyamatosan lopják. Míg, ha eladják, akár baráti áron is, akkor csak egyszer lopták el, s tovább már nem fogják, mert a Gazda a saját pénzét nem hagyja. Zézzük csak meg a többi állami céget is. Pl MÁV!? Szintén zenész.
Csak nyeli a pénzt
tompus 2008.04.07. 22:04:22
Majd ha normális színvonalú lesz a bkv, akkor lehet sápítozni, hogy sok a bliccelő! Miért van az, hogy nyugati jegyárakon balkáni színvonal van?
Mikor vezetik be például azt, hogy 1 jegy nem 1 utazásra, hanem mondjuk 60 percig érvényes?
Mikor vezetik be például azt, hogy 1 jegy nem 1 utazásra, hanem mondjuk 60 percig érvényes?
ahantokat 2008.04.07. 22:06:09
Úgy bírom ezeket a becsületlovagokat egyébként. Én bliccelek, mert szegény vagyok és rohadt drága lenne az egész családnak megvenni havonta a bérletet, olyan 23 ezer forint lenne a család havi békávézása, és még nem ettünk semmit, és egy számlát se fizettünk be.
Dezsőke 2008.04.07. 22:07:24
Vajon Prágában miért csak felébe kerül a bérlet?
Vajon ott miért jobb a tömegközlekedés?
Vajon ott miért jobb a tömegközlekedés?
Retikanya · http://www.atlantico.hu 2008.04.07. 22:07:34
Esetleg meg kéne oldani a jegyvásárlást a peremkerületekben is. Itt az 52-es villamos végállomásán és körülötte csak 15 perces séta után lehet jegyet venni egy ABC-ben 8.16 között. Utána csak bliccelés. Kérdés tudod-e hová kell menni és van-e rá lehetőséged. (Ja én 10 éve élek itt mire rájöttem!)
joe 2008.04.07. 22:18:39
zsom,
ha fizetsz járulékot, nem lesz 40 a nyögdíjad. amúgy az egész gyereknevelési tám el van kúrva, csak nálunk lehet 3 évet kihúzni meló nélkül (aztán 2 év múlva szól a csaj, jönne vissza, 2 hétel melóbaállás előtt, bcosi, ismét gyreke, maradok, a munkaszervezésed meg szétcseszve), máshol max 12 hónap azt húzzon vissza melózni az anya. nálunk meg szellemileg épül le a nőtársadalom nagyrésze, mert otthon a két gyerekkel, bezárva, ingerszegény környezet, főz-mos-takarít, karrier meg persze 6 év kihagyás után nix.
jól nézünk ki, telerakod a kosarad és még neked nem tetszik, hogy fizetni kell a pénztárnál..., csalj, lopj, hazudj, és légy erre büszke, a tv-ben meg tiltakozz, hogy engedély nélkül épült horvát villádat dozerólják.
ha fizetsz járulékot, nem lesz 40 a nyögdíjad. amúgy az egész gyereknevelési tám el van kúrva, csak nálunk lehet 3 évet kihúzni meló nélkül (aztán 2 év múlva szól a csaj, jönne vissza, 2 hétel melóbaállás előtt, bcosi, ismét gyreke, maradok, a munkaszervezésed meg szétcseszve), máshol max 12 hónap azt húzzon vissza melózni az anya. nálunk meg szellemileg épül le a nőtársadalom nagyrésze, mert otthon a két gyerekkel, bezárva, ingerszegény környezet, főz-mos-takarít, karrier meg persze 6 év kihagyás után nix.
jól nézünk ki, telerakod a kosarad és még neked nem tetszik, hogy fizetni kell a pénztárnál..., csalj, lopj, hazudj, és légy erre büszke, a tv-ben meg tiltakozz, hogy engedély nélkül épült horvát villádat dozerólják.
PL 2008.04.07. 22:23:26
Ha a nagymamámnak áramszedője lenne, ő lenne az 1-es villamos...(kb. ennyi értelme van ennek a cikknek) :))
R 2008.04.07. 22:26:09
Hello,
Nem olvastam végig a kommenteket, sajnos nincs időm rá. Mindössze az ellenőr témához szeretnék hozzászólni. Pont most fejeztem be a kis tesztemet, lejárt bérlettel utaztam 1 hónapon át, mire észrevette egy ellenőr. (Nem blicceltem, alatta volt az új, és igen, hülye játék :)
Naponta 2x nézték meg, egyszer a Nyugatinál, egyszer Köbánya Kispesten. Ez azt jelenti, h kb 40-50 ellenőrzésen mentem át egy lejárt bérlettel. Direkt jól láthatóan mutattam fel (főleg a végén, mert nem akartam elhinni, hogy ez működik..)
No comment... Ilyen jobb országokban nem lenne lehetséges...
Talán mindenkinek becsülettel kéne dolgozni, és nem marakodni, és akkor nem itt tartanánk..
Üdv.:
R
ui.: Nem térek ide vissza, kár válaszolni erre a kis kommentre.
Nem olvastam végig a kommenteket, sajnos nincs időm rá. Mindössze az ellenőr témához szeretnék hozzászólni. Pont most fejeztem be a kis tesztemet, lejárt bérlettel utaztam 1 hónapon át, mire észrevette egy ellenőr. (Nem blicceltem, alatta volt az új, és igen, hülye játék :)
Naponta 2x nézték meg, egyszer a Nyugatinál, egyszer Köbánya Kispesten. Ez azt jelenti, h kb 40-50 ellenőrzésen mentem át egy lejárt bérlettel. Direkt jól láthatóan mutattam fel (főleg a végén, mert nem akartam elhinni, hogy ez működik..)
No comment... Ilyen jobb országokban nem lenne lehetséges...
Talán mindenkinek becsülettel kéne dolgozni, és nem marakodni, és akkor nem itt tartanánk..
Üdv.:
R
ui.: Nem térek ide vissza, kár válaszolni erre a kis kommentre.
Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2008.04.07. 22:33:28
Két dolgot jegyeznék meg:
1. Minden gond, hiányosság, és nehézség ellenére Budapesten fejlettebb és szervezettebb a tömegközlekedés hálózata, mint sok más európai nagyvárosban.
2. Szeretnék egyszer látni egy részletes tanulmányt arról, hogy a BKV-nak mennyi kiadást jelent az, hogy jegyet-bérletet adjon az embereknek?! Mennyibe kerülnek az ellenőrök, a pénztárosok, mennyibe kerül az autómaták üzemeltetése, milyen költséget jelent az emögött lévő adminisztráció, a büntetések behajtása, és az ezzel kapcsolatos összes költség. Mennyibe kerül a papír, amire a jegyet vagy bérletet nyomtatják, már-már a pénzekhez hasonlatos biztonsági elemekkel, és menyibe kerül ezeknek a legyártása, logisztikája, stb, stb. És ugyanakkor arra is kíváncsi lennék, hogy ha mindezeket a költségeket egy tollvonással eltörölnék, mert a tömegközlekedés _ingyenes lenne_, akkor az mekkora bevételkiesést jelentene a cégnek (és megtakarítást az államnak (normatív támogatás), amit további fejlesztésre lehetne fordítani.) Nem vagyok közgazdász, és nem értek hozzá, egyszerűen csak elgondolkodtam a dolgon, hátha...
1. Minden gond, hiányosság, és nehézség ellenére Budapesten fejlettebb és szervezettebb a tömegközlekedés hálózata, mint sok más európai nagyvárosban.
2. Szeretnék egyszer látni egy részletes tanulmányt arról, hogy a BKV-nak mennyi kiadást jelent az, hogy jegyet-bérletet adjon az embereknek?! Mennyibe kerülnek az ellenőrök, a pénztárosok, mennyibe kerül az autómaták üzemeltetése, milyen költséget jelent az emögött lévő adminisztráció, a büntetések behajtása, és az ezzel kapcsolatos összes költség. Mennyibe kerül a papír, amire a jegyet vagy bérletet nyomtatják, már-már a pénzekhez hasonlatos biztonsági elemekkel, és menyibe kerül ezeknek a legyártása, logisztikája, stb, stb. És ugyanakkor arra is kíváncsi lennék, hogy ha mindezeket a költségeket egy tollvonással eltörölnék, mert a tömegközlekedés _ingyenes lenne_, akkor az mekkora bevételkiesést jelentene a cégnek (és megtakarítást az államnak (normatív támogatás), amit további fejlesztésre lehetne fordítani.) Nem vagyok közgazdász, és nem értek hozzá, egyszerűen csak elgondolkodtam a dolgon, hátha...
hihihi 2008.04.07. 23:05:57
Beszoptátok, hülye Pestiek!!! Megérdemlitek!!!
Én a munkahelyemtől 3 km-re lakom, szerintetek vidéken, szerintem egy mindig járható, autózható városban!
A szmogot magatoknak termelitek, szívjátok!!!
Hihihihihihi
Én a munkahelyemtől 3 km-re lakom, szerintetek vidéken, szerintem egy mindig járható, autózható városban!
A szmogot magatoknak termelitek, szívjátok!!!
Hihihihihihi
dörmögődömötör 2008.04.07. 23:06:36
kedves utastársak, a helyzet az, hogy a legnagyobb bliccelő a békávét irányító HAGYÓ ELVTÁRS és klánja. Ekkora balfasztömeget én még nem láttam, lásd bérletvásárláskor az ikszelgetés (melyik naptól is vegyem). Jellemző. Antal urat azért RÚGTÁK ki, mert az engedélyük nélkül akart lopni (vagy nem mutyizott velük). Majd legközelebb ne ezekre a szerencsétlen szarjankókra szavazzunk, sokat loptak már: a faszkalap BKV felügyelők a városházán, akik nem hajlandók értelmesen gondolkozni. Én a busz- meg villamosvezetőket sajnálom is. A következő sztrájknál HAGYÓ ELVTÁRSAT a pöcsénél fogva (nem úgy néz ki, mint akinek van, vagy hugyozáson kívül másra is használná) kell körberángatni a városon, hadd lássa, mit művelt. Szaragyú kommunista.
Bit Rot 2008.04.07. 23:10:26
"Ez állami cég, A jobboldal kardoskodik a privatizáció ellen. Pedig az állami cégek így működnek. Folyamatosan lopják."
Az állami cégek így működnek.
MAGYARORSZÁGON!
Külföldön vagy nem lopnak, vagy nem ennyit.
Amúgy aki szerint nem lenne pénz a BKV-ra, az gondoljon bele, hogy a 4-es metróra most dobunk ki 500 milliárd Forintot.
Az állami cégek így működnek.
MAGYARORSZÁGON!
Külföldön vagy nem lopnak, vagy nem ennyit.
Amúgy aki szerint nem lenne pénz a BKV-ra, az gondoljon bele, hogy a 4-es metróra most dobunk ki 500 milliárd Forintot.
Bit Rot 2008.04.07. 23:11:20
Azért mindenki szálljon már magába, aki Demszkyre szavazott.
Megérte!? Tényleg megérte?
Megérte!? Tényleg megérte?
S Annyi 2008.04.07. 23:14:07
Oszt szagoljuk a sok hajlékonyt, meg szívjuk be a tbc-bacikat, meg fogjuk a rühes kezük után a kapaszkodókat. Mert demszky buzeráns gábor nem engedi leszállítani őket.
mizar 2008.04.07. 23:19:08
Nem ellenőr kell aki büntet, hanem kalauz, aki szolgáltat. És máris minden gond rendeződik. Emberibb lesz, csökkenhet a jegyek ára, a rongálások is szinte megszűnnek és nyereség képződik.
Persze az is megoldás; -ha felszámolják, nem lesz veszteséges. :-)
Amennyi eszük van ez utóbbit választják.
Persze az is megoldás; -ha felszámolják, nem lesz veszteséges. :-)
Amennyi eszük van ez utóbbit választják.
Aki 2008.04.07. 23:23:06
Nem csak a BKV-nál bliccelnek .Ha mindenki fizetne adót nem lenne ilyen helyzetben az ország ....
Egyébként miért nem mennek gázzal a buszok ?
Egyébként miért nem mennek gázzal a buszok ?
fanni27 2008.04.07. 23:30:37
Joe!
Hogy lehetsz ilyen ordenáré. A gyerekeknek a lelki fejlődésükhöz nagyon fontos, hogy 3 éves korig az anyukájuk állandóan mellettük legyen, többek között azért is, hogy ne legyenek olyan érzéketlenek, mint te. Egyébként, meg én inkább olyan kismamákat ismerek, akik igyazán szívesen visszamennének dolgozni, csak éppen nem tudnak. Sokkal nagyobb próbléma a munkáltatók viszonyulás a dologhoz, az, hogy gyerekes anyukákat, sőt, fiatal gyerekvállalás előtti nőket, nem hajlandóak felvenni.
Egyébként én is gyeden vagyok, és éjszaka szoktam dolgozni, csakhogy ne "épüljek le szellemileg".
Hogy lehetsz ilyen ordenáré. A gyerekeknek a lelki fejlődésükhöz nagyon fontos, hogy 3 éves korig az anyukájuk állandóan mellettük legyen, többek között azért is, hogy ne legyenek olyan érzéketlenek, mint te. Egyébként, meg én inkább olyan kismamákat ismerek, akik igyazán szívesen visszamennének dolgozni, csak éppen nem tudnak. Sokkal nagyobb próbléma a munkáltatók viszonyulás a dologhoz, az, hogy gyerekes anyukákat, sőt, fiatal gyerekvállalás előtti nőket, nem hajlandóak felvenni.
Egyébként én is gyeden vagyok, és éjszaka szoktam dolgozni, csakhogy ne "épüljek le szellemileg".
bástya 2008.04.07. 23:35:45
Aki 2008.04.07. 23:23:06
Nem csak a BKV-nál bliccelnek .Ha mindenki fizetne adót nem lenne ilyen helyzetben az ország ....
Egyébként miért nem mennek gázzal a buszok ?
Igen, ha mindenki fizetne, a multik is. Pl ha egy koreai cég nem kapna 20 milliárdos támogatást, csak mert foglalkoztat 1-2 ezer embert ( de sztem akkor sokat mondtam), ha a milliárdos politikusok a milliárdjaikat nem össze lopták volna.
Nem csak a BKV-nál bliccelnek .Ha mindenki fizetne adót nem lenne ilyen helyzetben az ország ....
Egyébként miért nem mennek gázzal a buszok ?
Igen, ha mindenki fizetne, a multik is. Pl ha egy koreai cég nem kapna 20 milliárdos támogatást, csak mert foglalkoztat 1-2 ezer embert ( de sztem akkor sokat mondtam), ha a milliárdos politikusok a milliárdjaikat nem össze lopták volna.
goof 2008.04.07. 23:38:09
joe intelligens kismamás véleményéhez csak annyit, hogy a gyes nem járulékfüggő. Huszonezer forinttal kiszúrják a szerencsétlen szemét, ennyi. Tényleg próbálj meg abból bérletet venni.
tardyl 2008.04.07. 23:57:22
Nekem mély meggyőződésem, hogy minden 100 (adó)forintból mintegy 70-et ellopnak. Aki épp hatalmon van. Nemre, fajra, pártállásra, bőrszínre, vallásra való tekintet nélkül. Ha még egy páran így gondolnánk, esetleg lehetne valamit lépni 2010-ig. És ez talán a békávénak meg az utasoknak is jó lenne. Az adóforintokból fönntartott nagyarcú tolvajoknak talán kevésbé.
mik1024 2008.04.08. 00:12:55
Az kellene otthon is mint itt Londonban.. A berlet egy plasztik kartya, hetente ratoltod a penzt, nem kell penztaraknal sorban allni, mindenhol van automata, sot a kozertekben is fellehet tolteni. a metro bejartoknal kapuk vannak, odaerinted a kartyad es csak akkor nyilik, ha fel van toltve a berleted..
A buszokon az elso ajtonal van csak felszallas es ott is van egy erinto pad ami ellenorzi a berleted, ha nincs feltoltve a sofor nem enged fel.. Otthon amiatt aggodnak ha igy lenne a buszokon akkor milyen sorok lennenek es lassabb lenne a le es felszallas.. Na, egy 10 millios varosban mukodik akkor otthon is menne. Mellesleg itt EGY heti 1-2 zonara ervenyes berlet az 24 font ami olyan 8000 Ft..
Rohadt draga meg az itt eloknek is de meg mindig olcsobb mint autoval kozlekedni, mert iszonyat magas adot kell fizetni az autosoknak radasul ha a belvarosba akar benni, ami akkora mint fel Budapest az napi 8fontba kerul.
Szoval a tomegkozlekedes iszonyat draga, de a szerviz tokeletes.14 metrovonal es 24 oras buszkozlekedes.
A buszokon az elso ajtonal van csak felszallas es ott is van egy erinto pad ami ellenorzi a berleted, ha nincs feltoltve a sofor nem enged fel.. Otthon amiatt aggodnak ha igy lenne a buszokon akkor milyen sorok lennenek es lassabb lenne a le es felszallas.. Na, egy 10 millios varosban mukodik akkor otthon is menne. Mellesleg itt EGY heti 1-2 zonara ervenyes berlet az 24 font ami olyan 8000 Ft..
Rohadt draga meg az itt eloknek is de meg mindig olcsobb mint autoval kozlekedni, mert iszonyat magas adot kell fizetni az autosoknak radasul ha a belvarosba akar benni, ami akkora mint fel Budapest az napi 8fontba kerul.
Szoval a tomegkozlekedes iszonyat draga, de a szerviz tokeletes.14 metrovonal es 24 oras buszkozlekedes.
GipszJakab 2008.04.08. 00:52:33
Akkor fog megszűnni a bilccelés, ha a BKV a cigányok, izomagyú kigyúrt állatok esetében is úgy fog eljárni, mint a terhes anyukák esetében! Nem értem a tömegközlekedési járművön miért nem igénylik a cigók az egyenlő bánásmódot!
hivatásos naplopó 2008.04.08. 00:55:58
fanni27 2008.04.07. 23:30:37
az olyan munkahelyet, ahol a gyerekvallalasra rakerdeznek nem szabad bevallalni. ha jol emlekszem torvenyileg is tiltott, nem mint ha ez kis hazankban barkit is erdekelne.
az olyan munkahelyet, ahol a gyerekvallalasra rakerdeznek nem szabad bevallalni. ha jol emlekszem torvenyileg is tiltott, nem mint ha ez kis hazankban barkit is erdekelne.
x 2008.04.08. 01:05:20
...és ha a csöveseked is ledobálják majd...
az autózás és a parkoláshoz való jog nem alkotmányos alapjog, ezt az AB is kimondta. mondja már ki, hogy az ingyentömegközlekedés sem az a csöviknek :S
mellesleg nem zavarna az egész, ha nem lennének koszosak, büdösek, stb.
aki tűri az szagolja csak! csak nem tudja az egészet elszagolni a többiek elől....
az autózás és a parkoláshoz való jog nem alkotmányos alapjog, ezt az AB is kimondta. mondja már ki, hogy az ingyentömegközlekedés sem az a csöviknek :S
mellesleg nem zavarna az egész, ha nem lennének koszosak, büdösek, stb.
aki tűri az szagolja csak! csak nem tudja az egészet elszagolni a többiek elől....
dr. Veér Farkas 2008.04.08. 01:55:28
Zsömi 2008.04.07. 21:19:04
Lemaradt a vége:
...aztán beleért a kezed a bilibe, és ettől felébredtél.
Lemaradt a vége:
...aztán beleért a kezed a bilibe, és ettől felébredtél.
dr. Veér Farkas 2008.04.08. 02:01:38
joe 2008.04.07. 22:18:39
zsom,
"az egész gyereknevelési tám el van kúrva, csak nálunk lehet 3 évet kihúzni meló nélkül"
Igen, édes hülye gyerekem, csak ott annyit keres a dolgozó nő, hogy tud fizetni gyermekmegőrzőt. Itt meg nem.
Gondolkozz néha, nem büntetik.
zsom,
"az egész gyereknevelési tám el van kúrva, csak nálunk lehet 3 évet kihúzni meló nélkül"
Igen, édes hülye gyerekem, csak ott annyit keres a dolgozó nő, hogy tud fizetni gyermekmegőrzőt. Itt meg nem.
Gondolkozz néha, nem büntetik.
dr. Veér Farkas 2008.04.08. 02:09:41
Dodeszh 2008.04.07. 22:33:28
"1. Minden gond, hiányosság, és nehézség ellenére Budapesten fejlettebb és szervezettebb a tömegközlekedés hálózata, mint sok más európai nagyvárosban."
Ez bizony régi nagy hazugság, semmi egyéb. És mint ilyen, nem igaz.Valamikor 1990 környékén, a Demszky nevű közvagyontolvaj városromboló hatalomra jutása előtt még igaz volt. Csak azóta nyugaton felfejlesztették a tömegközlekedést (pl. Madridban 10 év alatt épült vagy 50 km metró, nagyjából 3 milliárd Ft/km áron, nem 25 év alatt 7 km, 80 milliárd Ft/km áron, mint nálunk), nálunk meg visszafejlesztették. Ja, és biztos ott is lopott a városvezetés, csak míg nálunk 90%-ot loptak el, és 10% maradt a városnak, ott fordítva csinálták.
2. Egy jegy ára kb. 2 Ft (bekerülési költség). Még az autópálya-matrica sem került darabonként 10 Ft-ba (épp a minap beszélt erről egy belügyi illetékes a rádióban, hogy miért nem lett olcsóbb az autópálydíj a matrica megszüntetése után).
"1. Minden gond, hiányosság, és nehézség ellenére Budapesten fejlettebb és szervezettebb a tömegközlekedés hálózata, mint sok más európai nagyvárosban."
Ez bizony régi nagy hazugság, semmi egyéb. És mint ilyen, nem igaz.Valamikor 1990 környékén, a Demszky nevű közvagyontolvaj városromboló hatalomra jutása előtt még igaz volt. Csak azóta nyugaton felfejlesztették a tömegközlekedést (pl. Madridban 10 év alatt épült vagy 50 km metró, nagyjából 3 milliárd Ft/km áron, nem 25 év alatt 7 km, 80 milliárd Ft/km áron, mint nálunk), nálunk meg visszafejlesztették. Ja, és biztos ott is lopott a városvezetés, csak míg nálunk 90%-ot loptak el, és 10% maradt a városnak, ott fordítva csinálták.
2. Egy jegy ára kb. 2 Ft (bekerülési költség). Még az autópálya-matrica sem került darabonként 10 Ft-ba (épp a minap beszélt erről egy belügyi illetékes a rádióban, hogy miért nem lett olcsóbb az autópálydíj a matrica megszüntetése után).
dr. Veér Farkas 2008.04.08. 02:16:30
mik1024 2008.04.08. 00:12:55
Megértettük, jót dicsekedtél, te Londonban vagy pizzafutár, gratulálok.
De akkor talán adjál tanácsot az ottani közlekedési vállalatnak.
Én sokkal inkább javasolnám a prágai modellt. Jegyár kb. 200 Ft-ért 1,5 órát utazhatsz, a bérlet pedig 4500 Ft körül van átszámítva.
És a tömegközlekedési eszközök tiszták és időben érkeznek.
Megértettük, jót dicsekedtél, te Londonban vagy pizzafutár, gratulálok.
De akkor talán adjál tanácsot az ottani közlekedési vállalatnak.
Én sokkal inkább javasolnám a prágai modellt. Jegyár kb. 200 Ft-ért 1,5 órát utazhatsz, a bérlet pedig 4500 Ft körül van átszámítva.
És a tömegközlekedési eszközök tiszták és időben érkeznek.
iBKV · http://www.bla.hu 2008.04.08. 02:17:27
Lehet le leszek anyazva, de lehetne egy megoldas...
Kirugjuk azt a sok vadparaszt, borfeju, fejbeveros, istenek hivos (pedig csak egy nyomorult) "ellenort" es a megtakaritott penzbol - na jo vegyunk fel egy kis hitelt is - legalabb az Ors Vezer teri metromegalloba tegyunk a nyugati nagyvarosokhoz hasonlito belepteto rendszert. Lehet kurvasokba kerul? lehet... De gondolkozzon mar a kormany is.. Ma a sztrajk miatt mennyitol esett el a nemzetgazdasag...
Kirugjuk azt a sok vadparaszt, borfeju, fejbeveros, istenek hivos (pedig csak egy nyomorult) "ellenort" es a megtakaritott penzbol - na jo vegyunk fel egy kis hitelt is - legalabb az Ors Vezer teri metromegalloba tegyunk a nyugati nagyvarosokhoz hasonlito belepteto rendszert. Lehet kurvasokba kerul? lehet... De gondolkozzon mar a kormany is.. Ma a sztrajk miatt mennyitol esett el a nemzetgazdasag...
iBKV · http://www.bla.hu 2008.04.08. 02:21:46
Veer Farkas:
Nagyreszt egyetertek. Viszont ez a londoni pizzafutaros gratulaciot nem ertem. Igen, kepzeld el, vannak emberek, akik inkabb kimennek, minthogy itthon megdogoljenek. Ferencunket idezem: "Lehet menni!" Csak az alannyal van baj. Nem Nektek lehet menni kedves polgarok, hanem Lehet menni kedves politikusok... Farkas, ebben egyetertunk?
Nagyreszt egyetertek. Viszont ez a londoni pizzafutaros gratulaciot nem ertem. Igen, kepzeld el, vannak emberek, akik inkabb kimennek, minthogy itthon megdogoljenek. Ferencunket idezem: "Lehet menni!" Csak az alannyal van baj. Nem Nektek lehet menni kedves polgarok, hanem Lehet menni kedves politikusok... Farkas, ebben egyetertunk?
mik1024 2008.04.08. 02:32:36
dr. Veér Farkas
Ez nem dicsekves volt, csak leirtam,itt hogyan mukodik a rendszer es azt is kihagsulyoztam,hogy nem olcso, viszont ebbol tudnak fejlesztesekre kolteni.. Ennyi..
Csak azt nem ertem,hogy jon ide a foglalkozas.. Ha a pizzafutar lennek sem szegyelnem, mert az azt jelenti, hogy van munkam..
Ez nem dicsekves volt, csak leirtam,itt hogyan mukodik a rendszer es azt is kihagsulyoztam,hogy nem olcso, viszont ebbol tudnak fejlesztesekre kolteni.. Ennyi..
Csak azt nem ertem,hogy jon ide a foglalkozas.. Ha a pizzafutar lennek sem szegyelnem, mert az azt jelenti, hogy van munkam..
iBKV · http://www.bla.hu 2008.04.08. 02:38:47
mik1024
Ne foglalkozz vele, ez egy "szinmagyar" hsz volt wolf-tol:)
Ne foglalkozz vele, ez egy "szinmagyar" hsz volt wolf-tol:)
mik1024 2008.04.08. 02:40:01
Jaj, dehogy foglalkozom, csak valaszoltam arra amit irt.. :)
Koti 2008.04.08. 04:27:41
Szedd ki majd az értelmetlen bejegyzésedet, ha mindenáron tisztogatni akarsz. Levágtad a torta egy szeletét, gratulálunk hozzá, de ugye nem gondolod, hogy most bármire is rávilágítottál? Nem látsz tovább az orrodig, ha a bliccelőket teszed felelőssé a kialakult helyzetért; igazi kisember, békaperspektíva-látásmód. A BKV-t tervszerűen és módszeresen züllesztették odáig, hogy ma már nyolcezerért kell dolgozó bérletet venni az eredetileg tervezett hatmilliárdos rombolás mellé.
Barnabás 2008.04.08. 07:12:20
Én kulturáltan irok neked.Becsületes tőled,hogy előre bejelented a nem megfelelő kommenteket "ki fogom szedni"Ez a köznyelvben úgy hivják,hogy cenzúra.Ha nem birod a kritikát ne irj.A BKV nem a bliccelők miatt ment csődbe,hanem az antalattila féléktől.
demizson bobby 2008.04.08. 07:21:48
Én sem veszek bérletet mióta ennyibe kerül, cserébe elmegy 1 gyűjtő/hó. Ha 5 ropiba kerülne megvenném, de így nem...Mielőtt mindenki anyázna elmondom,hogy szeretnék bérletet venni (a fizuból is telne ippeg), ez korábban évekig meg is történt,de ennyiért.....
Nem mellesleg a KSH ezt hogy teszi a minimálbéres csomagba?
Nem mellesleg a KSH ezt hogy teszi a minimálbéres csomagba?
BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.04.08. 07:29:48
"Update: Érdekes, ha irkálok itt hülyeségeket, csak aktuális legyen, meg bulvár, a Zindex rögtön kiteszi címlapra, és már én sem győzöm olvasni a kommenteket."
Igen, mert akkora nagy kerek, zsíros, naív butaságot írtál, hogy az Index csak ránézett, szíve-lelke elmosolyodott: "Nocsak, milyen szép kövér ostobaság-gombóc, kitesszük címlapra, hadd örüljön neki más is! Hadd lássák, hogy milyen kis egyszerű, egybites bloggerünk van itt nekünk, olyan szimpla, mint egy kis mezei virágszál, két gondolata ha akad egy évben összesen, tiszta a maga bárgyúságában, mint a kék égbolt!"
Alapvonali, még demagógiának is gyenge, gondolattalan, bárgyú nyugdíjasfilozófiát sikerült publikálnod.
Igen, mert akkora nagy kerek, zsíros, naív butaságot írtál, hogy az Index csak ránézett, szíve-lelke elmosolyodott: "Nocsak, milyen szép kövér ostobaság-gombóc, kitesszük címlapra, hadd örüljön neki más is! Hadd lássák, hogy milyen kis egyszerű, egybites bloggerünk van itt nekünk, olyan szimpla, mint egy kis mezei virágszál, két gondolata ha akad egy évben összesen, tiszta a maga bárgyúságában, mint a kék égbolt!"
Alapvonali, még demagógiának is gyenge, gondolattalan, bárgyú nyugdíjasfilozófiát sikerült publikálnod.
balka 2008.04.08. 07:37:36
Ha nem bűnözne senki, nem kellene rendőrség, és máris egy csomót spórolnánk.
Kampfer 2008.04.08. 07:41:38
Jólét! Víg napot polgár!
És ébresztőt fúj a nővérke!!! Ezt a nagyipari hülyeséget gondolom magad sem gondoltad végig, igaz?
BKVFigyelővel maximálisan egyetértve csak azt tudom mondani Neked, hogy egy galaktikus méretű demagóg hülyeség, amit le tudtál írni!
Kérlek nézz utána a bkv mekkora veszteséget kénytelen elkönyvelni, továbbá ennek hány százalékát teszi ki a jegyárbevételekből elmaradó veszteség! Valamint gondold végig kérlek a szolgáltatás-ár relációt is, ami a bkv által nyújtott közszolgáltatásokat tekintve az elmúlt tíz év során már az irreális szintet is túlhaladta!
Természetesen vedd figyelembe a bkv-nál utóbbi időben napvilágra került mutyizások és korrupciós ügyek sorozatát, valamint azok szankcionálását (több tízmisis végkielégítések ugye)! És akkor tedd még ide a katasztrófális kommunikációt, az ellenőrök között található megannyi kétes kinézetű és viselkedésű "biztiőrt", az utazási igényeket ballisztikus ívben lesz*ró rugalmatlanságot! Ezeket végiggondolva nyugodtan írhatsz egy új posztot! Továbbá belegondolhatsz azok fejébe is, akik azt gondolják, hogy egy nagy túrót fognak azért fizetni nyolc és fél rugót havonta, hogy az antal-féle mocskok zsírra hízzanak!
Egyébként meg az a titka a sok kommentnek, hogy olyasmiről írsz, ami esetleg a szélesebb tömegeket is érdekli!
Na üdv!
Kampfer
És ébresztőt fúj a nővérke!!! Ezt a nagyipari hülyeséget gondolom magad sem gondoltad végig, igaz?
BKVFigyelővel maximálisan egyetértve csak azt tudom mondani Neked, hogy egy galaktikus méretű demagóg hülyeség, amit le tudtál írni!
Kérlek nézz utána a bkv mekkora veszteséget kénytelen elkönyvelni, továbbá ennek hány százalékát teszi ki a jegyárbevételekből elmaradó veszteség! Valamint gondold végig kérlek a szolgáltatás-ár relációt is, ami a bkv által nyújtott közszolgáltatásokat tekintve az elmúlt tíz év során már az irreális szintet is túlhaladta!
Természetesen vedd figyelembe a bkv-nál utóbbi időben napvilágra került mutyizások és korrupciós ügyek sorozatát, valamint azok szankcionálását (több tízmisis végkielégítések ugye)! És akkor tedd még ide a katasztrófális kommunikációt, az ellenőrök között található megannyi kétes kinézetű és viselkedésű "biztiőrt", az utazási igényeket ballisztikus ívben lesz*ró rugalmatlanságot! Ezeket végiggondolva nyugodtan írhatsz egy új posztot! Továbbá belegondolhatsz azok fejébe is, akik azt gondolják, hogy egy nagy túrót fognak azért fizetni nyolc és fél rugót havonta, hogy az antal-féle mocskok zsírra hízzanak!
Egyébként meg az a titka a sok kommentnek, hogy olyasmiről írsz, ami esetleg a szélesebb tömegeket is érdekli!
Na üdv!
Kampfer
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.08. 07:59:46
"Koti 2008.04.08. 04:27:41
Szedd ki majd az értelmetlen bejegyzésedet, ha mindenáron tisztogatni akarsz. ..."
Megtehetném, de most töröljem az igen értékes kommenteket is, tegyem tönkre félnapi munkátokat? Á, ezt nem tehetem...
Szedd ki majd az értelmetlen bejegyzésedet, ha mindenáron tisztogatni akarsz. ..."
Megtehetném, de most töröljem az igen értékes kommenteket is, tegyem tönkre félnapi munkátokat? Á, ezt nem tehetem...
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.08. 08:02:05
"Barnabás 2008.04.08. 07:12:20
Én kulturáltan irok neked.Becsületes tőled,hogy előre bejelented a nem megfelelő kommenteket "ki fogom szedni"Ez a köznyelvben úgy hivják,hogy cenzúra.Ha nem birod a kritikát ne irj.A BKV nem a bliccelők miatt ment csődbe,hanem az antalattila féléktől. "
Nem a kritikát törlöm ki. Nem érted, de nem érdekes. Pl. egy olyat törölnék ki, ami összesen ennyi volna, hogy "kurvanyaádköcsögdemszky". Ennek nincs értelme. Egyébként egyet kivettem, ami annyi volt "FOS". Rövid, de értelmetlen.
Meg vannak emberkék, akik telespammelik a blogokat, linkeket beszurkálva.
De csak kötekedj.
Én kulturáltan irok neked.Becsületes tőled,hogy előre bejelented a nem megfelelő kommenteket "ki fogom szedni"Ez a köznyelvben úgy hivják,hogy cenzúra.Ha nem birod a kritikát ne irj.A BKV nem a bliccelők miatt ment csődbe,hanem az antalattila féléktől. "
Nem a kritikát törlöm ki. Nem érted, de nem érdekes. Pl. egy olyat törölnék ki, ami összesen ennyi volna, hogy "kurvanyaádköcsögdemszky". Ennek nincs értelme. Egyébként egyet kivettem, ami annyi volt "FOS". Rövid, de értelmetlen.
Meg vannak emberkék, akik telespammelik a blogokat, linkeket beszurkálva.
De csak kötekedj.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.08. 08:06:20
BlueBunny · bluebunny.freeblog.hu 2008.04.08. 07:29:48
Hát igen az egybyte-os szófosó szint még messze van. Te meg mégis elolvastad. De minek?
Hát igen az egybyte-os szófosó szint még messze van. Te meg mégis elolvastad. De minek?
Gábor 2008.04.08. 08:21:58
Ez a blog egy nagy baromság. Ugyanis amikor egy vezér végkielégítése csillagászati az átlag jövedelemhez képest. Pedig semmi hasznosat nem csinált a Bkv nál. akkor érdemes elgondolkozni, hogy ott kéz kezet mos alapon hányan kaphattak még olyanok sok meg nem érdemelt pénzt. Miközben a sofőrök stb. csak minimálbér körül kerestek. Amikor a járművek vásárlásánál a pályáztatásoknál nem az számít, hogy ki ad jó áron jó járművet, hanem ki az akitől a vásárlásért én is jól járok. Amikor bemész az akácfába és látsz egy csomó léhűtőt akiknek nem kellene ott lenni, vagy amikor egy adott útszakaszon közlekedő két jármű egyszerre közlekedik. Akkor bennem felmerül, hogy ez a Bkv. szervezetlenül, hozzáértés nélkül dolgozik. Nem az a pár bliccelő teszi tönkre a céget, hanem az a fejétől bűzlik, de nagyon.
Vivaldi 2008.04.08. 08:27:46
MINDEN szolgáltatásért fizetni kell!!! -ez köztudott.
Akkor meg mi a gond azzal, hogy fizetni kell a BKV-ért?!?
Aki nem tudja, nem teheti meg ezt, az oldja meg másképp, valahogy és senkit nem érdekel, hogy éppen gyesen lévő kismama, vagy nagymama vagy diák....
Erre mondják ezt: "Ez egyéni szoc. problem."
Bocs, de ez van!
Akkor meg mi a gond azzal, hogy fizetni kell a BKV-ért?!?
Aki nem tudja, nem teheti meg ezt, az oldja meg másképp, valahogy és senkit nem érdekel, hogy éppen gyesen lévő kismama, vagy nagymama vagy diák....
Erre mondják ezt: "Ez egyéni szoc. problem."
Bocs, de ez van!
heszusz 2008.04.08. 08:57:44
Szerintem messze nem a bliccelők tehetnek róla, máshol is vannak bliccelők, de máshol nyereséges... akkor hogy is van ez? Normális, hiteles, hozzáértő, szakmabeli vezetők kellenek... ennyi. Majd egyszer... talán...:)
Tomik 2008.04.08. 08:57:51
Azért én másképp közelíteném meg, majdnem minden fejlettebb országban megoldották az elektronikus kapukat, Rómában például egyetlen darab peronellenőr ül egy kabinban, aki azt figyeli, hogy működnek-e a kapuk, és ha probléma van, segítsen. Pénztár kevés van, ellentétben kivétel nélkül működő, gyors, egyszerű automatákkal. Ilyen egyszerű, és nem kell se ellenőr, se pénztáros.
Béla 2008.04.08. 08:57:58
Ha kevesebb lenne e bliccelő, több lenne a BKV bevétele és biztos több jutna vezetői végkielégítésre is...és tuti többet lehetne belőle elsikkasztani is:)
Utolsó kommentek