Na nem az utolsó poszt, csak az utolsó AzAutónak (volt Autó2) írt levelem, 2010 novemberéből.
Azt nem értették meg, hogy 51 és 96 LE egyszerűen nem jöhet ki, mert a kW a kindulási alap, és nincs olyan egész kW érték, ami 51 vagy 96 LE-vel lenne egyenlő. Ezt egy másik olvasó megértette:
Az AzAutó válaszírója továbbra sem érti, hogy nem lehet 51/96 LE. A legnagyobb hibájukat pedig elmismásolja.
Az én válaszlevelemet már nem közölték le:
"Az aktuális - decemberi - számban feltett viszontkérdésükre igen egyszerű a válasz.
Mivel a teljesítményszámítás alapja a kW, ebből indulnak ki (SI mértékegység, míg a LE nem) így a példaként említett lóerőértékek egyszerűen nem jöhetnek ki, értsd nincs olyan egész kW érték, amiből átszámolva ezek jönnének ki.
1 kW = 1,34 LE ? Akkor már tudom hol a hiba. (Ugyanis nekem ez 1,36 LE.)
Önök az elektromos lóerő értékével számoltak a metrikus helyett.
http://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3er%C5%91
Ezért nem szabad bízni holmi netes átváltóprogramokban. Néha egy számológép is elegendő."
Nem tudom, ki válaszol az olvasóknak, de szomorú, hogy nem értette meg, mi volt a probléma. Az viszont SZÉGYEN, nem is kicsi, hogy egy autóslap munkatársának "internetes átváltóprogram" kell a kW/LE konverzióhoz. Én amatőr vagyok, mégis tudom mindkét irányba (1,36-736). És miután óriásit téved, még magyaráz és beszél félre.
Amikor a második levelemet elküldtem, akkor döntöttem el, hogy ha nem közlik le, és nem kapok egy "bocstévedtünk"-öt, nem veszek többet AzAutó-t. És azóta sem, pedig előtte kb. 8 évig minden számot megvettem. Sajnos ezzel hiteltelenné váltak.
Utolsó kommentek