Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Tíz plusz

2007.11.05. 11:21 | bonifac | 4 komment

Címkék: szeged parkolás autópálya tahó tanulóvezető gyorshajtás villogás

Tegnap este a 4-es után (ahol a sok köcsög pesti igyekezett vissza Bp-re, ezt onnan lehetett tudni, hogy úgy előzgettek, mint a románok, eszméletlen záporban és sorban 120-szal, de ők biztos jobban látnak, meg a gumijuk sem csúszhat meg) a 47-esen jöttem vissza. Az IFD-678 sötétpiros (?) Ford Mondeo-nak még elnéztem, hogy mindenkit le akar szorítani előzéskor. (Meg izzót is cserélhetne, mert csak egy féklámpája ég a háromból.)

A GLT(GLP?)-425-ös kereklámpás E-Merci azonban finoman szólva is bunkó köcsög volt. A 47-es egyes szakaszai kétszer egysávosak, aztán Szeged felé kétszer kétsávos lesz. Még az egysávos részen jöttem két Toyota furgon mögött, akik csak olyan 70-80-nal gurultak. Ahogy elértük a négysávost, én is mentem a belsőbe előzni. Aztán vissza a külsőbe. Mögöttem jött egy Ignis, ő is előzte őket, naná, olyan 90-100-zal. Mögötte meg villogni kezdett a fentebb említett tuskó Mergás, meg tolta.

1. Levillogni már eleve bunkó szokás.

2. Bekaphatja, az Ignis ment vagy százzal, az út meg hiába négysávos, attól még nem autópálya (ugye?), tehát ő is gyorsabb volt mint a megengedett maximum, szarom le, hogy egy köcsög száznegyvennel akar menni.

3. Az Ignis is előzött. Tehát szépen meg illene várni, míg befejezi az előzést, és aztán, ha nem megy ki a külső sávba - biztos kiment volna, egy bunkóval öt centire a seggében senkinek nem jó autózni - akkor esetleg villantani egyet, hogy "elengednél?".



Ma délelőtt láttam, hogy miért is ilyenek a magyar sofőrök, mint amilyenek (jelzőket mindenki saját ízlése szerint). Hiszen erre oktatják őket.

Tizenegy óra előtt pár perccel, Petőfi sgt, zebra előtt talán két méterrel (így mint ő anno, csak egy zebrával közelebb a belvároshoz) szürke új Toyota Yaris, tanulókocsi, tetején nagy T, frsz KGW-410, áll, benne oktató és tanuló. Beszélgetnek, talán várnak valakit. Gratulálok. És ez oktat vezetést. Mit várunk, könyörgöm, mit várunk?

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr76218938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2007.11.05. 12:35:29

Hehe, ilyet mi is csináltunk az oktatómmal, épp az új PDA-ját piszkáltuk és nem vettük észre a zöldet. Sebaj, egy másodperc sem telt bele, mire ránkdudáltak.

Ellenben azt nem tudom, hogy szombat délután mi történhetett a Rottenbiller-Damjanich kereszteződésben egy kollégával a kanyarodósávban. Zöld, nem indul. 2 másodperc türelem, rövid dudálás. Csak nem megy. Hosszabb dudálás, a mögöttem lévők is bekapcsolódnak. A lámpa sárgára vált, mire a kolléga szépen elindul és a pirosban befejezi a kanyarodást, mi meg nézünk ki hülyén a fejünkből.

Ha jól láttam, térképet lapozgattak, de hát bazz, ahhoz tessék leparkolni.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.11.05. 13:28:01

Azt hiszem, félreértetted (ha nem, akkor bocs). A gond az a tanulóvezető-oktatóval, hogy zebra ELŐTT tilos megállni 5 méteren belül (merthogy ugye nem az arra menő autós nem veszi észre tőle a zebrára lépő gyalogost, ezt még józan ésszle is be lehet látni.) A Yaris motorja állt, ők ott parkoltak szépen. És ő oktat mást vezetni.

Maxi 2007.11.05. 17:27:56

Amíg egy budapesti éves továbbképzésen 40 gyakorlati oktatóból 10 képtelen külső segítség nélkül átmenni egy "B" kategóriás tesztlapon, addig én nem csodálkozok az égvilágon semmin. Tudom, Vibi majd jön védeni őket, de ezen sajna nincs mit szépíteni. Nem minden oktató ilyen, de elképesztően rossz az arány.

Velem esett meg már olyan is, hogy az Attila úton dugóban, záróvonalon fordult meg a T (-s) kolléga. És amikor nem hagytam neki elég helyet (felzárkóztam az előttem lévőre, amennyire lehet, hogy a mögöttem lévő ne lógjon be a kereszteződésbe...), akkor nekiállt nekem anyázni meg mutogatni, hogy tolassak kicsit hátra, hogy ő elférjen. Én meg visszamutogattam neki, hogy eszem ágában nincs és jó lenne, ha ismerné az útburkolati jeleket. Elvégre nincs olyan sok féle belőlük.

ihatethisindapassthingy 2007.11.06. 07:41:25

Bonifác: Hogy úgy! Na ez egy olyan szabály, amit nem tart be senki, csakúgy, mint az útkereszteződéstől való minimum távolságot, pedig az legalább olyan fontos lenne.

Maxi: És az milyen, hogy az oktatóm rövidebb távolságokon többször eljátszotta, hogy nem ült vissza a vezetőülésbe, inkább az anyósülésről vezetett? :)
süti beállítások módosítása