Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Hét

2007.10.03. 11:35 | bonifac | 2 komment

Címkék: swift gyorshajtás

Múlt hétvégén kifejezetten mintha a szolnoki barmok próbáltak volna bosszantani. (Mielőtt valaki félreért és megsértődik, minden bogár rovar, de nem minden...)

Pénteken Szegedtől Szolnokig tök nyugodtam mentem. Az is igaz, hogy Hódmezővásárhely-Szentes-Martfű felé. Ahogy beértem Szolnokra, rögtön felbaszták az agyam. Szerencsére már nem emlékszem mindenre, de az pl. törvényszerű, hogy Martfű után az ember mindig kifog egy tetűlassű teherautót, akit a folyamatosan kanyargó - Alföld, tudod, írtam - úton elég veszélyes megelőzni, ráadásul forgalom is van. Aztán ez a tetű minden jelzés nélkül megáll Rákóczifalva határában felvenni valakit, persze nem húzódik le.

Szolnokon bent a jászberényi elágazás előtt - a város felől - egy köcsög az SX4-ében 15-tel gurult az út szélén, indexelt közben balra le - elágazás nem volt, az később van, és lámpás - és cseppet nem zavarta, hogy miatta nem fér el senki, csak vigyorgott a csajára a kocsiban. Nem bírtam rájönni, mit is akar.

A vasútállomás felé naná, hogy szembe jött az egyirányú úton egy hülyegyerek a rossz irányból, aztán amikor jeleztem ezt neki, csak legyintett. Anyád.


A városi Suzukikhoz: Vasárnap a 4-es felől befelé - Debrecen irányából a MOL kút felől, a töltés mellett - került mögém egy téglavörös (az a kolbászzsír színű) háromajtós Suzuki Swift, benne egy igazi plazafiúval, nyilvánvalóan bekötetlenül. (A lámpája égett, ez már valami.) Ott 30-as sebességkorlátozás van, amit senki nem tart be, az illendőség kedvéért én is kb. 60-70-nel mentem. Ő már mögöttem is jött, mint az eszement, aztán várnia kellett, ezalatt kicsit jobbra-balra rángatta a kormányt, mintha gokartozna, majd kivágott, de az előttem lévőt már úgy előzte meg, hogy majdnem összeütközött a szembejövővel. Olyan 110 körül eltépett, majd a körforgalomnál a város felé fordult. Pöcs.

Később Rákóczifalván (vagy Rákócziújfalun) volt nagyon vagány egy motoros, aki megmutatta, hogy 120-szal végig tud menni a felezőn, igaz, hogy a faluvégi lassító-terelő szigethez érve majdnem felkenődött a kéknyilas táblára, még jó, hogy "rendes" volt az épp ott haladó autós, és lehúzódott.

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr39184518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2007.10.03. 12:13:31

Istenem, ezek olyan szépek.

Hétvégén nekem is volt szolnoki (?) autóssal gondom. A 4-esen csendesen autózok 100-110-es tempóval Debrecen felé, majd a tükörbe pillantva egy halványkék Ford Fiestát látok meg mögöttem néhány méterre. Semmi látható előzési szándék, ilyesmi, csak autózik, jócskán féktávon belül. Megpöccintettem neki a fékpedált, hogy vegye már észre magát, semmi reakció. Nagygáz, felgyorsítok 140-ig (én hülye, kezdek ideges lenni), hogy elszakadjak és hosszabb féklámpát mutassak, erre azt hiszi, versenyezni akarok és tartja a néhány métert, közben szentségel. Jó, akkor a másik lehetőség, szép lassú fék le 70-80-ig. Mostmár villog, hótideg, mutatom neki, hogy előzzön meg: meg is teszi (közben majdnem összetöri magát a szembejövőn), majd egy elegáns mozdulattal bekanyarodik a szolnoki Cora felé.

Nem fogom, hogy miért nem lehet normális követési távolságot tartani. 100-as tempónál 5-8 méteren belül nemhogy nem tud megállni, de teljes sebességgel rongyol a kocsim hátuljába, ha vészfékeznem kell bármi miatt. Nem csak a saját életét, hanem az enyémet is veszélyezteti és akkor még ő háborodik fel. Lehet, hogy arra játszott, hogy engem kapjon le csak a traffipax, akkor meg kétszeresen és keresztbe neki.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.10.03. 13:14:27

Erről a városban buszok mögött - szélárnyékban - tekerő suttyók jutottak az eszembe. (Szerencsére újabban már nem nagyon látok belőlük.) Persze, tök jó, mert gyorsan tud menni, de ha a busz vészfékez, csak egy pacni lesz a fejéből a busz hátulján, és a jó anyja sem tudja majd azonosítani. Mert olyan közel van, hogy arra sem lesz (reakció)ideje, hogy elkezdjen fékezni, nemhogy megállni.
süti beállítások módosítása