Utolsó kommentek

Túlélési statisztikám

Személyes "élményeim" Magyarország útjain. És egyéb autósságok.

Mámegint

2008.06.16. 08:53 | bonifac | 1 komment

Címkék: design kresz

Nem is a hülye sofőrök a hibásak, hogy nem használják a visszapillantó tükröket, aztán leszorítanak, mert "nem láttak". Hanem az autógyárak.

Egy újabb autó, amiből nem lehet kilátni. És ezt ki engedi piacra dobni? Ezt miért lehet?

"Ja, és kilátni, azt nem nagyon lehet. Vannak ugyan pici ablakok az A- és C-oszlopban, de a keskeny oldalablakok, az alacsony szélvédő, belülről alaposan körbeburkolt hátsó ablak egyrészt kissé tengeralattjáró-szerű élményt kínál a bent ülőknek, másrészt váratlan izgalmakat a félszemből-félhátulról közeledő közlekedőtársaknak."

Vicces. Kivéve, ha te jössz mögötte. Dehát ez nem számít:

"Ha egy tömeggyártó ilyen pofás kasztnit hajtogat valami köré, ilyen szépen berendezi a kabint, szinte nem is számít, milyen az a valami maga. ...ha szép, meg van neki bocsátva. Az Ibizának minden apró hibáját megbocsátja majd a tulaj, ha este a garázs előtt megcsillan rajta a lemenő Nap fénye."


Hát ez az. Továbbra sem értem miért lehet olyan autókat piacra dobni, amiből nem látsz ki, vagy amiben katasztrofális a pedálrend (ami meg nem is költség, de egy magas fékpedál tizedmásodperceket tesz rá a reakcióidőre vészfékezésnél). A gyártókra nem vonatkoznak semmilyen előírások?


Lassan odajutunk, mint a bicikliknél, ahol a KRESZ által előírt tartozékok a következőek LENNÉNEK (kiemelem, amit simán lehagynak róla):

  • fehér színű első lámpa
  • vörös színű hátsó lámpa
  • vörös színű hátsó prizma (?!)
  • két, egymástól független fék
  • csengő
  • borostyán sárga színű küllőprizma legalább az első keréken
Ha egy kerékpárt árulhatnak a kötelező tartozékok nélkül*, akkor majd lassan az autókon sem lesz fényszóró, sárhányó, visszapillantó tükör, lökhárító, ülés, felni, majd vegyél hozzá, ami tetszik. És persze úgyis lesz, aki nem vesz, neki az nem kell. Mi meg hagyjuk, miért is ne, ha egyszer olyan autókat is lehet gyártani, amiből nem látsz ki hátra...

*Ezt is hogy lehet, nem értem, minden biciklire rá kéne kötelezően rak(at)ni mindent, vásárláskor legyen rajta, fizesd ki, aztán majd ha nem tetszik leszeded, de akkor már te vagy a felelős. Közben meg sírunk és anyázunk a sok kivilágítatlan biciklis miatt.


Nekem rémlik valami "közúti forgalomra alkalmas" fogalom. A bicikliknél már mindenki tesz rá. Lassan az autóknál is ide jutunk.


További balesetmentes közlekedést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr56522422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegaaa 2008.06.17. 15:58:04

a daewo (vagy chevrolet) kalos A oszlopja sem semmi. olyan vastag mint egy terepjáróé, ezért egyszer majdnem nagyon megszivtam vele. zöldfa utcáról kanyarodtam balra a budapesti krt.-ra éjjel. a gyér forgalom miatt haladós figurát vettem fel és kb csak egy fél másodpercre néztem el jobbra, hogy jön e valaki. nemláttam senkit így lassitás nélkül kanyarodtam, de a manöver közben hirtelen az arcomba kaptam két fényszórót, igy az utolso pillanatban rantottam egyet a kormányon és a szembejövö sávba korrigáltam. ott hálistennek nem jött senki, az ütközést sikerült elkerülni és kezdtem agyalni, hogy a fenébe történhetett ez, mivel csak úgy nem szoktak emberek odateleportálni magukat a budapesti krt-ra. és hát igen pech. amikor oldalra néztem, akkor a másik auto pont az A oszlop holt terében haladt, és annak vastagsága miatt az egészet fényszóróstul kitakarta arra az idöre, amig odanéztem. a másik jo hely szegeden ilyen autoval a hont ferenc utcai érdekes kanyar, amiben van egy trolimegallo is. a krt. felöl haladva az A oszlop kitakarja az egész zebrát, meg ugy mindent ami szembe van, igy jobbra-balra kell ingatni a fejedet ha nem akarsz vakon menni.
süti beállítások módosítása