A friss Autó2 szaklap 'nagytesztje' a Subaru Justyról szól. Ami Daihatsu. Illetve Toyota. Szóval mindkettő, de ezt még jól el is magyarázza a szerző. (A Toyota konszerné a Daihatsu, ezért használják a Toyota egyliteres motorját a Daihatsunál is, az új Justy meg egy átcímkézett Daihatsu Sirion.)
Az elődöket is leírja, az előző Justy a Suzuki Ignis, illetve korábban a Swift átcímkézett változata volt. Még mindig jó.
De ezután valami óriási baklövést követ el. Elkezdi összehasonlítani a Citroen C1-el (és testvérmodelljeivel), a Suzuki Splash-hel, az összehasonlító táblázatban pedig a következő konkurensek állnak még: Chevy Spark, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto.
DEHÁT EZEK MINIK! (Azaz A kategória.) A Justy meg kisautó, tehát B kategória. Így mivel a teszt hibás alapokról indul, tele is van hibás értékelésekkel.
A szerző (Karner Miklós) ájuldozik, hogy mekkora a belső tér, és a tengelytáv is majdnem akkora, mint a Fabiáé. Aztán egyik legnagyobb kifogása, hogy a versenytársakhoz képest drága (ja, ezek a rosszul megválasztott versenytársak). Pedig evidens, hogy ha a megfelelő kategóriában nézzük az autót, akkor a méreteken nem kell csodálkozni, az ár pedig teljesen korrekt, főleg ha figyelembe vesszük az alapáron 4, a tesztelt felszereltségben 6 légzsákot. Az összehasonlító táblázatban így a fogyasztási, gyorsulási adatok sem érnek semmit, hiszen a Justy egy kategóriával feljebb van, így nehezebb is.
Nem értem a szerzőt. Hiszen az elején még tudta, hogy az Ignis és a Swift volt Justy. Azok sem minik. Vagy már elfelejtette az Alto-t? De ha netán vette volna a fáradságot - ha nem tudja - és felmegy egy Daihatsu websitera, akkor láthatta volna, hogy a Sirion is kiskategóriás, mininek ott a Cuore/Trevis.
Hiányos tudás, rossz értékelés, a teszt nagyobbrészt hasznavehetetlen.
Már az autós újságírókban sem lehet bízni? Hanyagság? Hozzá nem értés?
Ajánlom inkább az alábbiakat:
http://totalcar.hu/tesztek/subarusjusty/
http://www.origo.hu/auto/20080319-hengerekent-egymillio-subaru-justy.html
Utolsó kommentek